صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۱:۳۲ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
عمران خان:

استقلال کشمیر تحت حاکمیت پاکستان را به همه‌پرسی می‌گذاریم/ با لغو وضعیت ویژه کشمیر آماده مذاکره با هند هستم

نخست وزیر پاکستان روز جمعه اعلام کرد که این کشور به مردم ساکن در بخش تحت حاکمیت پاکستان در منطقه کشمیر اجازه می‌دهد تا در همه پرسی آینده این منطقه برای پیوستن به پاکستان یا حفظ استقلال تصمیم گیری کنند.
کد خبر : 561964

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان روز جمعه اعلام کرد که این کشور به مردم ساکن در بخش تحت حاکمیت پاکستان در منطقه کشمیر اجازه می‌دهد تا در همه پرسی آینده این منطقه برای پیوستن به پاکستان یا حفظ استقلال تصمیم گیری کنند.


عمران خان که در یک گردهمایی در شهر «کتلی» در بخش پاکستانی کشمیر و در سالروز همبستگی با کشمیر صحبت می‌کرد، خاطرنشان کرد در صورتی که هندوستان اقدامات سال ۲۰۱۹ را با تغییر وضعیت ویژه کشمیر لغو کند، آماده است تا با «نارندرا مودی» همتای هندی خود گفتگو کند.


عمران خان با انتقاد شدید از این اقدام دولت ملی گرا و هندوی هندوستان، این کشور همسایه خود را به حمایت از نفرت و تعصب ورزی علیه اسلام متهم کرد. از آن زمان تاکنون پاکستان از هرگونه گفتگو با هندوستان سرباز زده است و می‌گوید که نارندرا مودی باید ابتدا وضعیت اولیه را در منطقه کشمیر هندوستان اعاده نماید.


در همین ارتباط، «شیبلی فراز» وزیر اطلاعات پاکستان به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت در صورتی که دولت نارندرا مودی با برگزاری همه پرسی در کشمیر مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل موافقت کند، اسلام آباد آماده است تا گفتگوها با هندوستان را از سر گیرد.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر