صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۸ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴

افزایش منابع آبی آرسنیک‌دار در کشور

مدیر دفتر نظارت بر بهداشت آب شرکت مهندسی آبفای کشور با بیان اینکه منابع آبی در برخی از نقاط کشور حاوی فلزات سنگین و آرسنیک هستند، گفت: اگرچه در این مناطق ار منابع آبی بدون مشکل استفاده می‌کنیم، تعداد منابع آبی دارای آرسنیک رو به افزایش است.
کد خبر : 55406

کوشیار اعظم واقفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه منابع آبی و سفره‌های آب زیر زمینی برخی مناطق مانند کردستان به لحاظ زمین‌شناختی مشکل آلوده بودن به فلزات سنگین را دارند، افزود: متاسفانه ما این منابع آب را از دست داده‌ایم و نمی‌توان از آنها در جهت تامین نیاز شرب استان استفاده کرد.


وی تصریح کرد: باید از منابع آبی موجود به درستی استفاده کنیم چرا که با از بین رفتن این منابع اندک دیگر هیچ آبی نخواهیم داشت.


اعظم واقفی ادامه داد: البته می‌توان به سراغ سیستم‌های تصفیه‌ آب فلزات سنگین رفت اما گران قیمت هستند و ما به ناچار تنها در برخی نقاط می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.


مدیر دفتر نظارت بر بهداشت آب شرکت مهندسی آبفای کشور بیان کرد: در بسیاری از نقاط کشور به علت کم بودن میزان منابع آبی ممکن است درصد املاح بالا باشد و در هنگام نوشیدن آب مزه شوری یا سختی آن کاملا احساس شود.


وی تاکید کرد: در اینگونه مناطق ترجیحا باید آب شرب روزانه از منابع آبی مطمئن مانند آب‌های بسته‌بندی و یا خروجی آب‌شیرین‌کن تامین شود.


اعظم واقفی با تاکید بر اینکه نوشیدن آب سخت هیچ مشکلی به لحاظ سلامتی برای فرد ایجاد نمی‌کند، عنوان کرد: اما غلظ شدن آب به علت بالا بودن برخی املاح نگران‌کننده است که در صورت بی‌توجهی این منابع آبی نیز از دسترس خارج می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر