صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۴:۰۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
یک مقام یمنی اعلام کرد؛

تجاوز ائتلاف سعودی با 3179 بمب خوشه‌ای علیه یمن

یک مقام یمنی اعلام کرد، ائتلاف سعودی از آغاز تجاوز به یمن تاکنون سه هزار و ۱۷۹ بمب خوشه‌ای بر سر مردم بی دفاع این کشور ریخته است.
کد خبر : 560792

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از المسیره یمن، «علی صفره»، مسئول مرکز مین‌روبی یمن، یکشنبه شب گفت: بر اساس آمارهای دقیق به دست آمده هشت نوع بمب خوشه‌ای که ساخت آمریکا، انگلیس و برزیل بوده علیه یمن استفاده شده است.


وی افزود: شمار قربانیان بمب‌های خوشه‌ای در یمن بیش از یک هزار نفر است که اکثر آنها زنان و کودکانی هستند که در مناطق زراعی و مراتع کشته شدند.


صفره اضافه کرد، بمب‌های خوشه‌ای در استان‌های صعده، حجه، صنعاء، الحدیده، الجوف، عمران، محویت، ذمار و تعز استفاده شده است.


این مسئول یمنی اظهار داشت: مشکل اصلی، بمب‌های خوشه‌ای عمل نکرده هستند و سازمان ملل متحد نیز مواد و ابزار لازم برای پاکسازی این بمب‌ها را در اختیار ما نمی‌گذارد و ائتلاف سعودی نیز اجازه ورود این مواد را نمی‌دهد.


عربستان سعودی از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی»، رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. براثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شدند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: ائتلاف سعودی یمن
ارسال نظر