صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
فشار انگلیبس جواب نداد؛

چین گذرنامه انگلیسی شهروندان هنگ‌کنگ را دیگر به رسمیت نمی‌شناسد

چین اعلام کرد از دو روز دیگر گذرنامه انگلیسی شهروندان هنگ‌کنگ را به‌عنوان مدرک سفر معتبر یا مجاز برای اثبات هویت به رسمیت نمی‌شناسد.
کد خبر : 560114

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، چین اعلام کرد از دو روز دیگر گذرنامه انگلیسی شهروندان هنگ‌کنگ را به‌عنوان مدرک سفر معتبر یا مجاز برای اثبات هویت به رسمیت نمی‌شناسد.


ژانو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین به خبرنگاران گفت: «از روز ۳۱ ژانویه چین دیگر گذرنامه ویژه انگلیسی موسوم به گذرنامه ملی را به‌عنوان مدرک هویتی برای سفر به رسمیت نمی‌شناسد و حق انجام اقدامات بعدی را برای خود محفوظ می‌داند.


این خبر در حالی اعلام می‌شود که انگلیس آماده می‌شود تا میلیون‌ها شهروند هنگ‌کنگ، مستعمره سابق خود را تحت حمایت بگیرد. مقامات انگلیسی اعلام کرده بودند که این تصمیم در واکنش به وضع قانون بحث‌برانگیز «امنیت ملی» گرفته شده است.


بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، در این رابطه گفته بود اگر چین بخواهد قانون امنیت ملی مورد نظر خود را عملی کند، به حدود ۳ میلیون شهروند هنگ‌کنگی به همراه بستگانشان اجازه ورود به خاک کشورش با گذرنامه ویژه را می‌دهد و راه دریافت شهروندی انگلیس را برای آن‌ها باز می‌کند.


این گذرنامه ویژه که به نام «گذرنامه ملی» معروف است، تنها برای دسته‌ای از افراد ساکن خارج از انگلیس صادر شده و شماری از شهروندان هنگ‌کنگی آن را دارا هستند. مهم‌ترین امتیاز این گذرنامه آن است که به افراد اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به روادید وارد خاک انگلیس شده و تا ۶ ماه در آنجا اقامت کنند، هرچند داشتن این گذرنامه به معنی برخورداری از تمام حقوق شهروندی انگلیس نیست.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

برچسب ها: چین هنگ‌کنگ
ارسال نظر