صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۵ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴

چگونگی پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته به کمیسیون آموزش ارجاع شد

نمایندگان مجلس با ۱۲۴ رأی موافق، چگونگی نحوه سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته را برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش ارجاع دادند.
کد خبر : 55322

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز -یکشنبه- مجلس و در ادامه بررسی جزئیات طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، ماده 5 این طرح را برای رسیدگی بیشتر دوباره به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع دادند.


وکلای ملت با 124 رأی موافق با ارجاع ماده 5 به کمیسیون آموزش و تحقیقات موافقت کردند.


در ماده 5 طرح مذکور آمده بود: سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته برحسب هر یک از شیوه‌های «آموزشی- پژوهشی» و «پژوهش‌محور» به شرح ذیل انجام می‌شود:


- دکتری آموزشی- پژوهشی: سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری ناپیوسته آموزشی- پژوهشی براساس معیارهای ذیل صورت می‌گیرد:


1- آزمون‌های متمرکز (50 درصد)


2- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)


3- مصاحبه علمی و سنجش عملی (30 درصد)


ب- دکتری پژوهش‌محور:


سنجش و پذیرش برای دوره دکتری ناپیوسته پژوهش‌محور براساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد:


1- آزمون‌های متمرکز (30 درصد)


2- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)


3- مصاحبه علمی و بخش عملی (30 درصد)


4- تهیه طرح‌واره (20 درصد)


انتهای پیام/

ارسال نظر