صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۵۱ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
جایگزین مازندران

مازندران

مازندران
کد خبر : 561294


حقیقت امر اینست که من الان سوالات ارسالی را مشاهده نمودم. راستش در استان مازندران دبیرخانه بیانیه گام دوم به اون شکل مورد نظر شما راه انداری نشده است.
اگرچه  در راستای بیانیه گام دوم، ما در استان مازندران «شورای مظالعات راهبردی بسیج اساتید» استان مازندران را راه اندازی نمودیم. اما اینکه صرفا روی بیانیه کار شود نه اینکار انجام نشده است.
در خصوص این شورا که انصافا هم  فعالیت های مفید و قابل توجهی در راستای مساله یابی در دانشگاه آزاد استان مازندران گامهای جدی ای برداشته شده و کار بصورت مستمر ادامه دارد
[۱۳:۳۴, ۱۳۹۹/۱۱/۱۴] Dr Iman Khonakdar: توضیح کوتاهی عرض میکنم
[۱۳:۳۹, ۱۳۹۹/۱۱/۱۴] Dr Iman Khonakdar: با توجه به ماموریت محوله به بسیج اساتید در خصوص «مساله یابی» و ارائه راکارهای عملیاتی برلی حل مشکلات و تاکید مقام معظم رهبری بر اینکه گام دوم یعنی شناخت مشکلات و ارائه راهکار برای حل آنها،
بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با تشکیل «شورای مطالعات راهبردی» احصا مشکلات دانشگاه آزاد استان مازندران و ارائه راهکارهای اجرایی برای حل این مسائل را در دستور کار قرار داده است.
از این رو با تشکیل شورایی متشکل از نخبگان بسیجی مسائل مبتلا به دانشگاه در حوزه های: آموزشی، فرهنگی، پژوهشی ومالی و معیشتی را به صورت دقیق و کارشناسی مورد بررسی قرار داده است.
[۱۳:۴۰, ۱۳۹۹/۱۱/۱۴] Dr Iman Khonakdar: که البته این حرکت از سوی مسئولین دانشگاه مورد استقبال و حمایت ویژه قرار گرفته است.
[۱۳:۴۳, ۱۳۹۹/۱۱/۱۴] Dr Iman Khonakdar: در این راستا این شورا در گام اول با تمرکز بر مسائل آموزشی، تلاش نموده است تا نقاط ضعف و قوت دانشگاه در این حوزه  را مشخص و با برگزاری جلسات متعدد برای رفع مشکلات مربوطه پیشنهادات عملیاتی ارائه دهد
[۱۳:۵۰, ۱۳۹۹/۱۱/۱۴] Dr Iman Khonakdar: در این خصوص مسائل مبتلا به آموزش در چند حوزه اساسی شامل: مشکلات در جذب دانشجو، کیفیت آموزشی، کسب مجوز رشته های جدید و مشکلات سامانه های مربوطه پس از بحث و بررسی در شورا و با تصویب اعضا در ۵ کمیته تخصصی زیر به شکل دقیق مورد بررسی قرار گرفتند:
۱- جذب دانشجو ( داخلی)
۲- جذب دانشجوی خارجی در سطح استان
۳-کیفیت آموزشی
۴- آموزش مهارت محور
۵- سامانه های آموزشی
شیوه کار بدین ترتیب بوده است که بعد از چند جلسه بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات موجود در جلسه عمومی شورا‌، با تعیین عنوان و موضوع برای کمیته ها و انتخاب مسئول برای هر کمیته، جلسات تخصصی پیرامون مشکلات بصورت همفکری مجازی با افراد متخصص و درگیر مسائل در سطح واحدهای استان بصورت مجازی و یا مصاحبه حضوری و مجازی صورت گرفته است.
[۱۳:۵۳, ۱۳۹۹/۱۱/۱۴] Dr Iman Khonakdar: نتایج بدست آمده در کمیته ها تجمیع و دسته بندی شده و پس از ویرایش شکلی و محتوایی در شورای مطالعات ارائه می شوند.
در این مرجله ویرایش لازم با نظرات شورای مطالعات راهبردی انجام شده و ننایج بصورت یک فایل مدون به ریاست دانشگاه استان ارائه می شود.
[۱۳:۵۶, ۱۳۹۹/۱۱/۱۴] Dr Iman Khonakdar: پس از ارائه اولین مرحله خروجی کار در حوزه آموزش که با استقبال ریاست محترم دانشگاه استان جناب آقای دکتر کرمانیان قرار گرفت، با دستور ایشان موارد مطرح شده در دستور کار معاونت های آموزشی واحدها قرار گرفته است.
[۱۴:۰۲, ۱۳۹۹/۱۱/۱۴] Dr Iman Khonakdar: این شورا در قدم بعدی با ورود به حوزه فرهنگ
جلسات متعددی را برای تعریف چگونگی ورود به مشکلات فرهنگی و پایش نقاط قوت و ضعف دانشگاه در این زمینه، برگزار نمود. که در نهایت مقرر گردید  در این خصوص ۵ کمیته تخصصی با موضوعات به شرح زیر کار را بصورت تخصصی دنبال نمایند:
۱-حجاب و عفاف و مساله شئونات رفتاری و پوشش
۲- خانواده و مشاوره
۳- امر به معروف و نماز
۴- شورای فرهنگی و مدیریت مراکز فرهنگی
۵- شیوه اعطای امتیازات فرهنگی موثر در ارتقا
[۱۴:۰۳, ۱۳۹۹/۱۱/۱۴] Dr Iman Khonakdar: در حال حاضر این کمیته ها در حاا بررسی تخصصی موضوعات با بکارگیری تجربیات و توانمندی های موجود در میان نخبگان فرهنگی شامل اساتید، کارمندان و دانشجویان در سطح واحد های استان  می باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر