صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۱۷ - ۲۵ آذر ۱۳۹۴
در گفت‌و‌گو با آنا

پاسخ بیژن مقانلو به اظهارات مهماندوست: ماجرای 30 سکه و قهر من دروغ است/ خیلی از آقایان فقط «منم، منم» می‌کنند

سرمربی تیم ملی تکواندو کشورمان گفت: بعضی از آقایان تنها به دنبال این هستند که مرا به حاشیه و عملکرد تیم ملی تکواندو را زیر سوال ببرند.
کد خبر : 55847

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، رضا مهماندوست، سرمربی ایرانی تیم آذربایجان، بعد از قهرمانی در جام جهانی مکزیک که با پیروزی بر تیم ایران به دست آمد از اوضاع و احوال تیم ملی تکواندو ایران انتقاد کرد. موضوعی که باعث شد که بین او و بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندوی ایران جنگ لفظی ایجاد شود؛ جنگی که تا به امروز هم ادامه داشته است. درباره حواشی اخیر گفت‌و گویی با بیژن مقانلو داشتیم که متن آن را در زیر می خوانید:


*رضامهماندوست در تازه‌ترین صحبت‌هایش مدعی شده‌ است که شما بعد از بازی‌های آسیایی اینچئون به دلیل اعتراض به پاداشی که برای مربیان تیم‌های ملی در نظر گرفته شده بود از تیم ملی قهر کردید.


-من هیچ زمانی از تیم ملی قهر نکردم و این صحبت از پایه بی‌اساس است. بعضی از آقایان تنها به دنبال این هستند که مرا به حاشیه و عملکرد تیم ملی تکواندو را زیر سوال ببرند. چند سال است که با کمترین امکانات بهترین نتیجه را کسب کرده‌ایم، اما برخی از افراد صحبت‌هایی می‌کنند که من حتی از آنها مطلع نیستم. اگر من از تیم ملی قهر می‌کردم نمی‌توانستیم این نتایج را به دست بیاوریم. باز هم تاکید می‌کنم ما با کمترین امکانات بهترین نتیجه را کسب کردیم.


*ولی او به صراحت گفته وقتی متوجه شدید که پاداش مربیان تیم ملی تنها 30 سکه است اردوی تیم ملی را ترک کردید.


-این قضیه اصلا صحت ندارد و من هیچ زمانی به خاطر مسائل مالی، زحماتم را از بین نمی‌برم. حقوقی که کارد فنی و تکواندوکاران می گیرند در برابر حقوق برخی از آقایان هیچ است ولی ما هیچ زمانی اعتراض نکردیم و همیشه کسب قهرمانی و بهترین نتیجه اولویت اول کار ما بود.


*مهماندوست در یکی از صحبت هایش گفته است اگر امکانات‌تیم ملی تکواندو ایران را داشت، می‌توانست بهترین نتایج را بگیرد.


-خیلی از آقایان فقط «منم، منم» می‌کنند و طبق نظر شخصی خودشان صحبت می‌کنند. زمانی که تکواندوکار در جریان مسابقه مصدوم می‌شود، هفت ماه از میدان‌ها دور می‌ماند و نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند، مربی چه تقصیری دارد؟! دیکته ننوشته غلط ندارد، بهتر است به جای اینکه عملکرد تکواندوکاران را زیر سوال ببرند از آنها حمایت کنند.


*نمونه بارز این وضع بهنام اسبقی است. او قبل ازمصدومیت آمادگی بالایی داشت وحتی شانس اول ایران برای کسب سهمیه المپیک بود.


- اسبقی تا قبل از مصدومیت در رنگینگ رتبه سه را داشت و او امید اول ایران برای کسب سهمیه بود، اما آسیب‌دیدگی و دور ماندنش از میدان‌ها باعث شد نتواند عملکرد خوبی داشته باشد. اگر استراتژی کادر فنی نبود اسبقی و مردانی حتی به فینال گرندپری هم نمی رسیدند. خوشبختانه مردانی پس از مصدومیت زود به مسابقات رسید و توانست امتیاز خوبی جمع‌آوری کند. او در فینال گرندپری نیز مبارزه خوبی را ارائه و نفر سوم رنکینگ را شکست داد و به سهمیه رسید اما اسبقی بین تکواندوکاران وضع بسیار سختی داشت. برای ما سلامتی اسبقی از کسب سهمیه بالاتر است.


*این اواخر انتقادات زیادی به سیستم فدراسیون جهانی برای کسب سهمیه شده بود،به نظر شما اگر سخت‌گیرهای فدراسیون جهانی نبود ایران شانس کسب سهمیه بیشتر نداشت؟


-سیستم فدراسیون جهانی تکواندو در روش کسب‌ سهمیه بسیار غلط است. تکواندوکاران دو سال ماراتنی بسیار سختی را پشت سر گذاشتند به این صورت که هر تکواندوکار برای کسب سهمیه باید در 10 مسابقه سنگین شرکت می‌کرد که فشار بالایی را به آنها وارد کرد. در هر حال ما هم اکنون سه سهمیه کسب کردیم و باید تکواندوکاران را از حاشیه دور کنیم تا نتیجه زحماتمان را ببینیم.


*با توجه به سه سهمیه‌ای که کسب کرده‌اید می‌توان به کسب مدال در ریو امیدوار باشیم؟


- قول صدر درصد برای کسب مدال نمی‌دهم اما تلاش خودمان را می‌کنیم. متاسفانه حواشی چند روز اخیر باعث شد تمرکز تیممان از بین برود. امسال سال قبل از المپیک است و ما به حمایت نیاز داریم. انتظار دارم مسئولان از این تیم حمایت کنند. ما هم به کسانی که در صدد خراب کردن آرامش ما هستند توجهی نخواهیم کرد.


بعد از المپیک ریو از تیم ملی تکواندو خداحافظی می کنید؟


قرارداد من با فدراسیون تکواندو تا بعد از المپیک ریو است و نمی‌دانم بعد از آن چه اتفاقی می‌افتد و آیا با فدراسیون همکاری خواهم کرد یا خیر.



انتهای پیام/

ارسال نظر