صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۹

بابانوئل همین الان کجاست؟ با ردیاب بابانوئل آشنا شوید

در فرهنگ عامیانه کشورهای غربی و مسیحی، کودکان در سراسر جهان روزهای پایانی سال میلادی را چشم انتظار بابانوئل می‌نشینند تا این مرد خیالی روز کریسمس برای آنها هدیه‌ای به ارمغان بیاورد.
کد خبر : 551219

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، در فرهنگ عامیانه کشورهای غربی و مسیحی، کودکان در سراسر جهان روزهای پایانی سال میلادی را چشم انتظار بابانوئل می‌نشینند تا این مرد خیالی روز کریسمس برای آنها هدیه‌ای به ارمغان بیاورد.


در این میان بابانوئلی هست که کودکان، البته با کمک والدین، می‌توانند مسیر حرکتش را ردیابی کنند و از موقعیت جغرافیایی و زمان دریافت هدیه از او با خبر شوند.


این امکان از طریق وب‌سایتی که فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی در اختیار کاربران قرار داده فراهم شده تا بتوانند مسیر سفر ۵۱۰ میلیون کیلومتری بابانوئل را که از کارگاه اسباب‌بازی‌سازی او در قطب شمال تا دیگر نقاط دنیا ادامه می‌یابد، رهگیری کنند.


ایده انجام این عملیات که به صورت مشترک توسط آمریکا و کانادا مدیریت و اجرا می‌شود ۶۵ سال پیش با تماس تلفنی اشتباه یک کودک کلید خورد.


کودکی بانی این عملیات شد که به جای یک فروشگاه اسباب بازی مخصوص کریسمس به اشتباه شماره یک پایگاه فرماندهی دفاع هوایی قاره‌ای در کلورادو را گرفته بود و دلش می‌خواست با بابانوئل صحبت کند.


منبع: یورونیوز


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر