صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
صبح امروز صورت گرفت

رقابت 200 هزار استاد و دانشجو در آزمون کتبی مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی/ 1

صبح امروز، آزمون کتبی بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی همزمان در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور با شرکت 200 هزار نفر از استادان و دانشجویان برگزار شد.
کد خبر : 56037

به گزارش خبرنگاران خبرگزاری آنا، این آزمون با مشارکت ادارات ذی‌ربط، واحدهای دانشگاهی از جمله روابط عمومی و اداره امتحانات و ایفای نقش کارشناسان کانون‌ها و شوراهای قرآن و عترت دانشگاه‌ها برگزار شد. طبق آیین نامه مدون و جامع مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، جوایز و تقدیر از برگزیدگان این مسابقات به صورت واحدی، استانی و کشوری انجام خواهد شد و برگزیدگان کشوری در جشنواره ملی دانشگاهیان کشور نیز شرکت می‌کنند.


بیستمین یکمین دوره از مسابقات قرآن و عترت (ع) و جشنواره هنر و ادبیات دینی با حضور گسترده دانشجویان و استادان در دانشگاه آزاد اسلامی بیضا برگزار شد.


سرپرست واحد بیضا در این مراسم گفت: برگزاری مسابقات قرآنی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه به شمار می‌آید که اهتمام دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری مسابقات قرآنی قابل تحسین است.


علی اصغر پیرو با توجه به حضور گسترده استادان و دانشجویان واحد بیضا در این دوره از مسابقات گفت: توجه به مسایل قرآنی و فرهنگی لازمه هر دانشگاه اسلامی است و این مسابقات قرآنی باید با برنامه ریزی و هماهنگی ویژه‌ای به صورت گسترده و با تشویق و ترغیب دانشجویان به صورت باشکوه و گسترده انجام پذیرد.


وی تعداد شرکت کنندگان در بیست یکمین دوره از مسابقات کتبی قرآن و عترت را نزدیک به ۷۰۰ نفر عنوان کرد که دانشجویان در رشته‌های تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه، ترجمه قرآن به زبانهای انگلیسی و فارسی، زندگانی پیامبر اسلام، زندگانی چهارده معصوم، نماز، ادعیه و زیارات، احکام خواهران و برادران با هم به رقابت پرداخت.


به همت کانون قرآن و عترت واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز همزمان با واحدهای سراسر کشور، بخش کتبی آزمون قرآن و عترت در دانشکده‌های داروسازی و علوم و فناوریهای نوین واحد علوم دارویی برگزار شد.


این آزمون در دو بخش استادان و دانشجویان بود که در آن دانشجویان در ۹ رشته و اساتید در ۴ رشته با یکدیگر به رقابت پرداختند.


رشته‌های این آزمون شامل تفسیر قرآن، زندگانی ۱۴ معصوم (ع)، زیارت عاشورا و جامعه کبیره، نماز، ترجمه قرآن به انگلیسی، احکام برادران، احکام خواهران، زندگانی پیامبر (ص)، ترجمه قرآن به فارسی و آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه بود که ۱۱۰ نفر از دانشجویان و استادان شرکت کردند و بر اساس اعلام نتایج به برندگان، جوایز ارزشمندی اهدا خواهد شد.


اعضای هیات رئیسه واحد علوم دارویی از نحوه برگزاری این آزمون بازدید کردند.


به همت کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره و همزمان با سایر واحدهای دانشگاهی سراسر کشور مرحله مقدماتی بیست و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت در بخش کتبی ویژه استادان و دانشجویان برگزار شد.


این مسابقات با هدف گسترش فرهنگ قرآن و عترت در بین دانشگاهیان و در رشته‌های ترجمه فارسی قرآن کریم، زندگانی پیامبر (ص)، احکام ویژه خواهران، احکام ویژه برادران، ترجمه قرآن کریم به زبان انگلیسی، نماز، حفظ و ترجمه زیارت عاشورا و ترجمه جامعه کبیره، زندگانی چهارده معصوم، آشنایی با نهج البلاغه ساعت ده روز چهارشنبه بیست و پنجم آذر ماه در محل ساختمان آموزشی دانشگاه برگزار شد.


در این دوره از مسابقات که همانند سنوات قبل با استقبال خوبی روبه رو گردید حدود ۶۰ درصد استادان و حدود ۳۰ درصد دانشجویان شرکت کردند.


رئیس مرکز زواره گفت: گسترش فعالیت‌های قرآنی در راستای پیشبرد اهداف عالیه دانشگاه ضروری است و در دنیای کنونی که استکبار جهانی به رهبری آمریکا با ایجاد گروه‌هایی همانند داعش، بوکوحرام، النصره و القاعده به نام اسلام، قرآن و پیامبر دست به انواع جنایت و آدمکشی می‌زند ضرورت پرداختن به فعالیتهای قرآنی وآشنایی جوانان با فرهنگ ناب اسلام از سوی مسئولان در نهادهای فرهنگی به ویژه دانشگاه‌ها را دو چندان می‌‌سازد.


عابدزاده افزود: هدف استکبار از ایجاد چنین گروههایی القای چهره زشت از اسلام، اسلام گریزی واسلام هراسی است تا مانع گسترش اسلام در جوامع غربی شوند و هوشیاری امت اسلام، اتحاد و همبستگی ملل اسلامی، ایجاد بصیرت وافزایش سطح بینش اسلامی وعمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری را از راهکارهای مقابله با این حربه دشمنان دانست.


وی پیام رهبری را به جوانان کشورهای غربی و تشویق آنها به تحقیق ومطالعه درباره انگیزه‌های پشت پرده تخریب چهره اسلام را در این راستا ارزیابی کردند.


آزمون کتبی بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی امروز چهارشنبه همزمان با واحدهای سراسر کشور، با شرکت استادان و دانشجویان در واحد فومن و شفت برگزار شد.


معاون آموزشی، دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت گفت: در این دوره از مسابقات که از سوی کانون و عترت (ع) این واحد دانشگاهی برگزار شد، ۱۳۰ نفر از دانشجویان و استادان عضو هیات علمی و حق التدریس شرکت داشتند.


دکتر علی پورمحک افزود: در این مسابقات استادان در رشته‌های نهج البلاغه، ترجمه و تفسیر قرآن، زندگانی ۱۴ معصوم، ترجمه انگلیسی قرآن کریم و دانشجویان در رشته‌های تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه، ترجمه قرآن به زبانهای انگلیسی و فارسی، زندگانی پیامبر اسلام (ص)، زندگانی چهارده معصوم (ع)، نماز، ادعیه و زیارات، احکام خواهران و برادران با هم به رقابت پرداختند.


وی هدف از برگزاری این مسابقات را اشاعه فرهنگ قرآنی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی، ترویج فرهنگ قرآنی بین دانشجویان و استادان و ایجاد فضا برای رقابت سالم بین آنان عنوان کرد و گفت: این آزمون با مشارکت بخش‌های مختلف واحدهای دانشگاهی از جمله روابط عمومی و اداره امتحانات برگزار می‌شود و کانون‌ قرآن و عترت نیز در برگزاری این مسابقات نقش عمده‌ای ایفا می‌کند.


پورمحک خاطرنشان کرد: طبق آیین نامه مدون و جامع مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، جوایز و قدردانی از برگزیدگان این مسابقات به صورت واحدی، استانی و کشوری انجام خواهد شد و برگزیدگان کشوری در جشنواره ملی دانشگاهیان کشور نیز شرکت می‌کنند.


بیست و یکمین دوره مسابقات کتبی قرآن و عترت با شرکت حدود 150 نفر از دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر به طور همزمان با سراسر کشور برگزار شد.


مسئول دفتر فرهنگ دانشگاه با بیان اینکه مسابقات سراسری قرآن و عترت در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار می شود، تصریح کرد: مرحله کتبی مسابقات قرآن و عترت ساعت 10 صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر همزمان با همه واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.


حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی اظهار کرد: در بخش استادان در 4 رشته ترجمه انگلیسی قرآن،ترجمه و تفسیر قرآن کریم،آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه و زندگانی چهارده معصوم(ع) و در بخش دانشجویان در 10 رشته تفسیر قرآن، زندگانی 14 معصوم(ع)، زیارت عاشورا و جامعه کبیره، نماز، ترجمه انگلیسی قرآن، احکام برادران و خواهران، زندگانی پیامبر اسلام(ص) ترجمه قرآن به فارسی و آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه برگزار شده است.


وی با قدردانی و تشکر از اقدامات دکتر طه هاشمی درباره برنامه‌های فرهنگی دانشگاه و از جمله برگزاری مسابقات قران و عترت ویژه دانشجویان،استادان و کارکنان دانشگاه افزود: این قبیل برنامه‌ها می‌تواند در علاقه‌مندی دانشجویان،استادان و کارکنان دانشگاه به سمت معارف قرانی و سیره پاک پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) بسیار موثر باشد. به برگزیدگان این مسابقات جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.


بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن وعترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان صبح امروز در دانشگاه آزاد واحد آشتیان با حضور دکتر علی روشنائی ریئس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان، حجت الاسلام غلامرضا نیشابوری امام جمعه شهرستان آشتیان، محمود حسنی فرماندار شهرستان آشتیان، حجت الاسلام رضا باقی‌زاده پلامی معاون دانشجوئی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسئوان دانشگاه و شهرستان برگزار شد.


معاون دانشجوئی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان گفت: با توجه به اینکه استادان و دانشجویان در رشته‌های دیگر غیر از معارف اسلامی تحصیل و تدریس می‌کنند خیلی مناسب است سالی یک بار در این مسابقات آنان را به سمت قرآن و عترت سوق دهیم تا از معارف قرآن و اهل بیت (ع) استفاده نمایند و درس چگونه زیستن را از آموزه‌های قرآنی و معصومین بیاموزند.


وی قرآن کریم را کتابی دانست که هدایت گر انسان‌ها است و قانون زندگی را بیان می‌کند و معصومین نیز مفسران واقعی آن کتاب آسمانی است و با توجه به اینکه اگر توانستیم خوب بیانات پیامبر (ص) را که اولین مفسر قرآن است را درک کنیم به کرامت می‌رسیم، تاکید کرد: بطلان در حرم امن کتاب قرآن راه ندارد و قرآن هم همیشگی و دائمی است. و در هر عصری به نیازهای جامعه پاسخگو خواهد بود.


وی جزئیات برگزاری مسابقات را یاد آور شد و گفت: در این دوره از مسابقات ۲۱۰ نفراز دانشجویان در این واحد دانشگاهی شرکت کردند و ۳۰ نفر از استادان و اعضای هیئت علمی نیز حضور دارند.


باقی‌زاده تصریح کرد: تعداد شرکت کنندگان در بخش شفاهی ۴۰ نفر هستند که در ۱۰ رشته دانشجوئی شرکت کرده‌اند که به یاری خداوند متعال فردا پنج شنبه این دوره از مسابقات در مسجد چهارده معصوم و سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان برگزار می‌شود.


مرحله کتبی بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با حضور استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان برگزار شد.


مسئول دفتر فرهنگ اسلامی واحد رفسنجان گفت: در این دوره از مسابقات دانشگاهیان در بخش های مختلف مسابقه شامل: زندگانی پیامبر، احکام، ترجمه انگلیسی،تفسر سوره حمد ،زندگانی 14 معصوم،نهج البلاغه و ترجمه فارسی با هم به رقابت پرداختند.


حجت الاسلام بخشی با بیان اینکه این مسابقات با استقبال خوب شرکت کنندگان و علاقمندان به قرآن کریم برگزار شد افزود: این مسابقات به منظور بسط و گسترش بیشتر فرهنگ اسلامی و قرآنی و آشنایی هر چه بیشتر دانشگاهیان با موضوعات قرآنی و حفظ و انتقال آن به دیگران برگزار می شود.


بیست ویکمین دوره مسابقات قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل چابهار برگزار شد.


این مسابقات که به همت یارمحمدی رئیس دفتر فرهنگ واحد چابهار و همچنین با شرکت تعداد کثیری از دانشجویان در سالن مرکزی دانشگاه برگزار شد.






به گزارش خبرنگار آنا از رشت، بیست و یکمین دوره مسابقات کتبی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، همزمان با سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.


در این مسابقات، تعداد بالغ بر ۳۳۰۰ نفر از دانشجویان و استادان این واحد دانشگاهی شرکت کرده که در طی یک مرحله با هم به رقابت پرداختند.


حجت الاسلام قاسم قاسمی، مدیر کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، گفت: در این دوره از مسابقات، دانشجویان در ۱۰ رشته تفسیر قرآن، زندگانی ۱۴ معصوم (ع)، حفظ و ترجمه ادعیه، نماز، ترجمه انگلیسی قرآن کریم، احکام برادران و خواهران، زندگانی پیامبر اسلام (ص)، ترجمه قرآن به فارسی وآشنایی با مفاهیم نهج البلاغه با هم به رقابت پرداختند.


این مسئول ادامه داد: در بخش استادان ، این دوره از مسابقات در ۴ رشته ترجمه انگلیسی قرآن، ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه و زندگانی معصومین (ع) برگزار شد که اعضای هیأت علمی شرکت کننده به سوالات پاسخ گفتند.


این دوره از مسابقات یک مرحله‌ای و بصورت سراسری برگزار شده و برگزیدگان در بخشهای مختلف استادان و دانشجویان همزمان با سراسر کشور در یک حوزه و چهر دانشکده دانشگاه ازاد اسلامی واحد رشت با هم به رقابت خواهند پرداخت.


همزمان با سراسر کشور، آزمون کتبی بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت (ع) دانشگاه آزاد اسلامی یزد با حضور ۱۲۰۰ نفر از دانشجویان ۲۵ آذر ساعت ۱۰ صبح در این واحد دانشگاهی برگزار شد.


سید محمد جواد نبوی دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در خصوص بیستمین و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت (ع) گفت: این دوره از مسابقات در ده رشته کتبی شامل: تفسیر قرآن کریم، زندگی‌نامه چهارده معصوم، حفظ و ترجمه زیارت عاشورا و جامعه کبیره، نماز، ترجمه قرآن به زبان انگلیسی، احکام ویژه برادران و خواهران، زندگی پیامبر اسلام، ترجمه قرآن کریم به زبان فارسی و آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه، ادعیه و زیارات در ۲ حوزه امتحانی برگزار شد.


وی افزود: مسابقات سراسری قرآن و عترت در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می‌شود و منتخبان این مسابقات به مرحله کشوری راه می‌یابند.


نبوی با بیان اینکه از پنج برگزیده هر یک از این رشته‌ها به تفکیک خواهر و برادر با اهدای لوح و کارت هدیه تقدیر می‌شود، بیان کرد : نتایج این مسابقات در اواخر دیماه سال جاری اعلام می‌شود.


وی از برگزاری آزمون شفاهی این مسابقات در بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: آزمون کتبی مسابقات قرآن و عترت ویژه کارکنان نیز در بهمن ماه برگزار خواهد شد.


لازم به ذکر است حجه الاسلام و المسلمین حرزاده رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان یزد بهمراه دکتر اسلامی ریاست واحد یزد و دکتر جعفری رئیس دبیرخانه هیات امنای استان از نزدیک از برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت واحد یزد بازدید کردند که استقبال دانشجویان را برای شرکت در این مسابقات را چشمگیر و بی‌نظیر خواند.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: بیست و یکمین دوره مسابقات کتبی قرآن و عترت همزمان با واحدهای دانشگاهی سراسر کشور، صبح امروز در واحد بوشهر برگزار شد.


دکتر داود یحیایی ادامه داد: دانشجویان در این دوره در رشته‌های احکام، تفسیر قرآن، ترجمه فارسی قرآن، ترجمه انگلیسی قرآن، نهج البلاغه، نماز، زندگانی پیامبر اکرم (ص)، زندگانی چهارده معصوم (ع) و ادعیه و زیارت عاشورا با هم به رقابت پرداختند.


وی با بیان اینکه ۶۵۰ نفر از دانشجویان در این دوره مسابقات شرکت کردند، گفت: بحمداله با انجام کارهای فرهنگی در سطح واحد و استان شاهد استقبال چشمگیر دانشجویان در این دوره بودیم.


معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بوشهر با تأکید بر نقش و اهمیت قرآن کتاب آسمانی مسلمانان بیان کرد: قرآن در زندگی بشری در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی و حتی بین المللی، قابل دقت و بررسی است.


وی افزود: قرآن تنها کتاب آسمانی است که در آن خداوند با انسان سخن می‌گوید و هیچ کتاب مقدس دیگری از این ویژگی منحصر به فردی برخوردار نیست.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر هم از قرآن به عنوان روایت کننده تمامی دوره‌های آفرینش یاد کرد و خاطر نشان کرد: نقش برجسته قرآن این است که از سابقه تاریخ بشر، خبرهای درست و مطابق واقع را نقل کرده و سرگذشت پیامبران و محتوای پیام آنان را بدون هرگونه تحریف و دسیسه بشری به انسان‌ها رسانده است.


دکتر یوسف قیصری از آینده نگری قرآن نیز سخن گفت و تشریح کرد: گستردگی دانش بشر، تحولات شایان توجهی داشته و شکوفا سازی طبیعت و سلطه بر آن، به دست قدرت علمی و اطلاعاتی انسان و تجربه‌های بشری، تا حدود زیادی تأمین شده است و هرجا انسان به کشف جدیدی دست یافته، قرآن در ۱۴۰۰ سال پیش از آن خبر داده است.


دبیر هیأت امنای استان بوشهر با تأکید بر اینکه راه حل تمام نیازهای انسان در قرآن وجود دارد، تصریح کرد: رسالت علم ساخت جهان و رسالت قرآن، رشد ایمان و جهت دهی به حرکت انسان است و با توجه به اسارت علم در دست برخی از انسان‌های آلوده به قدرت و ثروت و فزون خواه، ضرورت پایبندی به کتاب آسمانی به دور از تحریف و یک مکتب الهی آشکار شده است.


بیست و یکمین دوره مسابقات کتابخوانی قرآن و عترت ویژه دانشجویان و استادان واحد‌ها و مرکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی همزمان با سراسر کشور با حضور بیش از۱۰هزار نفر شرکت کننده در ۱۳واحد دانشگاهی و ۴ مرکزآموزشی وابسته به واحد اراک برگزار شد.


برگزاری آزمون در واحد اراک و مراکز وابسته نیز در ۸ حوزه امتحانی و با حضور۴۴۰۰نفر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک (شهرک دانشگاهی امیر کبیر) برگزار شد.


دبیر هیأت امنا و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در بازدید از روند برگزاری این آزمون درشهرک دانشگاهی امیرکبیر گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر تدبر بر قرآن تاکید داشته‌اند و مقدمه تدبر در قرآن آشنایی با مفاهیم و آموزه‌های قرآنی است.


