صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۳ - ۲۱ آذر ۱۳۹۴

پیش‌نویس نهایی نشست تغییرات اقلیمی پاریس آماده شد

نمایندگان مذاکره‌کننده در نشست تغییرات اقلیمی پاریس در مورد متن پیش‌نویس نهایی به توافق رسیدند.
کد خبر : 55185

به گزارش خبرنگار اجتماعی آنا، پس از مذاکراتی که در تمام طول شب گذشته ادامه داشت، فرانسوا اولاند و بان کی‌مون، سندی در مورد محدود کردن تغییرات آب‌و‌هوایی را برای تصویب رسمی ارائه کردند.


مذاکره‌کنندگان در پاریس متن پیش‌نویس نهایی قراردادی در مورد محدود کردن تغییرات اقلیمی را پس از مذاکراتی که در تمام طول جمعه شب در در لو بورژه در شمال شرق پاریس برای توافق در مورد جزئیات ادامه داشت، صبح روز شنبه ارائه کردند.


به گزارش گاردین، رئیس جمهوری فرانسه، فرانسوا اولاند و بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد قرار است در ساعت 11:30 به وقت محلی (2 بعدازظهر به وقت تهران) این متن را که ساعت 6:45 صبح به وقت پاریس (9:15 به وقت تهران) آماده شده است، منتشر کنند تا در بعدازظهر به تصویب رسمی برسد.


لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه که به‌عنوان رئیس این بخش از مذاکرات در جریان جزئیات تهیه متن پیش‌نویس نهایی بود، پنجشنبه شب اعلام کرده بود که «تمام شرایط برای رسیدن به یک توافق جهانی و بلند پروازانه آماده است.»


پیش از این، باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبر چین، شی جین‌پینگ، در تماسی تلفنی آخرین تلاش خود را برای رسیدن به یک توافق در مورد تغییرات آب‌و‌هوایی برای جلوگیری از انتشار آلاینده‌های کربنی تا سال 2020 به‌عمل آورده بودند. با وجود تلاش‌های اوباما برای دادن امتیازهای سیاسی به رئیس جمهور چین، اختلاف‌های شدید باقی‌مانده بین ایالات متحده، هند و چین در روز جمعه بروز کرد.


تظاهرات مسالمت‌آمیز توسط فعالان محیط‌زیست در هفته‌های گذشته در تمام شهر پاریس در جریان بود و گروه های جامعه مدنی با در دست گرفتن هزاران لاله قرمز به‌عنوان نشانه خطوط قرمزی که نباید از آنها عبور کرد، در زیر برج ایفل تظاهرات کرده بودند و گفته بودند تا زمان رسیدن به توافق در همانجا خواهند ماند.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

ارسال نظر