صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۹ - ۲۵ آذر ۱۳۹۴

بعیدی‌نژاد: دنیا از مختومه شدن پی.ام.دی خوشحال است

مدیرکل سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه گفت: شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اجماع و اقدامی متحد با در نظر گرفتن گزارش آقای آمانو، پرونده پی.ام.دی را برای همیشه مختومه اعلام کرد، تصمیمی که بسیاری فکرش را هم نمی‌کردند.
کد خبر : 56063

به گزارش گروه بین‌الملل آنا، حمید بعیدی‌نژاد، شب گذشته و پس از اعلام مختومه شدن برنامه ابعاد احتمالی نظامی فعالیت هسته‌ای ایران موسوم به پی‌.ام.دی در اینستاگرام خود نوشت: امروز یک روز بزرگ در تاریخ سیاسی معاصر ایران و به‌ویژه در روند مذاکرات هسته‌ای ایران در بیش از یک دهه اخیر است. امروز شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اجماع و اقدامی متحد با در نظر گرفتن گزارش آقای آمانو، پرونده پی‌ام دی را برای همیشه مختومه اعلام کرد، تصمیمی که بسیاری فکرش را هم نمی‌کردند.


وی در ادامه آورده است: اگر کسی از من بپرسد که آیا با این تصمیم، نرخ دلار پایین می‌آید، یا اقتصاد کشور بهبود می‌یابد، یا کالاهای مصرفی ارزان می‌شود، می‌گویم آن‌ها را نمی‌دانم و انشا الله که وضع اقتصادی کشور بهبود هم خواهد یافت، اما این‌قدر می‌توانم بگویم که مگر همه زندگی پول است؟ اگر از عزت و احترام در جامعه جهانی بخواهیم صحبت کنیم، به‌صراحت می‌گویم امروز در این 10 سال روز دیگری در شورای حکام بود.


مدیرکل بین‌الملل وزارت امور خارجه نوشت: امروز حقانیت ملت ایران در سطح جهانی مهر تأیید خورد و عظمت و کرامت و عزت ملت ایران درصحنه دیپلماسی جهانی مورد احترام همه جهانیان قرار گرفت. شورای حکام امروز تمام دوازده قطعنامه ابراز نگرانی‌ها و مطالبات ناممکن و محکومیت‌های مکرر از برنامه هسته‌ای ایران در سال‌های گذشته را برای همیشه پایان داد. در جلسه امروز بسیاری از کشورها و یا نمایندگان بسیاری از کشورها صحبت کردند. نمایندگان کشورهای عدم تعهد، نمایندگان تمام اعضای اتحادیه اروپا و حدود 10 تا 12 کشور علاقه‌مند و یا در انتظار عضویت در اتحادیه، اعضای دائم شورای امنیت، کشورهای متفاوتی از تمام قاره‌ها از آسیا، آفریقا و قاره آمریکا سخنرانی کردند و از قطعنامه حمایت کردند.


بعیدی نژاد خاطرنشان کرد: پس از سال‌ها، کانادا از مواضع قبلی خود فاصله گرفت و به‌روشنی از برجام و همین قطعنامه حمایت کرد و فقط آنکه تنها و منزوی بود اسرائیل بود که گفت نمی‌داند چه بگوید، اما می‌داند که نباید پرونده بسته شود. او خلاف همه حرف زد و انزوای خود را به‌روشنی در جلسه عیان ساخت.


وی یادآور شد: همه گفتند امروز روز موفقیت دیپلماسی و روزی است که باید نگاه به آینده را جایگزین تاریخ گذشته کنیم. اعضای شورای حکام و ناظرین همه بعد از تصویب قطعنامه، یکپارچه برای این تصمیم مهم تاریخی شورای حکام کف زدند و به هم تبریک گفتند. بله همه اصرار داشتند که این تصمیم شورای حکام تصمیمی تاریخی است. به تک‌تک ایرانیان این روز را تبریک می‌گویم و امیدوارم برکات آن بر تمامی جنبه‌های زندگی ملت بزرگ ما پایدار باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر