صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۳ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۹

جلد دوم«رسانه‌های برون مرزی» در جهان منتشر شد

جلد دوم كتاب «رسانه‌های برون مرزی در جهان» توسط نشر پژوهش‌های کاربردی معاونت برون مرزی صدا و سیما در 170 صفحه به چاپ رسيد.
کد خبر : 558145

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، جلد دوم كتاب «رسانه های برون مرزی در جهان» توسط نشر پژوهش‌های کاربردی معاونت برون مرزی صدا و سیما  در 170 صفحه به چاپ رسيد.


در این کتاب، رسانه‌های برون مرزی در کشورهای روسیه، انگلستان، امارات متحده عربی و جمهوری آذربایجان از ابعاد مختلف از جمله «حمایت های مالی، فنی و سیاسی- حقوقی دولت ها و مجالس قانون گذاری از فعالیت رسانه‌ای برون ­مرزی‌شان» و «اختصاص بودجه و اعتبارات ویژه»، «ساختار سازمانی شبکه های برون مرزی کشورها و شیوه های انتقال پیام» و «میزان بهره ‌برداری از رسانه ‌های نوین و فضای مجازی در رسانه‌‌های برون ‌مرزی رقیب» مورد بررسی قرار گرفته اند.


 بر اساس این گزارش، در جلد اول کتاب «رسانه های برون مرزی در جهان» که دی ما 98 منتشر شده بود، رسانه های برون مرزی کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه، ژاپن، ترکیه، قطر و عربستان سعودی بررسی شده بودند.


کتاب‌های «رسانه ‌های برون‌مرزی در جهان (1) و (2)» با بررسی فعالیت‌ های رسانه ‌ای برون ‌مرزی کشورهای مطرح در جهان، امکان استفاده از تجربیات موفق دیگر کشورها را فراهم می‌آورد. همچنین کمک می‌کند تا اهدافی که دولت‌ های خارجی در قبال سایر کشورها از جمله ایران از طریق رسانه ‌های برون ‌مرزی ‌شان دنبال می‌کنند، بهتر شناخته شوند.


 واکاوی فعالیت­‌های رسانه­‌های برون­ مرزی در کشورهای جهان که در این دو کتاب به آن‌ ها پرداخته شده است، نشان می­ دهد که رسانه­ های برون­ مرزی ضمن اینکه زبان گویای دیپلماسی عمومی کشورشان هستند، ولی در اغلب موارد مواضع قاطع ­تر از دیپلماسی رسمی دارند. همچنین این رسانه ‌ها  توجه ویژه ­ای نیز به جذب مخاطب از طریق ساخت سریال‌ های فاخر، مستندهای الف، بهره­ گیری از همه روش­ های نوین پخش، ترویج زبان کشور مبدأ، تبلیغ جاذبه ­های گردشگری و معرفی ایدئولوژی، فرهنگ و تمدن آن کشور دارند.


 یکی از مهم­ ترین ویژگی­‌های فعالیت رسانه‌های برون ­مرزی کشورهایی که در دو جلد کتاب رسانه های برون مرزی در جهان، مورد بررسی قرار گرفتند، داشتن ساختار مستقل یا شبه مستقل و حمایت مالی گسترده و جدی دولت ­ها و مجالس قانون گذاری از فعالیت رسانه ­ای برون ­مرزی شان و اختصاص بودجه و اعتبارات ویژه به این بخش است.


 كتاب «رسانه هاي برون مرزي در جهان (2)» با پیشگفتار پیمان جبلّی معاون برون مرزی صدا و سیما و توسط ولی کوزه گر کالجی، حسن عابدینی، الهام عابدینی، بهنام خسروی و برهان حشمتی نگاشته شده و  احمد کاظمی نظارت علمی و محمد روحی ويرايش ادبی آن را بر عهده داشته‌اند.


 انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر