صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۱ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴

ساخت پهپاد معلق در هوا با ابعاد توپ فوتبال توسط مهندسان بلژیکی + ویدئو

مهندسان رباتیک بلژیکی یک پهپاد طراحی کرده‌اند که اندازه و وزن یک توپ فوتبال را دارد و روی هوا معلق می‌شود. این پهپاد بامزه یک ربات شبیه به مارشمالوی (پاستیل پفی) پرنده است که نوآوری جدیدی در طراحی پهپادها به وجود آورده است.
کد خبر : 55349

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از GizModo، این ربات Fleye نام دارد و دقیقا نقطه مقابل پهپادهای کلاسیک است و نه پروانه‌های بزرگی دارد و نه قاب سنگین و نه تا به حال با مانعی برخورد کرده است. این ربات کاملا یک ربات شخصی و خودمختار است.



این ربات تقریبا کروی با قطر 22 سانتی‌‌متر تنها 450 گرم وزن دارد و به راحتی روترهای خود را از موانع در حال پرواز محافظت می‌کند و از آنجاکه موتورهای آن داخل بدنه قرار دارند، بسیار ایمن است و دیگر احتمال برخورد انسان با پره‌های آن وجود ندارد.


این ربات خیلی شبیه به ربات ویبو در فیلم «فلابر» با بازی رابین ویلیامز است که نقش دستیار را برای ویلیامز بازی می‌کرد و همه جا او را همراهی می‌کرد.



ربات ویبو در فیلم فلابر


ربات Fleye این قابلیت را دارد که از طریق گوشی هوشمند متصل به وای‌فای قابل کنترل شود. این ربات هفت نوع حسگر دارد که شامل GPS (موقعیت‌یاب جهانی) و ژیروسکوپ می‌شود و از سیستم‌عامل لینوکس بهره می‌برد و یک کامپیوتر 512 مگابایتی و یک دوربین HD روی خود دارد.


مترجم: نسترن صائبی






دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر