صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۵۵ - ۰۳ دی ۱۳۹۹
منطقی:

دانشگاه‌ها سرشار از ایده و خلاقیت هستند/ استفاده از زیرساخت‌های ریلی با طراحی‌ جذاب

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: دانشگاه‌ها سرشار از ایده و خلاقیت هستند و می‌توان با طراحی‌های جذاب از زیرساخت‌های ریلی استفاده بهینه کرد.
کد خبر : 550735

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شهرری، منوچهر منطقی در بازدید از پروژه بازسازی 10 دستگاه  واگن  قطار توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام‌خمینی (ره) شهرری گفت: این پروژه دارای ابعاد مهمی است؛ چرا‌که  در دانشگاه‌ها مباحث عملی زیاد مطرح نیست و زمینه‌ساز موقعیت عالی برای دانشگاه است و زمانی که اسم دانشگاه به میان می‌آید، صرفاً با یک دانشکده در ارتباط نیستیم.


وی عنوان کرد: با توجه به قدیمی‌بودن واگن‌ها، باید از طراحی‌های نوین و فناوری‌های جدید که مورد قبول کارفرماست، استفاده کنیم؛ چراکه با این کار رضایت مسافر افزایش پیدا می‌کند و با کاهش هزینه‌ها روبه‌‌‌رو هستیم.


دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: با توجه به سیاست‌های جدید دولت که استفاده از خطوط ریلی باید افزایش پیدا کند، می‌توان با طراحی جذاب از زیرساخت‌های ریلی استفاده بهینه کرد؛ چراکه دانشگاه‌ها سرشار از ایده و خلاقیت هستند و با کمک اعضای هیئت علمی می‌توان به این سیاست‌ها دست یافت.


ارزیابی توانمندی‌ها با تعمیر یک واگن



در ادامه فرهاد فرهمند عضو هیئت مدیره و قائم مقام مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا اظهار کرد: این شرکت ابتدا با واگذاری بازسازی یک دستگاه واگن آلمان‌غربی به دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی‌(ره) شهرری درصدد ارزیابی توانایی‌ها و ظرفیت‌های این واحد دانشگاهی برآمد و پس از تکمیل پروژه نخست و برطرف کردن اشکالات فنی قرارداد بازسازی ۱۰ دستگاه واگن به این واحد دانشگاهی واگذار شد که امیدواریم هرچه سریع‌تر بازسازی به پایان برسد و واگن‌ها در مسیر بهره‌برداری قرار گیرند.


بازسازی واگن‌ها به خوبی پیش رفته است


سعید قاضی‌مغربی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام‌خمینی (ره) شهرری اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس مرگبار کرونا پروژه بازسازی ۱۰ دستگاه واگن به‌خوبی پیش رفته و رضایت حاصل شده است و پس از پایان این قرارداد پروژه بعدی دانشگاه در شرکت رجا آغاز می‌شود.


وی افزود: با کمک معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری ‌درصدد انجام طرح‌های مشترک سه‌جانبه خواهیم بود تا گام‌های ارزشمندی در راستای ارتباط دانشگاه با صنعت و کاربردی کردن دانش‌های آموخته شده به دانشجویان برداریم.


انتهاتی پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر