صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۲ - ۲۰ دی ۱۳۹۹
رئیس پلیس راهور تهران:

۵ هزار موتور سیکلت بااجرای طرح موتور یار به پارکینگ نرفتند

رئیس پلیس راهور تهران نتایج اجرای طرح موتور یار را تشریح کرد.
کد خبر : 555310

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار محمد حسین حمیدی با بیان این‌که حدود ۱۰ روز است که پلیس راهور تهران بزرگ طرح جدیدی را به عنوان طرح  موتوریار در شهر تهران آغاز کرده است، اظهارکرد: طرح  موتوریار، جایگزین طرح توقیف و ترخیص موتورسیکلت سواران متخلف است که سابقه ۵۰ ساله دارد یعنی قبلا تمرکز پلیس بر توقیف موتور و اعزام آن به پارکینگ بوده که انتقال موتورسیکلت از طریق کفی به پارکینگ  صورت می‌گرفت و طی مراحل ترخیص هزینه‌های سنگینی را برای موتورسواران تحمیل می‌کرد.


وی با اشاره به اینکه همچنان طرح توقیف برای پلیس راهور امری قانونی است و اگر پلیس بخواهد موتورسیکلت متخلف را می تواند توقیف کند، ادامه داد: پلیس راهور تهران با یک رویکرد فرهنگی  ـ اجتماعی و استفاده از همه ظرفیت‌های مختلف، با حمایت‌های مراجع قضائی و بیمه های مختلف، طرح موتوریار  را جایگزین طرح توقیف کرده که بدل از مجازات های گذشته است.


رئیس پلیس راهور تهران ادامه داد: همکاران من که در این طرح استقرار دارند با مشاهده تخلفات موتورسواران، موتورسیکلت را متوقف و اگر موتورسوار اصرار بر تخلف داشت موتورسیکلت آن توقیف و با جرثقیل به پارکینگ انتقال خواهد یافت و اجرای قانون در انتظار وی است ولی اگر موتوسوار متنبه شد، می تواند در طرح  موتوریار مشارکت و ضمن کمک به همکاران بنده در برقراری انضباط شهری کمک کند.


وی اضافه کرد: در این طرح، موتورسوار در کنار همکاران بنده قرار می گیرد و راکت و کاوری در اختیار وی قرار داده می شود تا ضمن متمایز شدن با سایر افراد بتواند با راکت فرمان های پلیسی را به موتورسوارانی که قصد تخلف دارند اعلام کند یکی- دو ساعت این آموزش‌ها به طول می انجامد و در این مدت موتورسیکلت وی در حاشیه امن راه متوقف شده و از موتور وی محافظت می شود.


وی درخصوص بیشترین تخلفات موتورسواران گفت: تخلفات شایع موتورسواران که در سطح شهر شاهد هستیم مربوط به عجله و شتاب موتورسواران، ورود به خط ویژه، عبور از چراغ قرمز، حرکت در خلاف جهت و انتقال بارهای حجیم است که موجب توقف موتورسواران در این طرح خواهد شد.


رئیس پلیس راهور تهران درباره دستاوردهای اجرای طرح  موتور یار عنوان کرد : در حال حاضر این طرح در ۶۰ نقطه از  تهران در حال اجراسا و در بازه زمانی اجرای ان از  هدایت ۵ هزار موتور سیکلت به پارگینگ جلوگیری شد .


حمیدی درخصوص سرنوشت موتورهای رسوبی که در پارکینگ ها مستقر است، اظهار کرد: طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی و طرح های گذشته همچنان پابرجاست. بیش از ۳ هزار موتورسیکلت رسوبی از پارکینگ‌ها به سهولت کامل ترخیص شده است و به محض آنکه فرد و مالک با حداقل مدارک مراجعه کند، موتورسیلکتش را تحویل می گیرد. امید است اجرای این طرح ها به کاهش تخلفات موتورسواران منجر شود و از طرفی با کاهش هزینه هایی که صورت می گیرد انگیزه ای برای ایجاد هر چه بیشتر انضباط شهری باشد.


رئیس پلیس راهور تهران با بیان اینکه برای اجرای طرح موتوریار ۳ ماه برنامه‌ریزی و هماهنگی با مراجع قضائی و بیمه ها صرف شده است، گفت: زیرساخت های لازم برای اجرای این طرح را در ۶۰ نقطه از تهران آماده سازی کردیم که به مرور به تمام معابر و تمام ساعات گسترش خواهد یافت و تا زمانی که بتوانیم آن را اجرا کنیم ادامه خواهیم داد.


انتهای پیام/4148


انتهای پیام/

ارسال نظر