صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۵۵ - ۲۱ دی ۱۳۹۹

پایان ترامپیسم در بازار ارز

دلار با ۶۷۷ تومان کاهش نسبت به روز گذشته در صرافی ملی بعد از یک ماه بالاخره از کانال ۲۵ هزارتومانی خارج شد و به نرخ ۲۴ هزار و ۸۷۴ تومان رسید.
کد خبر : 555483

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، دلار با ۶۷۷ تومان کاهش نسبت به روز گذشته در صرافی ملی بعد از یک ماه از کانال ۲۵ هزار تومانی خارج شد و به نرخ ۲۴ هزار و ۸۷۴ تومان رسید.


بعد از تسلط دموکرات‌ها بر سنا، دلار در جهان نزدیک به پایین‌ترین سطح ۳ ساله خود رسید همزمان در داخل کشور ما هم با ریزش روبرو شد.


اواسط هفته گذشته با توییت ترامپ و دامن زدن او به ماجرای احتمال تغییر آرای کنگره آمریکا، دلار افزایشی شد. روز یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هر روز ۲۰۰ تومان بر قیمت این ارز اضافه شده و نرخ آن به ۲۵ هزار و ۹۰۲ تومان در صرافی ملی رسید.


پس از هجوم حامیان دونالد ترامپ به کاپیتال هیل و تصویب نهایی پیروزی بایدن ورق برگشت و در روز پنج‌شنبه، اسکناس آمریکایی ۴۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داد. بر این اساس با نزول به زیر سطح ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومانی در محدوده ۲۵ هزار و ۴۵۰ تومان قرار گرفت که این سنگین‌ترین افت اسکناس آمریکایی از ۱۲ آذرماه بود.


نخستین روز هفته جاری اما دلار رکورد کاهش روز پنج‌شنبه را هم زد و پا به کانال ۲۴ هزار تومانی گذاشت.


به نظر می‌رسد بسیاری از خریداران منتظر مشخص شدن تکلیف ترامپ بودند و حالا پس از یک نزول قیمتی، برخی به اتفاقات مثبت در آینده خوشبین نیستند و خریدهای خود را انجام می‌دهند با این حال تعداد بسیاری همچنان منتظر رویدادهای مثبتی هستند که احتمال می‌دهند با روی کار آمدن دولت بایدن رخ دهد.


البته از نگاه فعالان و معامله‌گران بازار هر چه به آمدن دولت بایدن نزدیک‌تر می‌شویم هم خطر جنگ و تنش در منطقه کمتر می‌شود هم لغو تحریم‌ها نزدیک‌تر، پس از حالا به بعد هر چه به روی کار آمدن دولت بایدن نزدیک‌تر می‌شویم دلار ارزان‌تر می‌شود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر