صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۷ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴
با برگزاری کارگاه زبان بدن در واحد نجف‌آباد صورت گرفت

افزایش آگاهی و ارتقای مهارت‌های ارتباطی دانشجویان/ برقراری ارتباطات فردی و اجتماعی با یادگرفتن «زبان بدن»

کارگاه آموزشی زبان بدن با هدف افزایش آگاهی و ارتقای مهارتهای ارتباطی دانشجویان به همت دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی واحد نجف آباد برگزار شد. در این کارگاه که با استقبال چشمگیر دانشجویان همراه بود، شرکت‌کنندگان نظر خود را بیان و سوال‌های خود را در مورد موضوع‌های ارائه شده در کارگاه مطرح کردند.
کد خبر : 55811

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر پروین جمشیدیان مدرس این کارگاه درباره انواع ارتباط و اهمیت برقراری ارتباط موثر با دیگر افراد گفت: ارتباط به طور کلی شامل دو بخش کلامی و غیر کلامی است و در ارتباطات بین­فردی، بخش غیر کلامی و زبان بدن اهمیت بیشتری دارد. موانعی مانند تکمیل جملات دیگران، قضاوت کردن، برچسب زدن، ارجاع به خود دادن و عدم آشنایی با حالات زبان بدن موجب اختلال در ارتباطات بین فردی می‌شود.


جمشیدیان افزود: زبان بدن شامل انواع ارتباط غیرکلامی یا رفتاری است و یک فرد از طریق رفتارهای فیزیکی خود، بدون آنکه صحبتی بکند، قادر است با دیگران ارتباط برقرار کند. این رفتارها می‌تواند مربوط به وضعیت و حالات بدنی مثل قرار گرفتن دست‌ها، پاها، نحوه نشستن، ایستادن، راه رفتن، خوابیدن، ژست‌های مختلف مانند حالت‌ها، اطوارها، اداها، حرکات و اشارات بدنی، جلوه‌های هیجانی صورت و حرکات چشم‌ها باشد.


در ادامه دکتر سعیده فنایی دیگر مدرس کارگاه با توضیح درباره اهمیت زبان بدن در شناخت طرف مقابل و برقراری ارتباطات موثر خاطرنشان کرد: باید در مورد برخی باورها در این زمینه ابهام‌زدایی کرد زیرا ممکن است برای نو آموزان زبان بدن گمراه کننده باشد.


وی افزود: معمولاً در مورد زبان بدن چند تصور اشتباه وجود دارد که باید به آنها توجه داشت. مثلِ این باور که کسی که زبان بدن را می‌داند و می‌شناسد می‌تواند انسان دروغگو را از انسان راستگو به سادگی تشخیص دهد، یا ارتباط چشمی، همیشه خوب و مفید است یا اینکه بر اساس حرکت چشم می‌توان راستگویی و دروغگویی افراد را تحلیل کرد.


فنایی ادامه داد: با یادگرفتن زبان بدن نباید این تصور به وجود بیاید که می‌توان با استفاده از آن ذهن افراد را خواند. از نظر علمی نیز امکان اینکه فردی بتواند دقیقاً ذهن دیگری را بخواند یک امر محال است. اما با یادگیری زبان بدن و آگاهی بیشتر در این زمینه می‌توان ارتباطات فردی و اجتماعی آسان و مؤثری برقرار کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر