صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۳:۰۹ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
همتی:

بانک مرکزی برای تأمین نقدینگی تلاش می‌کند نه گران شدن ارز

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی طرفدار این نیست که قیمت ارز بالا بماند تا دولت نقدینگی تأمین کند؛ بلکه بانک مرکزی تمام تلاش خود را خواهد کرد تا نقدینگی را تأمین نماید
کد خبر : 560767

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی در برنامه امشب گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه سخت‌ترین شرایط را گذرانده‌ایم، گفت: با توجه به مذاکراتی که از سوی ایران در حال انجام است، به نظر می‌رسد که شرایط بهتر خواهد شد.


وی در پاسخ به این سؤال که دولت نقدینگی خود را چطور تأمین کرده و آیا این باعث افزایش قیمت ارز خواهد شد، افزود: بانک مرکزی طرفدار این نیست که قیمت ارز بالا بماند تا دولت نقدینگی تأمین کند؛ بلکه بانک مرکزی تمام تلاش خود را خواهد کرد تا نقدینگی را تأمین نماید؛ این در حالی است که سال قبل ۱۵ میلیارد دلار برای ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص داده شده که بانک مرکزی ۷ میلیارد دلار آن را از ذخایر خود تأمین کرده است.


همتی گفت: نرخ ارز در بازار ربطی به تأمین ارز دولتی ندارد؛ امسال نیز بانک مرکزی بخشی از نیازهای دولت را از ذخایر خود تأمین کرد؛ این در شرایطی است که برخی معتقد بودند که بازار را باید با ارزپاشی تعدیل کرد؛ اما بانک مرکزی این کار را نکرد و محکم ایستاد و علیرغم بی‌سابقه‌ترین فشارهای تحریم، کالاهای مردم را با دلار ۴۲۰۰ تومانی تأمین کند.


رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: ما به هر حال ضریب اطمینان را به جامعه می‌دهد که کمبودی برای کالاهای اساسی صورت نگیرد؛ این در حالی است که بدون برداشته شدن تحریم‌ها، صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی بسیار خوب است.


وی در خصوص آخرین وضعیت درآمدهای ارزی گفت: وضع درآمدهای ارزی خوب است ولی نمی‌توان رقم را اعلام کرد.


همتی با بیان اینکه احساس کردم که مسئولان کشور عمان در مذاکرات طولانی و مفصل خود با ایران، عزم جدی برای همکاری با ایران دارند گفت: ما منابع خوبی در عمان داشتیم که از آن استفاده کردیم و امیدواریم این روابط بهبود یابد.


وی گفت: از منابع بلوکه شده خود در عمان استفاده کردیم و در مقابل، از کره‌ای‌ها برای عدم آزادسازی منابع خود شکایت خواهیم کرد.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر