صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۷ - ۱۶ دی ۱۳۹۹
مرادی مطرح کرد؛

بوم کسب‌وکار چه مزیت‌هایی برای کارآفرین دارد؟/ سرکوب ایده‌ها؛ قطع ارتباط با مشتریان و کانال توزیع

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان بیان کرد: بوم مدل کسب‌وکار، ابزار مدیریتی و کارآفرینانه استراتژیک است که اجازه توصیف، طراحی و اختراع مدل کسب‌وکار را مهیا می‌کند.
کد خبر : 554257

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تویسرکان در راستای اجرای وبینارهای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، وبینار طراحی بوم کسب‌وکار برای پیاده‌سازی ایده توسط باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان با راهبری اداره‌ کل هدایت و توانمندسازی دانشجویی ستاد مرکزی برگزار شد.


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان در حاشیه برگزاری این وبینار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در تویسرکان اظهار کرد: در این وبینار زهرا بختیاری، معاون سازمان ملی کارآفرینی ایران، استاد دانشگاه و سخنران وبینار درباره معرفی مدل کسب‌وکار، بخش مشتریان، ارزش‌های پیشنهادی، ارتباط با مشتریان، ساختار هزینه‌ها و ...  مطالبی بیان کرد.


رضا مرادی خاطرنشان کرد: بوم مدل کسب‌وکار، ابزار مدیریتی و کارآفرینانه استراتژیک است که اجازه توصیف، طراحی و اختراع مدل کسب‌وکار را مهیا می‌کند.


بوم کسب‌وکار خطای کارآفرینی را به حداقل می‌رساند


وی افزود: بوم کسب‌وکار مانند شابلونی است که موجب می‌شود راه را خطا نرویم و با پاسخ به مقتضیات آن، بتوانیم راه درستی را انتخاب کنیم.


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان متذکر شد: بوم کسب‌وکار ساختاری است که به ما نشان می‌دهد در صورت راه‌اندازی یک پروژه یا تولید یک محصول، باید چه مسیری را طی و چه هزینه‌ای را بابت چه مقدار درآمد براساس زمان، صرف کنیم.


مرادی توضیح داد: برخی اوقات بودجه‌ای از جایی گرفته می‌شود؛ اما نتایج نابسامانی از نظر پروسه تولید، هزینه، فرم کاری یا کیفیت به همراه دارد.


وی متذکر شد: بوم کسب‌وکار به ما اجازه می‌دهد که با ضریب خطای بسیار کم پیش برویم، در واقع این بوم شابلونی است که به‌عنوان یک راهنما، سریع‌تر و دقیق‌تر شما را به اهدافتان می‌رساند یا ساختار سامان‌دهنده موضوع را نشان می‌دهد.


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان یادآور شد: بر این اساس هنگامی که کاری انجام می‌دهیم، شناخت درستی از هزینه‌ها و درآمدها به دست خواهیم آورد و مشخص می‌شود که مخاطبان آثار یا محصولات چه کسانی هستند.


مرادی تشریح کرد: تولید یک اثر و ارائه آن، باید ارزش افزوده‌ای برای مخاطبان (مشتریان) داشته باشد تا به فروش برسد.


بوم کسب‌وکار و ارتباط مناسب با مشتریان


وی مطرح کرد: بوم کسب‌وکار  به این معناست که چه چیزی، در ازای دریافت چه مبلغی، با صرف چه هزینه‌ای، توسط چه متخصصانی، در چه بازه زمانی و از چه طریقی به مشتری ارائه می‌دهیم.


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان گفت: سوژه‌ها هرچه دقیق‌تر انتخاب شوند، پاسخ مناسب‌تری به قسمتی از کل مشتریان و مخاطبان داده و میزان واقعی هزینه‌ها و درآمدها مشخص می‌شود و در نتیجه تولیدات متناسب تر همراه با پیشرفت تجاری خواهیم داشت که این امر موجب ثبات هرچه بیشتر ما در بازار شده می‌شود.


مرادی با تأکید بر ارتباط مناسب با مشتری تأکید کرد: پاسخگو بودن و همراهی با مشتری در بازار رقابت از جمله مواردی است که موجب برتری تجاری نسبت به رقبا خواهد بود. به طوری که اتخاذ راهبرد رقابتی مناسب و طراحی مدل کسب‌وکار کارآمد برای استارت‌آپ‌ها، صنایع خلّاق و فناور، افزایش رقابت‌پذيری این شرکت‌ها در مواجهه با نمونه‌های خارجی را فراهم می‌کند.


وی، افزود: عنوان‌های مندرج در «بوم کسب و کار» یعنی مشتریان، ارزش پیشنهادی، ارتباط ما با مشتریان و کانال توزیع، فرایندهایی هستند که باید از روی احساسات نه از روی منطق و در نظر گرفتن محدودیت‌های ذهنی به آن پاسخ داد.


باید پاسخ مناسبی به منابع و شرکای تجاری بدهیم


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان تأکید کرد: نباید سعی کنیم ایده‌های خود را سرکوب یا پنهان کنیم، بلکه بهتر است هرچه به ذهن‌مان می‌رسد مطرح و یادداشت کنیم تا در مراحل بعدی بررسی شود.


مرادی تشریح کرد: در مقابل فعالیت‌های اصلی، منابع و شرکای تجاری وجود دارد که باید به آنها به صورت منطقی پاسخ داد. باید بدانیم که چه در اختیار داریم و در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنیم و همراهان و رقبای تجاری ما چه کسانی هستند.


وی اضافه کرد: با مشخص شدن این موارد می‌توانیم پاسخ مناسبی برای دو بخش مهم دیگر یعنی جریان درآمدها و ساختار هزینه‌ها پیدا کنیم، به این ترتیب فعالیت بخشی از تیم که روی تجاری‌سازی و فروش کار می‌کنند و فعالیت‌های پیش از تولید، به‌درستی انجام می‌شود.


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان هدف از برگزاری وبینار طراحی بوم کسب‌وکار را آشنایی و معرفی مدل‌های کسب و کار، نحوه نوشتن طرح اقتصادی، تجاری‌سازی، بازاریابی و ... عنوان کرد.


انتهای پیام/4078/4062/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر