صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۵:۴۵ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۹

کارکنان خطوط هوایی آمریکا به مرخصی اجباری می‌روند

خطوط هوایی آمریکا به دنبال دریافت کمک‌های مالی جدید از دولت ایالات‌متحده هستند برخی از این شرکت ها به دلیل انباشت زیان تعداد بیش‌تری از کارکنان خود را اخراج می کنند یا به مرخصی اجباری می فرستند.
کد خبر : 561352

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، کاهش تعداد مسافر در دوره شیوع کرونا موجب رکود و بیکاری شدید در صنعت هواپیمایی جهان به‌ویژه آمریکا شده است. «یونایتد ایرلاینز» چندی پیش اعلام کرد که به حدود ۱۴ هزار کارمند هشدار داده که ممکن است بیکار شوند و اتحادیه‌های هواپیمایی برای نگه داشتن کارگران در لیست حقوق حداقل تا ۳۰ سپتامبر از کنگره و «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا درخواست  ۱۵ میلیارد دلار کمک دولتی کردند.


به نوشته رسانه ها شرکت های هوایی در سال ۲۰۲۰ متحمل صدمات بسیاری به دلیل بیماری کووید-۱۹ و کاهش شدید سفر در آمریکا شده‌اند. طبق یک برآورد، خطوط «هواپیمایی دلتا» بیش‌تر از ۱۲ میلیارد دلار زیان داشته است. همچنین شرکت های امریکن ایرلانیز حدود ۹، یونایتد ۷ ، ساوت وست ۳، آلاسکا ۳، جت‌بلو  هم ۱ میلیاردلا دلار در سال گذشته میلادی ضرر کرده اند.


مقامات یک شرکت هواپیمایی مستقر در شیکاگو هم اظهار داشتند که تا قبل از فرارسیدن اول آوریل و پایان دور دوم حمایت‌های مالی دولت از حقوق و دستمزد، شرکت‌های هواپیمایی مجبور به تعدیل شدید نیرو خواهند شد. دلیل این امر نیز افزایش ابتلا به بیماری کرونا در این کشورها و کاهش چشمگیر سفرهای هوایی عنوان شده‌است.


یونایتد ایرلاین و دیگر شرکت های هواپیمایی به دنبال تصویب بسته حقوق و دستمزد ۱۵ میلیارد دلاری در دسامبر برای محافظت از مشاغل صنعت هواپیمایی تا ماه مارس ، ۱۳ هزار کارمند خود را که قبلا تعدیل کرده‌بود، دوباره مشغول به کار کرد.


این شرکت  به کارمندان خود گفت: «علیرغم تلاش‌های مداوم برای توزیع واکسن، تقاضای مشتری‌ها برای سفر هوایی تغییر زیادی نکرده‌است».


کمک ۱۵ میلیارد دلاری ماه دسامبر به بازگرداندن بیش از ۳۲ هزار کارمند شرکت‌های هواپیمایی کمک کرد و بسته ۵۰ میلیارد دلاری در ماه مارس با ۲ هدف کمک به حقوق و دستمزد کارکنان و ارائه وام‌های کوچک دولتی دنبال می‌شود.


دو تن از مقامات شرکتهای هواپیمایی به نمایندگی از ۷۵ هزار مهماندار هواپیما طی نامه‌ای به کنگره، خواستار اقدام سریع در زمینه تمدید برنامه حمایت از حقوق و دستمزد شدند. آنان ارائه ۱۵ میلیارد دلار کمک دولتی را برای محافظت از مشاغل را ضروری دانستند.


«سارا نلسون» و «جولی هیدریک»،  ۲ تن از روسای «اتحادیه خدمه هواپیما»، افزودند: «گزینه دیگر شروع به اخراج  گسترده از ماه آوریل است».


خطوط هوایی آمریکا که در ماه اکتبر ۱۹ هزار کارگر خود را اخراج کرده‌بود، چندی پیش درباره اینکه آیا اعلامیه جدیدی برای تعدیل نیرو صادر خواهد شد یا خیر اظهار نظری نکرد. خطوط هوایی هاوایی قبلاً اعلام کرد که به حدود هزار کارمند خود مرخصی داده‌است.


شرکت یونایتد در یادداشتی نوشت: «همه ما سخت تلاش خواهیم کرد تا روزی  بتوانیم همکاران پر شور خود را به طور دائمی بازگردانیم».


«داگ پارکر»، مدیر اجرایی خطوط هوایی آمریکا نیز در این باره گفت: «ماه آوریل نزدیک است و تقاضا برای سفرهای هوایی چندان بهبود نیافته است... بنابراین باید به این مسأله به طور جدی رسیدگی کنیم مگر اینکه تقاضا مجدداً شروع شود».


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: جو بایدن کرونا
ارسال نظر