صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۵ - ۲۱ آذر ۱۳۹۴

جان کری: پرسش‌هایی در مورد توافق مخالفان سوریه در ریاض وجود دارد

وزیر امورخارجه آمریکا روز جمعه گفت هنوز پرسش‌ها و مسائلی در مورد توافق گروه‌های مخالف سوری در ریاض بر سر مذاکره با دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، مطرح است که باید به آنها پاسخ داده شود.
کد خبر : 55127

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از تارنمای «صدای آمریکا»، «جان کری» تاکید کرد اطمینان دارد می‌توان مشکلات باقیمانده در مورد سوریه را حل و فصل کرد.


نزدیک به ۱۰۰ عضو گروه‌های مسلح و سیاسی مخالف بشار اسد در نشستی دو روزه در ریاض شرکت کردند و توانستند برای مذاکره با دولت بشار اسد به توافق برسند.


«جان کربی» سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا نیز نتایج نشست گروه‌های مخالف سوری در ریاض را نخستین گام قطعی در آغاز فرایند گذار سیاسی دانست.


از سوی دیگر، مسکو همپیمان مهم دمشق، از اینکه مخالفان اسد در نشست خود برکناری وی از قدرت در آغاز مرحله گذار را خواستار شدند، به شدت انتقاد کرد.


«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت: آینده اسد را باید مردم سوریه تعیین کنند.


وی تاکید کرد دیدگاه کشورهای درگیر در بحران سوریه، درباره اینکه کدام گروه مخالف معتدل و کدام گروه ترویستی است، نزدیک‌تر شده است.


نمایندگان آمریکا و روسیه، جمعه در ژنو با «استفان دی‌میستورا» نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه، گفت‌وگو کردند.


جان کری پیشتر گفته بود با توجه به نتایج نشست گروه‌های مخالف سوری در ریاض، نشست صلح سوریه در بیست‌وهفتم آذرماه در نیویورک برگزار خواهد شد.


ایران با انتقاد از نشست ریاض به دلیل آنچه آن را «حضور برخی گروه‌های تروریستی مرتبط با داعش» در این نشست خوانده است، با آن مخالفت کرده و آن را «مغایر» با بیانیه نشست وین-۲ دانسته است.


عربستان می گوید تنها مخالفان میانه‌رو را به نشست ریاض دعوت کرده است و نماینده‌ای از داعش، جبهه‌النصره و کردهای سوریه در این نشست حضور نداشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر