صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۲:۰۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۹
خادمی خبر داد؛

مسیر ریلی رشت - کاسپین طبق برنامه تحویل می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه طبق برنامه زمان‌بندی شده مسیر ریلی رشت - کاسپین در اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید،
کد خبر : 556670

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه طبق برنامه زمان‌بندی شده مسیر ریلی رشت - کاسپین در اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: این نوید را برای مردم کشور داریم به‌زودی دریای جنوب به دریای شمال متصل می‌شود.


خادمی در حاشیه بازدید از مسیر ریلی رشت - کاسپین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این مسیر از مسیرهای اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی در بخش توسعه ریلی کشور بود که در ادامه مسیر ریلی قزوین - رشت در حال احداث است.


وی افزود: هدف این پروژه اتصال مسیر ریلی کشور به ساحل دریای خزر است و به این ترتیب اتصال کریدور شمال - جنوب از دریای جنوب به دریای شمال را در آینده داشته باشیم.


معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مسیر ریلی رشت - کاسپین ۳۷ کیلومتر است که عملیات اجرای آن در دست اقدام بوده و خوشبختانه تا شش کیلومتر ریل‌گذاری شده و ۳۱ کیلومتر در حال عملیات زیرسازی است.


خادمی، با بیان اینکه طبق برنامه زمان‌بندی شده مسیر ریلی رشت - کاسپین در اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار کرد: این نوید را برای مردم کشور داریم به‌زودی دریای جنوب به دریای شمال متصل می‌شود.


وی با تأکید بر لزوم تکمیل کریدور شمال – جنوب در قطعه گیلان، عنوان کرد: با این اتصال می‌توانیم در حوزه ترانزیت به سمت روسیه و مناطق شمالی آسیا و سپس اروپا فعال شویم.


مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اضافه کرد: تاکنون حدود ۳۲۰ میلیارد تومان از محل منابع اعتباری دولت برای این پروژه هزینه شده و ارزش به‌روز شده آن حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است.


خادمی یادآور شد: برای تکمیل باقی‌مانده پروژه خط ریلی رشت - کاسپین حدود ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر باید هزینه کنیم تا بتوانیم پروژه را به اتمام برسانیم.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر