صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

آغاز پخش فصل دهم «خانه ما»؛ بلوغ یک قالب جدید تلویزیونی با محور خانواده و چاشنی هیجان

فصل دهم مستندمسابقه «خانه ما» که در قزوین تولید شده روی آنتن شبکه دو سیما رفته است.
کد خبر : 557925

به‌گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، تاکنون دو قسمت از فصل دهم مستندمسابقه «خانه ما» روی آنتن شبکه دو سیما رفته است.


«خانه ما» یک مستندمسابقه یا «رئالیتی‌شو»ی خانوادگی است که چند سالی است با محوریت سبک زندگی، مدیریت هزینه‌ها و ایجاد و حفظ نشاط خانوادگی تولید و پخش می‌شود.


در این مسابقه تلویزیونی، سه خانواده در یک بازه زمانی یک ماهه و در چارچوب مبلغی مشخص، ضمن انجام فعالیت‌های روزمره و تفریحات خانوادگی، باید در قالب یک کسب و کار خانوادگی درآمدزایی نیز داشته باشند.


سند تصویری زندگی ایرانیان در نیمه دوم دهه نود


در زمان آغاز پخش فصل اول مستندمسابقه «خانه ما» سازندگان آن از این برنامه به عنوان سند تصویری شیوه زندگی خانواده‌های در نیمه دوم دهه نود یاد کردند. سندی که در آن می‌توان علاوه بر مناسبات اجتماعی و روابط خانوادگی، آداب و رسوم، غذاهای محلی، شیوه خرید، نحوه پوشش و دکوراسیون منزل، چگونگی مهمانی دادن، تفریحات و سفرهای خانوادگی، کسب و کارهای خانگی و مواجهه با تنگناهای مالی و در مجموع سبک زندگی طبقه متوسط ایرانی را مشاهده کرد.



فصل نهم این مستندمسابقه به کارگردانی مشترک امین کفاش‌زاده و مهدی جبین‌شناس و نویسندگی احسان عمادی تابستان امسال روی آنتن شبکه دو سیما رفت. این فصل به عنوان فصل فوق‌العاده و «خانه ما کرونایی» تولید شده بود.


قرار بود پس از رقابت خانواده‌های مشهدی در فصل هشتم، خانه ما به بوشهر برود که شیوع کرونا این حضور را به تعویق انداخت. بنابراین در فصل نهم شاهد «خانه ما کرونایی» با حضور برندگان ادوار پیش از شهرهای مشهد، شیراز، تبریز و رشت بودیم.



دهمین فصل این مستند مسابقه خانوادگی پاییز امسال در شهر قزوین تولید شد و پخش آن از نوزدهم دی‌ماه از شبکه دو سیما آغاز شده و قرار است به صورت هفتگی جمعه‌ها ساعت۱۹ روی آنتن این  شبکه برود. رقابتی که در پایان آن خانواده برگزیده می‌تواند برنده جایزه صد برابری مبلغ پس‌انداز خود شود.


 فصل دهم «خانه ما» به میزبانی قزوین


در فصل دهم «خانه ما» که به تهیه‌کنندگی احمد شفیعی در استودیو نوبین و با سرمایه‌گذاری سازمان هنری رسانه‌ای اوج تولید شده است، امین کفاش و مسلم تهرانی به عنوان کارگردان، مهدی جبین شناس مشاور کارگردان، احسان عمادی نویسنده، پیمان طالبی راوی (گوینده)، حسن ناحی مدیر تصویربرداری، زهره احمدزاده مدیر تدوین و محسن مرادی به عنوان مجری طرح حضور دارند.


در این فصل خانواده‌ها باید برنامه‌های خود را با توجه به محدودیت‌های کرونایی طراحی و پیاده کنند. سه خانوده قزوینی «ذوالقدر»، «مهرعلیان»و «رحمانی» رقابت سختی را آغاز کرده‌اند که مثل همیشه با اتفاقات پیش‌بینی نشده که گاه طنازانه و گاه پراز استرس است همراه می‌شود.


مهدی جبین‌شناس مشاور کارگردان این مجموعه تلویزیونی پیش از این در گفتگو با آنا درباره این فصل از مموعه گفته بود: از حیث فرم و محتوا در فصل دهم بار دیگر به شرایط عادی تولید بازگشته‌ایم. یعنی آیتم‌ها همان آیتم‌های همیشگی است،اما با این تفاوت که همه فعالیت‌ها باید کاملاً منطبق با شیوه‌نامه‌های اعلامی برای پیشگیری و مقابله با کرونا باشد.


او همچنین عنوان کرد: شیوه اعمال این شیوه‌نامه‌ها در فعالیت‌های روزمره نیز کاملاً به خلاقیت خانواده‌ها بستگی دارد. بنابراین همه آیتم‌های قبلی در ظرف کرونا ریخته می‌شود. به عبارت دیگر اگر قرار است شاهد برگزاری مهمانی باشیم، حتماً باید این محدودیت‌ها در آن رعایت شود یا طراحی کسب و کارهای خانوادگی باید با درنظرگرفتن این شرایط باشد.



آن‌چه تاکنون و در دو قسمت فصل جدید خانه ما روی آنتن رفته است از حیث فرم هم با فصل‌های پیشین متفاوت است. اضافه ‌شدن انیمیشن‌های جذاب و تندشدن ریتم برنامه از جمله مهم‌ترین تغییراتی است که در این فصل دیده می‌شود.


به نظر می‌رسد مستندمسابقه خانه ما فصل دهم خود به بلوغ و پختگی کامل رسیده است.می توان این مجموعه را نمونه موفق قالب بدیع «رئالیتی‌شو» در تلویزیون دانست که از آزمون کیفیت و جذب مخاطب سربلند بیرون آمده است. به این ترتیب می‌توان تا حد زیادی به هدف‌گذاری ابتدایی سازندگان آن امیدوار بود که هدفشان از ساختن خانه ما ثبت یک سند تصویری از شیوه زندگی خانواده‌های ایرانی در نیمه دوم دهه نود بود.


 انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

برچسب ها: شبکه دو سیما
ارسال نظر