صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۱ - ۱۶ دی ۱۳۹۹
هاشمی نظری در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

طرح 10 درصد سؤال بیشتر برای دانشجویان پزشکی/ به جای برگشت به سؤالات قبلی، سؤالات جدید را پاسخ دهید

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از طرح 10 درصد سؤال بیشتر برای دانشجویان پزشکی خبر داد.
کد خبر : 554276

سعید هاشمی نظری در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره امتحان‌های الکترونیکی دانشجویان علوم پزشکی اظهار کرد: کمیته‌ای متشکل از معاونان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی و کلان منطقه‌ها دستورالعمل امتحان‌های مجازی تهیه کرده و بندهای این دستورالعمل با موافقت آن‌ها تدوین شده است.


وی در پاسخ به اعتراض تعدادی از دانشجویان نسبت به زمان پاسخگویی به سؤالات ادامه داد: زمان پاسخگویی به سؤالات از سوی اساتید تعیین می‌شود و به عهده دانشجویان نیست. به نظر می‌رسد که این اعتراض دانشجویان به این خاطر باشد که عادت ندارند این‌گونه به سؤالات پاسخ دهند و در امتحان‌های حضوری به گونه دیگر عمل می‌کردند.


رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت بیان کرد: بر اساس شیوه‌نامه امتحان‌های مجازی، توانمندی دانشجویان نیز سنجیده می‌شود و دانشجویانی که توان علمی مناسبی دارند می‌توانند در مدت مشخص به سؤالات پاسخ دهند.


در نظر گرفتن ارفاق برای دانشجویان


هاشمی نظری در پاسخ به اعتراض دانشجویان درباره عدم امکان برگشت به عقب گفت: این امکان نیز در برگزاری امتحان‌های مجازی وجود ندارد، اما در این میان ارفاقی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است که اساتید 10 درصد سؤال بیشتر تعیین کنند و به جای اینکه دانشجویان به عقب برگردند، در صورتی که وقت اضافه داشتند سؤالات اضافی را پاسخ دهند. شاید دانشجویان در برگشت به عقب بتوانند به 10 درصد سؤالات بی‌پاسخ، جواب بدهند و بین صفر تا 3 نمره دریافت کنند اما با پاسخ به سؤالات جدید می‌توانند صفر تا 6 نمره کسب کنند که این امر به نفع آن‌ها خواهد بود.


وی افزود: دانشجویان باید بدانند ما ناگزیر بودیم که امکان تقلب را به صفر نزدیک کنیم تا امتحان‌ها سالم برگزار شود. در تهیه این دستورالعمل به شیوه‌های نوین در دانشگاه‌های جهان نیز توجه شده و بر اساس تجربیات آن دانشگاه‌ها نیز دستورالعمل تدوین شده است.


امکان برگزاری آزمون تشریحی


رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت اضافه کرد: امکان برگزاری آزمون تشریحی نیز در سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد بنابراین دانشگاه‌ها می‌توانند برای تمام دروسی که نیاز به آزمون کتبی دارد به‌صورت تستی یا تشریحی امتحان برگزار کنند.


هاشمی نظری ادامه داد: در پایان امتحان‌ها میانگین نمرات هر دانشگاه استخراج می‌شود و با میانگین نمرات ترم‌های گذشته که آزمون‌ها حضوری بودند مقایسه می‌شود و اگر میانگین نمرات بالاتر یا پایین‌تر باشد درمی‌یابیم که مشکلی وجود دارد و حتماً اقدامات لازم در آن زمان صورت خواهد گرفت.


وی گفت: دانشجویان نگران طرح سؤالات نباشند دستورالعمل طراحی سؤالات تغییر نکرده و همان اساتید خودشان سؤالات را طراحی می‌کنند.


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر