صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۱ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴
نماینده ایران در آژانس بین‌الملل انرژی اتمی مطرح کرد

پیش‌بینی بسته‌شدن پرونده «مسائل گذشته و حال» ایران در جلسه فردا شورای حکام

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: پیش‌بینی‌ها این است که در نشست فردای شورای حکام قطعنامه با اجماع و اتفاق آرای کشورهای عضو شورا تصویب و موضوع «مسائل گذشته و حال» یا به‌اصطلاح «پی.ام.دی» برای همیشه مختومه شود.
کد خبر : 55615

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، رضا نجفی، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره نشست شورای حکام و ارائه پیش‌نویس قطعنامه 1+5 درباره پی.ام.دی گفت: پیش‌بینی‌ها این است این قطعنامه با اجماع و اتفاق آرای کشورهای عضو شورای حکام تصویب و مسائل گذشته و حال برای همیشه مختومه شود.


نجفی افزود: فردا جلسه فوق‌العاده شورای حکام است و در این نشست گزارش آقای آمانو درباره ارزیابی نهایی در خصوص مسائل گذشته و حال مطرح می‌شود و بعد از آن، در خصوص قطعنامه پیشنهادی 5+1 تصمیم‌گیری خواهد شد.


نماینده ایران درباره روند این نشست گفت: معمولش این است که ابتدا قطعنامه از سوی کشورهای بانی قطعنامه معرفی می‌شود و بعدازآن کشورهای عضو شورای حکام نظرات خودشان را ارائه خواهند کرد.


نجفی گفت: جمهوری اسلامی ایران هم در ظرفیت ریاست عدم تعهد و هم در ظرفیت ملی سخنرانی خواهد کرد.


وی تصریح کرد: پیش‌بینی‌ها این است که این قطعنامه با اجماع و اتفاق آرای کشورهای عضو شورای حکام تصویب شود و موضوع مسائل گذشته و حال یا به‌ اصطلاح «پی.ام.دی» برای همیشه مختومه شود و راه را برای اجرای برجام باز کند.


وی ابراز امیدواری کرد: برجام، خیلی زود، حدود اواخر دسامبر و اوایل ژانویه اجرایی شود.


نجفی در پاسخ به این سؤال که نشست فوق‌العاده شورای حکام چقدر طول خواهد کشید، گفت: این بستگی به تعداد کشورهایی دارد که می‌خواهند صحبت کنند و قاعدتاً نباید بیشتر از نصف روز باشد، مگر اینکه تعداد کشورهایی که می‌خواهند صحبت کنند، زیاد باشد.


نماینده ایران در آژانس افزود: البته چون موضوع مهم است و بعد از حدود 12 سال این پرونده بسته می‌شود ، ممکن است تعداد کشورهایی که می‌خواهند صحبت کنند زیاد باشد اما شاید این نشست بیشتر از یک نصفه‌روز طول نکشد.



انتهای پیام/

برچسب ها: رضا نجفی
ارسال نظر