امکان ثبت نام دریافت تسهیلات کالایی در سامانه قرضالحسنه ازدواج
به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، فرآیند اجرایی تبصره 26 قانون بودجه سال 94 درباره تسهیلات کالایی ازدواج به شرح زیر است:
ثبت نام در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ، انتخاب گزینه دریافت تسهیلات کالایی و اخذ کد رهگیری.
انتخاب فروشنده مورد نظر از لیست اعلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت مندرج در پایگاه اطلاع رسانی آن وزارتخانه به آدرس اینترنتی http://www.mimt.gov.ir
مراجعه به فروشنده، دریافت پیش فاکتور و معرفی بانک عامل از سوی فروشنده به متقاضی.
چنانچه متقاضی کالاهای متفاوت از فروشندگان مختلف را انتخاب کند، لازم است به این نکته توجه داشته باشد که تمامی فروشندگان انتخاب شده نسبت به معرفی متقاضی فقط به یک بانک اقدام کنند.
مراجعه متقاضی به شعب بانک عامل، پذیرش متقاضی در سامانه ازدواج از سوی شعبه مربوطه، انعقاد قرارداد با بانک عامل و ارائه تضامین کافی و معتبر به بانک عامل ظرف مدت حداکثر 2 ماه از تاریخ اخذ کد رهگیری.
مراجعه متقاضی به فروشنده، ارائه نسخهای از اصل قرارداد منعقده با بانک عامل و دریافت کالا حداکثر ظرف یک هفته پس از تکمیل قرارداد با بانک عامل
گفتنی است، فروشنده مکلف است گواهی امضاء شده از سوی خریدار جهت واگذاری کالا را به بانک ارسال کند. بدیهی است بانک قبل از اخذ گواهی مذکور نباید نسبت به واریز اقساط به حساب فروشنده اقدام کند.
بر اساس تبصره 26 ماده واحده قـانون بودجـه سـال 94 کـل کشور، زوجهای مشمول دریافت وام ازدواج میتوانند به جای دریافت وام به صورت نقـدی، از تسـهیلات فـروش اقساطی استفاده کنند. تسهیلات مزبور توسط تولیدکنندگان و فروشندگان متقاضی عرضه کالاهای بـادوام داخلـی ارایه میشود و بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی صرفاً موظف به تضمین پرداخت اقساط به درخواست فروشنده و پس از اخذ تضامین لازم از زوجین هستند.
انتهای پیام/