صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۵۹ - ۲۷ آذر ۱۳۹۴
این خبر به‌روز رسانی می‌شود/

دومین روز ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری + اسامی داوطلبان

دومین روز نام‌نویسی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ساعت 8 صبح امروز ـ جمعه ـ همزمان در وزارت کشور و فرمانداری‌ مراکز استان‌ها آغاز شد.
کد خبر : 56344

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، در دقایق اولیه، افرادی همچون حجت‌الاسلام سید محمدعلی فقیهی و حجت‌الاسلام محمد عمومی از حوزه انتخابیه اصفهان ثبت نام کردند. همچنین عسگر دیرباز نماینده فعلی مجلس خبرگان رهبری نیز از محل وزارت کشور برای حوزه انتخابیه ارومیه ثبت نام کرد.


مجید گوهری رفعت از حوزه همدان و عبدالمجید قائدی هم از حوزه فارس، کاندیدای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری شدند و با حضور در محل وزارت کشور، نام خود را به ثبت رساندند.


نماینده آیت الله فیضی عضو فعلی خبرگان رهبری هم در وزارت کشور حضور یافت و به نیابت از وی ثبت نام کرد.


حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، یادگار امام(ره) نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور، نام خود را درمیان نامزدهای نمایندگی مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری به ثبت رساند.


آیت‌الله محمود امجد از اساتید اخلاق، استاد حوزه‌های علمیه و از شاگردان امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی نیز پیش از ظهر امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور، مدارک خود را به مسئولان ثبت نام تحویل داد و نام نویسی کرد. وی از حوزه انتخابیه تهران کاندیدا شد.


حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سعیدی امام جمعه قم نیز یکی دیگر از کسانی بود که امروز جمعه برای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری، مراجعه کرد و نام خود را به ثبت رساند. وی کاندیدای نمایندگی مردم خراسان رضوی است.


حبیب‌الله قدمی از حوزه انتخابیه گلستان، سیدابراهیم سیدحاتمی از حوزه انتخابیه اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی از حوزه انتخابیه اردبیل و حسین فریدونی ممان از حوزه انتخابیه تهران دیگر نامزدهایی هستند که امروز نام خود را به ثبت رساندند.


در ادامه روند ثبت نام کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز حجت‌الاسلام محسن غرویان با حضور در وزارت کشور در این دوره از انتخابات برای حوزه تهران ثبت نام کرد.


حجت‌الاسلام مرتضی مداح نیز برای شرکت در این دوره از انتخابات ثبت نام کرد. وی نیز از حوزه انتخابیه تهران شد.


همچنین در دومین روز از ثبت نام داوطلبان نمایندگی انخابات مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام و المسلمین یحیی صالح‌نیا، امام جمعه کن و حومه با حضور در وزارت کشور، نام خود را از حوزه انتخابیه تهران به عنوان نامزد مجلس خبرگان ثبت کرد.


حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن گلی شیردار، استاد درس خارج حوزه علمیه قم نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه مازندران ثبت نام کرد.


داوطلبان نمایندگی دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، برای ثبت نام باید اصل شناسنامه عکس‌دار، چهارنسخه تصویر کلیه صفحات شناسنامه و 12 قطعه عکس 4×6 و پرسشنامه اعلام داوطلبی را ارائه کنند.


داوطلبانی هم که شخصا امکان حضور برای ثبت نام نداشته‌اند، می‌توانند از طریق نماینده خود که کتبا معرفی شده است، نام‌نویسی کنند.


ثبت‌نام نامزدهای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از روز گذشته ـ پنج‌شنبه 26 آذرماه ـ آغاز شده و تا دوم دی‌ماه ادامه خواهد داشت.


بنا بر اعلام محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور، تاکنون 79 نفر برای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده‌اند.


باتوجه به اینکه در روز اول ثبت نام، برخی نامزدها، مدارک ناقص ارائه کردند، به داوطلبان توصیه شده است برای تسریع در ثبت‌نام با مدارک کامل مراجعه کنند.


ثبت نام از ساعت 8 صبح آغاز و تا ساعت 16 و 30 دقیقه ادامه دارد.


از فردا ـ شنبه ـ نیز نام‌نویسی داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود. داوطلبان نمایندگی مجلس می‌توانند تا 4 دی ماه برای ثبت نام به وزارت کشور و فرمانداری‌های سراسر کشور مراجعه کنند.


انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان روز هفتم اسفندماه برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر