صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شورای فرهنگی بریتانیا اعلام کرد

هند صاحب بیشترین دانشجویان بومی تا سال 2025

طبق پیش‌بینی‌های «شورای فرهنگی بریتانیا» تا سال 2025 هند بیشترین میزان دانشجویان بومی و چین بیشترین میزان دانشجویان بین‌المللی را در دنیا خواهند داشت.
کد خبر : 55191

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، طبق پیش‌بینی‌های «شورای فرهنگی بریتانیا» تا سال 2025 هند بیشترین میزان دانشجویان بومی و چین بیشترین میزان دانشجویان بین‌المللی را در دنیا خواهند داشت. البته تعداد کل دانشجویان کشور چین در سال 2012 با 115 میلیون و 560 هزار نفر بسیار بیشتر از هند (با 71 هزار نفر) بود.


همچنین اعلام شد که ظرف 10 سال آینده هند با 119 میلیون بیشترین میزان افراد 18 تا 22 سال را در جهان دارد، سپس چین با 80 میلیون نفر جمعیت 18 تا 22 سال در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.


پیش‌بینی شده است که جمعیت جوان نیجریه تا سال 2025 از 7.4 میلیون نفر به 23 میلیون نفر برسد. به علاوه اندونزی و اتیوپی دیگر کشورهایی هستند که جمعیت جوان آنها افزایش چشمگیری خواهد داشت، و احتمالا تا سال 2025 جمعیت جوان این کشورها به ترتیب به 3.7 میلیون و 3.6 میلیون نفر برسد.


در این گزارش تأکید شد که تا سال 2025 چین بیشترین میزان دانش‌آموزان بین‌المللی را خواهد داشت، سپس هند، نیجریه، آلمان و عربستان سعودی در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار می‌گیرند اما از نظر تعداد دانشجویان بومی هند رتبه اول و به دنبال آن چین و آمریکا رتبه‌ دوم و سوم جهان را خواهند داشت.









انتهای پیام/

ارسال نظر