صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۱:۰۵ - ۰۲ دی ۱۳۹۹
بمانا:

کامیون‌های وارداتی دست دوم تا ۲ ماه آینده وارد بازار می‌شوند

مشاور سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: ما در حال دریافت خدمات پس از فروش و همچنین در حال گرفتن استانداردها هستیم و امیدواریم ظرف حداکثر یک تا ۲ ماه آینده این ناوگان به دست مصرف کنندگان و رانندگان برسد.
کد خبر : 550683

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، صدرالله بمانا، مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عصر امروز در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خبر با بیان اینکه با توجه به مشکلاتی که موجود است روند نوسازی ناوگان فرسوده سنگین از نظر ما مناسب نیست گفت: امیدواریم روند نوسازی خیلی بهتر از وضع کنونی باشد.


وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی از جمله تحریم‌ها و ارز که وجود دارد باید اقدامات لازم در حوزه تولید داخل خودروی سنگین افزایش یابد و از سوی دیگر روند واردات برای ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا مناسب شود.


بمانا افزود: اولین برنامه ما در کل کشور طرح نوسازی ناوگان درون شهری و برون شهری است که حدود ۱۷۶ هزار و ۵۵۰ دستگاه کامیون، اتوبوس، مینی بوس و کامیونت درون و برون شهری دیده شده است.


وی با بیان اینکه این طرح با عنوان طرح ریاست جمهوری در دستور کار قرار گرفته است گفت: تاکنون حدود ۶۰۰ دستگاه کامیون نوساز تحویل داده شده و یا در حال تحویل به متقاضیان است.


بمانا توضیح داد: ۱۰۵ دستگاه اتوبوس هم در حال تحویل است که هم اکنون در حال اجرای مراحل تکمیلی آن هستیم.


مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نوسازی ناوگان با بیان اینکه قرارداد نوسازی ۱۲ هزار دستگاه ناوگان درون و برون شهری داریم گفت: از این میزان قرارداد حدود ۶ هزار دستگاه از این ناوگان مربوط به کامیون است.


بمانا بیان کرد: به علت تحریم و افزایش قیمت ارز، اجرای این طرح مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرده است.


وی تأکید کرد: افزایش تولید داخل خودروهای سنگین، نیازمند تأمین برخی قطعات است که به علت افزایش نرخ ارز و همچنین تحریم، برای واردات آنها و اجرایی کردن تولید داخل، با مشکلاتی روبه رو شده ایم؛ تأمین ارز واردات این قطعات در بانک مرکزی شده که ارز آنها باید تحویل داده شود؛ با این حال برای جابه جایی ارز هم با مشکلات زیادی روبه رو هستیم.


وی تصریح کرد: طی دو سال گذشته اجرای طرح ریاست جمهوری با مشکلات بسیاری روبه رو بوده به همین دلیل روند اجرای آن با کندی همراه بود.


بمانا ادامه داد: ما در کنار طرح ریاست جمهوری طرح دیگری در دستور کار خود قرار داده ایم به نام بند ۳ ماده ۳۰ قانون رفع موانع تولید که در حال حاضر در دست اجراست و با اجرای آن کامیون‌های اروپایی زیر ۳ سال ساخت وارد می‌شود.


وی افزود: بیش از ۲۰۰ دستگاه از این کامیون‌ها تاکنون ثبت سفارش شده و واردکنندگان منتظر هستند مشکلات ثبت سفارش و ارزی آنها حل شود تا وارد کشور کنند.


مشاور سازمان راهداری در امر نوسازی ناوگان اظهار کرد: ما در خرداد ماه فراخوان واردات کامیون‌های زیر ۳ سال ساخت اروپایی، ژاپنی و کره‌ای را منتشر کردیم که از آن زمان تا کنون، حدود ۲ هزار دستگاه از این ناوگان در گمرکات از طریق مرزهای کشور وارد شده و باید ثبت سفارش شوند؛ ضمن اینکه استانداردهای متناسب با کشور از جمله استانداردهای آلایندگی را هم می‌بایست دریافت کنند.


بمانا افزود: ما در حال دریافت خدمات پس از فروش و همچنین در حال گرفتن استانداردها هستیم و امیدواریم ظرف حداکثر یک تا ۲ ماه آینده این ناوگان به دست مصرف کنندگان و رانندگان برسد.


بمانا بیان کرد: منشأ ارز این خودروها، خارجی است و با رفع موانع از طریق همکاری بانک مرکزی امیدواریم این مشکل نیز رفع شود.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر