صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۵ - ۲۸ آذر ۱۳۹۴

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی: مردم پول‌ ندارند، سوار هواپیما نشوند

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری درباره نظارت بر بلیت‌ چارتری گفت: نظارت بر این امر اشتباه است چرا که عرضه و تقاضا باید در بازار آزاد نقش‌‌آفرینی کند.
کد خبر : 56504

محمدحسن کرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه صنعت هوانوردی شامل دو بخش پروازهای برنامه‌ای و پروازهای اجرایی است، گفت: بر اساس ماده 10 قانون مدنی قرارداد ما بین دو طرف در صورت مغایر نبودن با قانون مجاز است و چارتر نیز بخشی از صنعت هوایی و مشمول این قانون است.


وی تصریح کرد: در پروازهای چارتری با متقاضی بر سر قیمت توافق می‌شود و مسافر می‌تواند بلیت را نخرد.


کرمانی ادامه داد: مسافرت با هواپیما نان و آب نیست که از ضروریات افراد باشد و اگر مردم پول ندارند، سوار هواپیما نشوند.


رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری با بیان اینکه دولت فقط باید در قیمت‌گذاری کالاهای اساسی دخالت کند، بیان کرد: پرواز یزد و مشهد که در برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور کالای اساسی محسوب نمی‌شود و بهتر است تا قیمت‌های آب و برق و سایر نیازهای ضروری را ارزان کنند.


وی تاکید کرد: صنعت هوانوردی تنها کم‌تر از پنج درصد مصرف‌کننده دارد و بهتر است آن را هم برای طبقه‌ای که وسع مالی استفاده از آن را دارند، بگذارند.


کرمانی با بیان اینکه ترکیش‌ایردر هفته 60 پرواز انجام می‌دهد، اظهار کرد: این تعداد پرواز به این علت است که ایرانی حاضر نیست با ایرلاین ایرانی پرواز کند.


وی با اشاره بر خبر ورود ایرلاین قطری در پروازهای داخلی کشور در چند سال گذشته خاطر نشان کرد: این موضوع به علت پایین بودن سطح ایمنی هواپیماهای مورد استفاده در ناوگان مطرح شده بود بنابراین باید فضا برای ایرلاین‌ها در راستای سوددهی آنها و به تبع آن نوسازی ناوگان باز شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر