صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۱ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴

سردار عبداللهی اعلام کرد؛ آمادگی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) برای حضور در سوریه

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با رد شایعات مبنی بر عدم تمایل قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)، به شرکت در پروژه آزادراه تهران ـ شمال، خاطرنشان کرد: ما قرارداد داشتیم و مقدمات آن را فراهم کرده بودیم و هنوز هم قراردادمان پابرجاست؛ اما اینکه آقایان چه زمانی تصمیم بگیرند مشخص نیست.
کد خبر : 55560

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری فارس، سردار عبدالله عبداللهی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) صبح امروز در نشست خبری که به‌مناسبت بیست و ششمین سال تأسیس قرارگاه برگزار شد، قرارگاه سازندگی خاتم را یکی از مجموعه‌های اجرایی و فنی بزرگ در خاورمیانه عنوان کرد و افزود: این مجموعه با به‌کارگیری نیروی انسانی و ماشین‌آلات و تجهیزات منحصربه‌فرد، حرف اول را در همه گرایش‌ها می‌زند.


سردار عبداللهی ادامه داد: امروز بیش از 150 ابر پروژه توسط قرارگاه در حال انجام است.


عبداللهی تصریح کرد: یکی از پروژه‌های قرارگاه، پالایشگاه میعانات گازی خلیج فارس است که بزرگترین در خاورمیانه یا جهان محسوب می‌شود که این پروژه در صورت تکمیل روزانه 200 میلیارد تومان درآمد دارد. بخش نفتی آن به‌زودی آماده افتتاح می‌شود که تولید روزانه آن 70 هزار بشکه خواهد بود.


فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم در پاسخ به سؤالی درباره برنامه دولت برای ورود خارجی‌ها به پروژه‌های نفتی نیز گفت: برای ساخت پالایشگاه نفتی و گازی هیچ نیازی به کشورهای خارجی و حتی مهندسی خارجی نیست.


وی ادامه داد: پالایشگاه 15 و 16 با مهندسی صددرصد ایرانی و بدون هیچ حادثه‌ای انجام شد.


عبداللهی در این حال افزود: آنچه مورد نظر است و با مسئولان نفتی صحبت کردم، این است که امروز کشورهای خارجی برای «سرمایه‌گذاری» اعلام آمادگی می‌کنند نه برای ساخت.


وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم در در زمان پساتحریم همان نقش قبل خود را خواهد داشت، گفت: ورود خارجی‌ها برای تامین مالی پروژه‌هاست اما در اجرا نباید اجازه دهیم خارجی‌ها ورود پیدا کنند.


سردار عبداللهی با تاکید بر اینکه قرارگاه به هیچ‌وجه در حوزه‌هایی نظیر برج سازی ورود پیدا نمی‌کند، خاطرنشان کرد: ما همچنین در حوزه درمان با توجه به کمبودها و مشکلات و با پیشنهاد وزیر بهداشت اعلام آمادگی کردیم تا سقف 5 هزار میلیارد تومان قرارداد ببندیم.


فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به رغم تورم و تغییر نرخ ارز و بالارفتن هزینه پروژها، قرارگاه مابه‌التفاوت آن را به پیمانکاران داده است تا کارها متوقف نشود ولی هنوز توانسته حق خودش را از دولت بگیرد.


وی تصریح کرد: پیمانکاران بیشتر راغب‌اند با قرارگاه قرارداد ببندند تا دولت.


عبداللهی یادآور شد: در همه دولت‌ها از دولت سازندگی تا الان همیشه اصرار بر این بوده است که قرارگاه در پروژه‌ها ورود پیدا کند.


وی اظهار داشت: قرارگاه ظرفیت انجام سالیانه 20 هزار میلیارد تومان قرارداد در کشور را دارد.


سردار عبداللهی با رد شایعات مبنی بر عدم تمایل قرارگاه به شرکت در پروژه آزادراه تهران شمال، خاطرنشان کرد: ما قرارداد داشتیم و مقدمات آن را فراهم کرده بودیم و هنوز هم قراردادمان پابرجاست اما اینکه آقایان چه زمانی تصمیم بگیرند مشخص نیست.


فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم افزود: البته بخشی از این پروژه مربوط به قطعه اول را به دیگران داده‌اند که اجرا کنند اما قطعات دو و سه که بسیار مشکل تر است هنوز مانده است.


وی تاکید کرد: قرارگاه خاتم برای مردم و نظام و کشور کار می‌کند نه برای دولت.


سردار عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قرارگاه در بحث استخراج در معادن فعالیت نمی‌کند ولی کار ساخت کارخانه‌های معدنی را انجام می دهد.


وی همچنین با بیان اینکه کشور از نظر آبی مشکل شدید دارد و اینکه مهار آب‌های روان کشور سالیانه حدود 10 میلیارد مترمکعب است، افزود: قرارگاه سازندگی خاتم در حال انجام بزرگترین پروژه آبی کشور است که این پروژه در مراحل پایانی قرار دارد.


سردار عبداللهی گفت: با انجام این پروژه مساحت بالایی از زمین‌های دیم (حدود 30 تا 40 هزار هکتار) به آبی تبدیل خواهد شد.


فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم با تأکید بر آمادگی این قرارگاه برای حضور در کشور سوریه گفت: ما امروز در عراق حضور داریم و فعالیت ما در این کشور در حوزه‌هایی نظیر تصفیه‌خانه و خطوط انتقال گازی از قبل بوده است.


سردار عبداللهی همچنین از افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی با حضور رئیس جمهوری در روزهای آتی خبر داد و گفت: آمادگی داریم فازهای 22 و 24 و 13 را تا پایان سال 95 راه اندازی کنیم.


وی با بیان اینکه 8 ماه است در پروژه کمربندی جنوب تهران فعالیم و قطعه چهارم آن نیز آماده اسفالت است، گفت: این آمادگی را داریم تا پایان این دولت آن را تکمیل کنیم.


فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم افزود: آمادگی داریم خطوط ریلی را هم از مرز خسروی و هم از مرز جنوبی تا کربلا ادامه دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر