صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۱ - ۲۸ آذر ۱۳۹۴

ولایتی: اگر در سوریه نجنگیم، باید در ایران بجنگیم/ در برابر ناتو ایستاده‌ایم

مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری در سخنانی، دفاع از دولت سوریه را وظیفه اسلامی و ملی در ایران دانست.
کد خبر : 56573

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، علی اکبر ولایتی در مراسمی به مناسبب روز پژوهش در جمع فرماندهان عالی نیروی دریایی گفت: برخی می‌گویند که چرا ما در سوریه هستیم و چرا به عراق کمک می‌کنیم؟ و من در پاسخ به آنها می‌گویم از نظر اسلامی اگر بخواهیم با کشورهای اسلامی به اتحاد ملی دست یابیم باید از طریق خط مقاومت این کار را بکنیم و آمریکا نیز از آنجا که فکر می‌کرد سوریه حلقه ضعیف خط مقاومت است، سعی کرد این حلقه را قطع کند.


وی ادامه داد: ما این اجازه را به آنها نخواهیم داد چرا که سوریه حلقه طلایی مقاومت است. امروز آمریکا از تقسیم عراق و سوریه صحبت می‌کند چرا که خواهان خاورمیانه‌ای چندتکه و ضعیف هستند.


رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از دخالت برخی از کشورهای عرب در مسائل داخلی سوریه گفت: متاسفانه امروز برخی کشورها از از برقراری دموکراسی در سوریه دم می‌زنند که خودشان هیچ بویی از دموکراسی نبرده‌اند.


ولایتی افزود: اکنون اولویت غرب دیگر رفتن اسد نیست. همه می‌دانند که اسد ماندنی است. ما از سوریه حمایت می‌کنیم چرا که به گفته‌ حضرت علی(ع)، مردم خوار و ذلیل نشدند مگر آنکه در خانه‌شان نشستند تا دشمن به خانه‌ آنها بیاید و اگر ما هم جلوی دشمن را نگیریم فردا در مرزهای خود باید پذیرای آنها باشیم.


وی تاکید کرد: حضور ما در سوریه به خاطر عرق ملی ما است. این امر دربارهعراق هم صدق می کند چرا که اگر آمریکایی‌ها در عراق مسلط شده بودند در کنار مرزهای ما پایگاه می‌زدند ولی خوشبختانه مردم عراق آمریکایی‌ها را از کشورشان بیرون راندند.


ولایتی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع روابط ایران و روسیه پرداخت و گفت: این که ایران به عنوان عضو ناظر در شانگهای فعالیت می‌کند به منظور مقابله با اقدامات ناتو است. از سوی دیگر روابط ایران و روسیه برای دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.




انتهای پیام/

ارسال نظر