دکتر علیرضا نظام آبادی بابیان اینکه قرآن بزرگ‌ترین آموزگار بشریت است، افزود: یکی از مسائل مهم دانشجویان و دانشگاهیان آشنایی با قرآن است که در دانشگاه آزاد اسلامی این هدف دنبال می‌شود.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک ادامه داد: با درایت ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی دکتر میرزاده رویکرد مجموعه بر ارتقای کمی و کیفی مسابقات قرآن و عترت است.


نظام آبادی گفت: در مجموعه چهار مرکز آموزشی و سیزده واحددانشگاهی استان مرکزی ده هزار نفر شرکت کننده داشته‌ایم که ۴۰ درصد شرکت کنندگان را خواهران تشکیل داده‌اند.


این مسئول بابیان اینکه قرآن بزرگ‌ترین آموزگار بشریت است، افزود: یکی از مسائل مهم دانشجویان و دانشگاهیان آشنایی با قرآن می‌باشد که در دانشگاه آزاد اسلامی این هدف دنبال می‌شود.


وی افزود: دانشجویان در ده رشته؛ ترجمه قرآن به فارسی، ترجمه قرآن به انگلیسی، تفسیر سوره حمد، شرح نهج البلاغه، زندگانی چهارده معصوم علیهما السلام، حفظ و ترجمه ادعیه (زیارت عاشورا و جامعه کبیره)، نماز و احکام خواهران و برادران و در بخش استادان در چهار رشته؛ ترجمه قرآن به انگلیسی، تفسیر سوره حمد، شرح نهج البلاغه، زندگانی چهارده معصوم علیهما السلام به رقابت پرداخته‌اند.


وی ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی شرکت کنندگان را شاهد بود‌ایم که نشان از افزایش علاقمندی‌ها و ارتقای سطح مسابقات است. با توجه به توزیع کتب آموزشی قرآن، مفاهیم قرآن و اهل البیت علیهما السلام در طول مسابقات مبحث آموزش تکمیلی نیز دنبال شده است.


وی با بیان اینکه تلاش مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی بر ارتقای کمی و کیفی هرساله این مسابقات است، گفت: پس از اعلام نتایج از نفرات اول تا پنجم هر رشته در بخش دانشجویی و از نفرات اول تا سوم در بخش استادان که حائز بالا‌ترین امتیاز گردند طی مراسمی تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد.


به گزارش خبرنگار آنا از شیراز، معاون فرهنگی و دانشجویی واحد شیراز در این راستا گفت: در این دوره از مسابقات بیش از ۲۰۰۰ نفر شرکت کردند که نسبت به سال گذشته شاهد رشد چشمگیری در این زمینه بوده‌ایم.


دکتر حبیب اله ابراهیمی افزود: اعضای هیأت علمی واحد در ۴ رشته، تفسیر سوره حمد، شرح نهج البلاغه، زندگانی چهارده معصوم (ع) و ترجمه قرآن به زبان انگلیسی و دانشجویان نیز در ده رشته ترجمه قرآن، احکام خواهران و برادران، شرح نهج البلاغه، زندگانی چهارده معصوم (ع)، ترجمه قرآن به زبان انگلیسی و فارسی، حفظ و ترجمه ادعیه (زیارت عاشورا و جامعه کبیره) و نماز به رقابت پرداختند.


وی افزود: در هر رشته از مسابقات به نفرات اول تا پنجم لوح تقدیر و هدیه نقدی اهداء می‌گردد و برگزیدگان نهایی در سطح کشور از طرف اداره فعالیت‌‎های قرآن و عترت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی معرفی می‌گردند.


به گزارش آنا، سیده فاطمه دستغیب، دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی فارس گفت: آمار ثبت نامی دانشجویان واحدهای دانشگاهی استان فارس نزدیک به ۲۵۰۰۰ نفر می‌باشد که از این آمار بیش از ۴۰۰۰ نفر مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی شیراز است.


انتهای پیام/

ارسال نظر