صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۲ - ۱۴ دی ۱۳۹۹
نویسنده‌ کتاب ذوالشهادتین امام در گفتگو با آنا:

درک ولایت فقیه و تربیت نیروی انسانی انقلابی 2 شاخصه‌ ارزشمند آیت‌الله مصباح یزدی بود

نویسنده کتاب ذوالشهادتین امام درباره ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله مصباح یزدی گفت: درک ولایت فقیه و تربیت نیروی انسانی انقلابی دو شاخصه‌ ارزشمند ایشان بود.
کد خبر : 553546

محمدحسن روزی‌طلب در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به تدوین کتابی تحت عنوان «ذوالشهادتین امام» در شرح زندگی‌نامه و خاطرات آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، گفت: سال ۹۲ فرصتی دست داد تا خدمت حضرت آیت‌الله‌ العظمی مصباح یزدی برای ساخت یک فیلم مستند از زندگی‌نامه ایشان رسیدم.


وی ادامه داد: مجموعه گفتگوهایی که دفتر ایشان در اختیار ما قرار دادند بیانگر بخش‌های مبهم و ناگفته زندگی این شخصیت وارسته بود که تصمیم به نگارش کتابی در این خصوص کردم.


وی با تاکید بر اینکه بعد از 13 جلسه گفتگو اطلاعاتی از تولد تا اوایل دهه ۷۰ زندگی آیت‌الله مصباح یزدی در اختیار ما قرار گرفت، افزود: اطلاعات به دست آمده را با منابعی که در مرکز اسناد انقلاب اسلامی و  دیگر مکان‌ها موجود بود ترکیب کرده و در اسفندماه ۹۸ به نام کتاب «ذوشهادتین امام» توسط نشر شهید کاظمی منتشر شد.


روزی‌طلب با اشاره به ویژگی‌های کتاب مذکور، تصریح کرد: ویژگی مهم این کتاب این بود که به غیر از تاریخ شفاهی و روایت شخص آیت‌الله مصباح‌ یزدی، ما اسناد، تصاویر و گاه‌شمار زندگی ایشان را نیز چاپ کردیم.




بیشتر بخوانید:


روزی‌طلب: نگرانی از سوء استفاده دشمن، دلیل برخی عدم روایت‌هاست




وی ادامه داد: پرونده ساواک متعلق به آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی بالغ بر ۱۵۰ برگ نیز در ضمیمه این کتاب منتشر شده است.


نویسنده کتاب ذوالشهادتین امام با تاکید بر اینکه امیدوارم که این کتاب منبع خوبی برای شناخت بهتر حضرت آیت الله مصباح یزدی باشد، گفت: ایشان در طول ۸۰ و اندی سال سن خود در تمام مواقع موقعیت‌ها و سمت‌های بزرگ دنیایی را پس زده و با وجود اینکه  می‌توانست مانند بسیاری از روحانیون در سمت‌های اجرایی با قانون‌گذاری و غیره قرا بگیرد اما هیچ‌کدام از این‌ها را نپذیرفتند.


وی با بیان اینکه آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی کار اصلی خود یعنی تعلیم و تربیت نیروی انسانی برای جمهوری اسلامی را همواره دنبال کردند، افزود: حضور در نهضت امام خمینی (ره) به عنوان نخستین نفرات از دیگر ویژگی‌های ایشان بوده است.


روزی‌طلب با تاکید بر اینکه آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در ابتدا ولایت فقیه را درک کرده، به آن عمل کرده و پس از  آن به توصیف ولایت فقیه مشغول شده است، گفت: این نوع نگرش و عمل به ولایت فقیه مهم‌ترین عامل پیروی از این جایگاه به شمار می‌رود.


این پژوهشگر تاریخ معاصر همچنین با اشاره به دیگر ویژگی اخلاقی آیت‌الله مصباح یزدی افزود: ایشان نسبت به مردم فروتن بودند و برخلاف شایعات و افترا‌هایی که علیه ایشان وجود دارد همیشه نسبت به مردم و نظراتشان متواضع بود و همه تلاششان را برای هدایت عامه مردم به کار می‌بردند.


روزی‌طلب با بیان اینکه ساده زیستی، زهد و پارسایی ایشان نشانه‌ایی از مردمی بودنشان بود، تصریح کرد: متاسفانه کسانی که خودشان غرق و آلوده آفات دنیایی هستند همیشه ایشان را متهم می‌کردند که نظراتشان خلاف نظرات مردم است، در حالی که این دروغ بزرگی است.


وی ادامه داد: آیت‌الله مصباح یزدی موسس علوم انسانی و اسلامی نظام هستند یعنی تمام فعالیت هایی که در بخش وحدت حوزه و دانشگاه و همچنین همکاری‌های حوزه و دانشگاه تدوین شده زیر نظر ایشان بوده؛ از این نظر این موضوع نشانگر قوت علمی ایشان بوده و به قول حضرت آیت الله جوادی‌ آملی ایشان جامع علوم منقول و معقول بودند.


انتهای پیام/۴١۵١/


انتهای پیام/

ارسال نظر