صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۷ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴

تجلیل از استادان و پژوهشگران عرصه نظم و امنیت در ناحیه انتظامی استان مرکزی/ قدردانی از رئیس واحد اراک

مراسم تجلیل از استادان و پژوهشگران عرصه نظم و امنیت در ناحیه انتظامی استان مرکزی به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد. در این مراسم رئیس و دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی مرکزی مورد قدردانی قرار گرفتند.
کد خبر : 55449

به گزارش خبرنگار آنا، سرهنگ «کیومرث عزیزی» در جلسه تجلیل از استادان و پژوهشگران عرصه نظم و امنیت با تبریک هفته پژوهش به تمامی پژوهشگران این عرصه، محور اساسی تحقیقات پژوهشی را تبدیل نظریه‌های پژوهشی به فرآیندهای کاربردی دانست.


وی ارتقای بینش و شناخت کارکنان در عرصه‌های مختلف ماموریتی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: پلیس همواره در تلاش است با نگاه علمی به آسیب‌های اجتماعی نگریسته و برای برون‌رفت از معضلات گوناگون اجتماعی از نتایج تحقیقات پژوهشی بهره برده و به مقوله‌های پژوهشی جامه عمل بپوشاند.


فرمانده ناحیه انتظامی استان مرکزی ادامه داد: شناسایی جامعه هدف در راستای حل نابهنجاری‌های مختلف اجتماعی بسیار دارای اهمیت بوده و باید در بستر واکاوی‌های پژوهشی موثر و هدفمند، واقع بینانه به مشکلات جامعه پیش رو توجه داشته و برای برون رفت از آنها نظریه‌های علمی کاربردی مطلوب را ارائه دهد.


فرمانده ناحیه انتظامی استان مرکزی: ضرورت آشنایی پلیس با علوم گوناگون جهانی امری اجتناب نا‌پذیر بوده و پلیس استان در بستر رویکرد دانش بنیان، در تلاش است در راستای فراگیری ضروریات علمی جدید، از ظرفیت‌های پژوهشگران، استادان و نخبگان علمی سطح استان مرکزی در برنامه‌های پژوهشی و آموزشی خود به شیوه‌ای مطلوب استفاده کند

این مقام ارشد انتظامی گفت: پلیس انجام کارهای پژوهشی را در شوراهای پژوهشی سرلوحه عملکرد خود قرار داده و در تلاش است تا همواره از تجارب ارزشمند و بهینه اساتید دانشگاهی در نگاه هدفمند به حل جرایم گوناگون اجتماعی بهره ببرد.


عزیزی زمینه‌های ایجاد معاونت اجتماعی و دفتر تحقیقات کاربردی در شاکله ساختاری پلیس را بر اساس نگاه علمی پلیس به حل نابهنجاری‌ها و معضلات جامعه در بستر تعامل اجتماعی سازنده با شهروندان عنوان داشته و تاکید کرد: استادان دانشگاهی و فعالان جامعه علمی باید احساس نیاز دانشجویان به فراگیری مقوله‌های مختلف علمی را در بستر شیوه‌های نوین و کاربردی افزایش داده و آنان را تشنه فراگیری علم و دانش کنند.


فرمانده ناحیه انتظامی استان مرکزی، تاسیس دانشگاه علمی کاربردی پلیس استان را بازتابی از نیاز عینی پلیس به کسب مهارت‌های نوین جامعه امروزی دانست و اظهار کرد: ضرورت آشنایی پلیس با علوم گوناگون جهانی امری اجتناب نا‌پذیر بوده و پلیس استان در بستر رویکرد دانش بنیان، در تلاش است در راستای فراگیری ضروریات علمی جدید، از ظرفیت‌های پژوهشگران، استادان و نخبگان علمی سطح استان مرکزی در برنامه‌های پژوهشی و آموزشی خود، به شیوه‌ای مطلوب استفاده کند.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی اراک نیز با بیان اینکه افزایش بودجه پژوهشی در دانشگاه آزاداسلامی نسبت به سایر دستگاه‌ها بیشتر است، گفت: جهت دهی منطقی، هوشمندانه و آگاهانه به فعالیت‌های پژوهشی اعم از پروژه‌های کار‌شناسی ارشد و دکتری و هدفمند کردن آنها در راستای کیفی سازی صنعت استان و برطرف کردن مشکلات، معضلات و نیاز‌های صنعتی استان مرکزی، تأسیس و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تجاری سازی پژوهش‌ها و ایجاد بازوی مشورتی برای مدیران ارشد استان از محورهای پژوهشی دانشگاه است.



دکتر علیرضا نظام‌آبادی، وضیعت پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی را مثبت ارزیابی کرد و افزود:حوزه پژوهش به لحاظ کاری دارای فعالیت‌های گسترده ای است که برخی از مهمترین آنها عبارتند از؛ ساماندهی پایان نامه ها وطرح های پژوهشی که به صورت هدفمند حمایت وجهت دهی به سمت نیازهای صنعتی وغیرصنعتی استان سوق داده میشود،افزایش کمی وکیفی مقالات علمی وپژوهشی وچاپ در ژورنال های معتبر،تسهیل شرکت پژوهشگران درکنفرانس های بین المللی،افزایش کمی وکیفی مجلات علمی و انتخاب باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه در چندین سال متوالی به عنوان «باشگاه برتر کشور»


رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در باره ایجاد سامانه ساها در دانشگاه آزاداسلامی گفت: سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد ،یک شبک منسجم و یکپارچه متشکل از شبکه‌های استانی و اتصال هزاران آزمایشگاه و کارگاه عضو سامانه در سراسر کشور به منظور هم‌افزایی و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود و ارائه خدمات پیشرفته آزمایشگاهی و کارگاهی به پژوهشگران کشور است.


دبیر هیأت امنای استان مرکزی با بیان اینکه دانشگاه ها موتور فکری جامعه هستند ، اظهار کرد: واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در استان مرکزی آمادگی دارند با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در زمینه فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و با توجه به نیازهای استان و کشور همکاری های لازم را با نیروی انتظامی داشته باشد.


در پایان این مراسم از دکتر نظام‌آبادی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و تنی چند از استادان و پژوهشگران فعال در عرصه نظم وامنیت، با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر