صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴

ارتقای بهره‌وری آموزشی از طریق بهبود عملکرد استادان بر مبنای ارزشیابی مستمر و جامع

رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC) در گزارشی از برگزاری کارگاه ارزشیابیMINI-CEX در محل سالن EDC خبر داد.
کد خبر : 55784

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر مهسا هادی‌پور جهرمی با ابراز رضایت از نحوه برگزاری این دوره آموزشی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کارگاه‌های آموزشی، ارتقای بهره‌وری آموزشی (Educational Productivity) از طریق بهبود عملکرد استادان بر مبنای ارزشیابی مستمر و جامع است که در نهایت موجب ارائه بازخورد به استادان برای اصلاح و بهبود تدریس می‌شود.


رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی افزود: بر اساس نظرسنجی‌های بعمل آمده، برگزاری این کارگاه‌های آموزشی موجبات ارتقای توانایی و قضاوت عضو هیأت علمی از خود (Self-judgment) و همچنین بررسی نقاط قوت و تأکید بر آن برای تهیه ملاک‌ها و شاخص‌های معتبرتر و پایاتر ارزشیابی و تعیین و استفاده از منابع معتبرتر ارزشیابی می‌شود.


مدرس و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران نیز در معرفی و آشنائی این کارگاه آموزشی گفت: روش ارزشیابی: (Mini-CEX (Mini Clinical Examination یکی از معروفترین روش‌های ارزیابی بالینی است که در آن می‌توانیم در مورد مهارت‌های کلان بالینی دانشجو قضاوت کنیم.


دکتر سیمین اسماعیل پور ادامه داد: محل انجام این روش، مکان مواجهه واقعی دانشجو با بیمار یعنی بخش‌های بستری، درمانگاه و کلینیک است.


وی بیان کرد: در این نوع ارزیابی دانشجو در حین انجام کارهای معمول یک مواجهه بالینی همچون گرفتن شرح حال، انجام معاینه بالینی، تشخیص و دادن طرح درمانی به مدت 15 دقیقه، مورد مشاهده دقیق یک استاد یا مربی بالینی آموزش دیده قرار می گیرد و بلافاصله و پس از آن به مدت 5-10 دقیقه فیدبک لازم در زمینه نقاط قوت و ضعف به دانشجو داده می شود.


اسماعیل پور تاکید کرد: پس از ارائه فیدبک، طرح آموزشی برای اصلاح نقاط قابل بهبود و توسعه مهارت‌های بالینی به دانشجو پیشنهاد می‌شود.


وی افزود: این نوع ارزیابی دانشجو از اعتبار و پایایی بالایی برخوردار است به شرطی که به دفعات و در موقعیت‌های گوناگون، با بیماران و ارزیابان مختلف تکرار شود. تعداد پیشنهاد شده این نوع ارزیابی حداقل 4-6 بار در سال است.



انتهای پیام/

ارسال نظر