صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۱۳ - ۳۰ دی ۱۳۹۹
غفاری تأکید کرد؛

نقش پررنگ خانواده بزرگ آموزش عالی در جهش تولید/ اقتدار جامعه؛ در گرو قدرت علمی و فناورانه

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نقش پررنگ خانواده بزرگ آموزش عالی در جهش تولید گفت: اقتدار یک جامعه در گرو اقتدار علمی و فناوری آن جامعه است.
کد خبر : 557863

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، غلامرضا غفاری در آیین اختتامیه همایش ملی نقش دانشگاه در جهش تولید که امروز در محل سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، با اشاره به نقش پررنگ خانواده بزرگ آموزش عالی در جهش تولید گفت: اقتدار یک جامعه در گرو اقتدار علمی و فناوری آن جامعه است.


وی در این نشست با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جامعه دانشگاهی کشور افزود: رهبر معظم انقلاب در اکثر دیدارهای خود با جامعه دانشگاهی بر شتاب علم و فناوری تأکید کرده‌اند و اینکه اهداف متعالی جامعه اسلامی بر پایه بنیادهای علمی پایه‌گذاری شده و حتی در دوران جاهلیت هم جامعه از نقش قلم و علم بی‌بهره نبوده است.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بیان کرد: در بحث جهش تولید صحبت از یک جریان و یک فرآیند فراگیر است که شامل همه حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه می‌شود و جامعه‌ای موفق است که از کنشگران فعال برخوردار باشد.


وی تصریح کرد: جامعه انقلابی ما تحولات عدیده‌ای را پشت سر گذاشته و امروزه از یک کارگزاری و کنشگری بالا برخوردار است و با مدیریت درست می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه کرد.


غفاری با اشاره به هجمه‌های کشور‌های استعمارگر خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از جهش تولید می‌شود نقش خانواده بزرگ آموزش عالی پررنگ‌تر می‌شود و دو عرصه مطرح می‌‌شود یکی فعالیت‌های تخصصی در قالب تولید علم و فناوری که قسمت ملموس این عرصه است و بر‌آمده از واحدهای دانشگاهی و پژوهشی است و دومین عرصه که جهت‌دهنده است همان ذهنیت و فرهنگ ذهنی کنشگران اجتماعی است.


به گفته وی، این فرهنگ کنشگری باعث ارتقای جامعه علمی کشور می‌شود و کسب این فرهنگ نیز در نهادهای آموزشی صورت می‌گیرد و باید میل به تعالی، میل به استقلال و توسعه در تفکر کنشگران ایجاد شود که چنین تفکری در دوران دفاع مقدس هم در ذهن رزمندگان بود که آن‌ها نیز افق پیشرو را پیروزمندانه می‌دانستند؛ لذا با تمام سختی‌های جنگ از تلاش‌شان برای پیروزی دست نمی‌کشیدند و اکنون آموزش عالی کشور در زمینه جهش تولید از نقش مهمی برخوردار است.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر