صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۱ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
زارع:

۱۳ شرکت در تابلوهای بازار پایه جابه جا شدند

مدیر نظارت بر ناشران بازار پایه فرابورس گفت: شرکت‌های بازار پایه با بررسی شرایط و سطح افشای اطلاعات شرکت‌ها در سامانه کدال، پیش از طبقه‌بندی شرکت‌ها در پایان مردادماه و دی‌ماه هر سال از انتقال نماد شرکت خود مطلع شوند.
کد خبر : 560382

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، زهرا زارع، مدیر نظارت بر ناشران بازار پایه فرابورس ایران در بررسی ملاک‌های طبقه‌بندی شرکت‌های بازار پایه گفت: در طبقه‎‌بندی جدید که در تاریخ ۳۰ دی‌ماه انجام شد ۱۳ شرکت در تابلوهای بازار پایه جابه جا شدند، ۹ شرکت از تابلو زرد به تابلو نارنجی، ۳ شرکت از تابلو نارنجی به تابلو زرد و یک شرکت از تابلو نارنجی به تابلو قرمز بازار پایه منتقل شدند.


به گفته وی رتبه‌بندی شرکت‌های بازار پایه بر اساس ماده ۲۱ دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل‌ و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران (شرکت سهامی عام) انجام شده است و شرکت‌ها بر اساس سطح افشای اطلاعات و ارائه صورت‌های مالی طبقه‌بندی می‎‌شوند.


مدیر نظارت بر ناشران بازار پایه فرابورس ایران همچنین عنوان کرد که از سال ۱۳۹۶ طبقه‌بندی شرکت‌های بازار پایه در حال انجام است و تاکنون ۸ بار این رتبه‌بندی انجام شده و معیارهای آن تغییر نکرده است.


زارع با بیان اینکه عدم ارائه اطلاعات در زمان‌های تعیین‌شده از سمت اعضای هیات مدیره شرکت‌ها علاوه بر تخلف از دستورالعمل افشا، تخلف از ماده ۴۵ قانون بازار نیز به شمار می‌رود، اظهار کرد: شرکت‌ها از زمانی که ثبت نزد سازمان بورس می‌شوند ملزم به رعایت دستورالعمل افشای اطلاعات هستند و این طبقه‌بندی نافی مسئولیت‌های هیات‌مدیره شرکت‌های بازار پایه در قبال ارائه اطلاعات نیست، چراکه اعضای هیات‌مدیره باید حساسیت‌های لازم را نسبت به انتشار به موقع اطلاعات مطابق با مهلت‌های زمانی تعیین‌شده رعایت کنند.


وی همچنین در خصوص شرکت‌هایی که از تابلو زرد بازار پایه به تابلو نارنجی منتقل شده‌اند، گفت: در مورد این شرکت‌ها صرفا دامنه نوسان از ۳ درصد به ۲ ‏درصد کاهش یافته است و در رتبه‌بندی شرکت‌ها به کیفیت ارائه اطلاعات ورود نمی‌شود؛ ضمن آنکه شرکت‌هایی که از تابلو زرد منتقل می‌شوند در ‏صورتی که در ادامه بتوانند معیارهای حضور در این تابلو را کسب کنند، مجددا به تابلو زرد ارتقا خواهند یافت.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر