صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۴ - ۲۱ آذر ۱۳۹۴

جیمز باند آلمان مامور شکار تروریست‌ها در اتحادیه اروپا شد

«گرهارد کنراد» ماموری که به «جیمزباند آلمان» معروف است، به سمت هماهنگ‌کننده‌ امور جاسوسی اتحادیه‌ اروپا علیه فعالیت‌های تروریستی انتخاب شد.
کد خبر : 55129

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تارنمای «صدای آلمان»، اتحادیه اروپا تاکنون فاقد یک سازمان اطلاعات و امنیت مستقل بوده است.


بنا بر این گزارش، گرهارد کنراد از سال ۲۰۱۶ میلادی به عنوان هماهنگ‌کننده‌ سازمان‌های امنیت کشورهای عضو اتحادیه‌ اروپا به بروکسل می‌رود.


کنراد سال‌ها به عنوان کارمند بلندپایه سفارت آلمان در بیروت و دمشق، میان حزب‌الله و حماس از یک سو و مقام‌های صهیونیستی از سوی دیگر میانجی‌گری ‌کرد.


در نتیجه تلاش‌های او بود که در اکتبر ۲۰۱۱ (مهرماه 1390) یک صهیونیست که به عنوان گروگان سال‌ها در زندان حماس به سر می‌برد، آزاد شد. در مقابل اسرائیل بیش از یک هزار زندانی فلسطینی را آزاد کرد.


کنراد به چند زبان از جمله عربی آشناست.


این مامور کهنه‌کار سازمان امنیت آلمان قرار است در مقام جدید خود، رد و بدل کردن اطلاعات میان سازمان‌های امنیت ۲۸ کشور اروپایی را سر و سامان دهد. این امر به ویژه در شرایطی که فعالیت‌های تروریستی در اروپا شدت گرفته، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


اتحادیه اروپا فاقد نهاد مستقل گردآوری و ارزیابی اطلاعات امنیتی است. تنها سازمان این اتحادیه که "مرکز بررسی و ارزیابی شرایط " (INTCEN) نام دارد، به‌ کارهای پژوهشی می‌پردازد که برای مبارزه با تروریسم اهمیت خاصی ندارد. این نهاد ۷۰ کارمند دارد و در زمینه مسائل سیاسی مربوط به فعالیت‌های کمیسیون سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا تحقیق می‌کند.


«گرهارد شیندلر» رییس سازمان اطلاعات و امنیت آلمان، درباره شرایط بحرانی امنیت در اروپا گفت: در شرایط حاضر همکاری ‌مبتنی بر اعتماد کامل میان نهادهای اطلاعاتی اروپا اهمیت بسزایی دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر