صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۱۴ - ۳۰ آذر ۱۳۹۹

بیزینس کوچینگ

امروزه بیزینس کوچینگ به بخشی جداناپذیر از هر کسب و کار موفقی تبدیل شده است. کسب و کارهای ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در سال های اخیر شاهد بوده ایم که استفاده از خدمات بیزینس کوچینگ بسیار رواج پیدا کرده است. اما بیزینس کوچینگ چیست و چه کاری انجام می دهند؟
کد خبر : 550050

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا امروزه بیزینس کوچینگ به بخشی جداناپذیر از هر کسب و کار موفقی تبدیل شده است. کسب و کارهای ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در سال های اخیر شاهد بوده ایم که استفاده از خدمات بیزینس کوچینگ بسیار رواج پیدا کرده است. اما بیزینس کوچینگ چیست و چه کاری انجام می دهند؟


هدف اصلی یک بیزینس کوچ این است که به صاحبین کسب و کار و یا افرادی که قصد دارند کسب و کاری جدید راه بیندازند، کمک کند تا اهداف مورد نظرشان را اولویت بندی کنند و سپس استراتژی های مناسب برای رسیدن به هر یک از این اهداف را مشخص کند. در واقع یک بیزینس کوچ وقتی موفق شناخته می شود که کسب و کاری که با آن کار می کند به موفقیت برسد. به همین جهت در این مطلب به معرفی یک از موفق ترین و شناخته شده ترین بیزینس کوچ های ایران یعنی آقای ابوالفضل حصارکی پرداخته ایم.



وظایف بیزینس کوچ


برای آن که بدانیم یک بیزینس کوچ موفق و معتبر چه ویژگی هایی دارد، خوب است ابتدا نگاهی بیندازیم به این که اصولا بیزینس کوچ چه وظایفی دارد و چگونه باید به صاحبین کسب و کار کمک کند. نکته ای که بسیاری از صاحبین کسب و کار نمی دانند، این است که بیزینس کوچ با کسی مثل مشاور اقتصادی اگر چه شباهت های جزئی دارد، اما هدف نهایی آن ها و نحوه کار آن ها به کلی با هم متفاوت است.


یک مشاور اقتصادی کسی است که صرفا به سوالات اقتصادی شما پاسخ می دهد و راهنمایی های کلی برای اداره کسب و کار به شما ارائه می دهد. او نظارتی بر عملکرد شما به عنوان یک بیزینس من ندارد و فقط بابت مشاوره ای که به شما می دهد پول دریافت می کند.


اما وقتی حرف از یک بیزینس کوچ می شود، مساله تنها به ارائه رهنمود های کلی و پاسخ به سوالات تجاری خلاصه نمی شود. بیزینس کوچ همان طور که از نام آن مشخص است، یک مربی است. اداره یک بیزینس کاری دشوار است که در آن به طور روزانه باید با چالش ها و مشکلات جدید دست و پنجه نرم کنید.


همانطور که در هر رشته ورزشی، هر ورزشکاری به یک مربی برای رسیدن به موفقیت نیاز دارد، یک بیزینس من نیز اگر می خواهد به اهدافی که در سر دارد دست یابد به یک بیزینس کوچ در کنار خود نیازمند است. بیزینس کوچ درست مانند یک مربی عملکرد شما را زیر نظر می گیرد و با استفاده از معیارها و ابزارهای ارزیابی علمی، به شکل کاملا محسوس و حساب شده آمار و اطلاعات مربوط به عملکرد شما را به شما ارائه می دهد. این آمار و اطلاعات چیزی هستند که یک مشاور اقتصادی هرگز نمی تواند به شما بدهد و اصلا در حیطه وظایف او نیست. به کمک این اطلاعات است که شما به طور علمی و با استفاده از قواعد روز دنیای تجارت، می توانید تشخیص دهید که در کدام قسمت از کسب و کار خود ضعف دارید و یا کدام قسمت از کسب و کار دارد کار خود را به نحو احسن انجام می دهد. سپس می توانید برنامه های خود را برای تقویت نقاط قوت و ادامه روند مثبت آن و همچنین اصلاح نقاط ضعف مشخص کنید.


 


مزایای استفاده از بیزینس کوچینگ


برای اداره یک کسب و کار به شکل موفق، آمار و ارقام تنها چیزی نیستند که به آن نیاز دارید. گاهی اوقات به خصوص در شرایط کشوری مثل ایران، اداره یک کسب و کار با چالش های بزرگی مواجه می شود که مقابله با آنان نیاز به روحیه بالا و البته استفاده از راهکار های منطقی و علمی دارد. بیزینس کوچ در این زمینه نیز به شما کمک خواهد کرد. یک بیزینس کوچ موفق کسی است که بتواند با روحیات و اخلاقیات مراجعین خود سازگار شود و بتواند در مواقع لزوم به آن ها روحیه و انگیزه لازم برای غلبه بر مشکلات را بدهد. البته توجه داشته باشید که این کار بیزینس کوچ با فعالیت های مشابه که در آن برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار تنها بر انرژی مثبت و «خواستن توانستن است» تاکید می شد تفاوت های اساسی دارد. متاسفانه یا خوشبختانه، صرفا با انرژی مثبت و راز و نیاز در بیزینس نمی شود به موفقیت رسید. البته که برای ادامه مسیر و کنار آمدن با مشکلات باید روحیه قوی داشته باشید و به همین جهت است که بیزینس کوچ نیز باید بتواند این روحیه را در شما ایجاد و حفظ کند، اما در کنار آن استفاده از راهکار ها و استراتژی های علمی و منطقی هستند که تضمین کننده موفقیت شما هستند.


در دنیای تجارت و اقتصاد بدون علم، دانش، مهارت و تجربه نمی توانید به جایی برسید و شکست شما حتمی خواهد بود. در نتیجه چیزی که ابوالفضل حصارکی را به یکی از بهترین بیزینس کوچ های ایران تبدیل کرده است، همین است که علاوه بر توانایی برقراری ارتباط سالم و قوی بین او و مراجعینش، او می تواند از تجربه و دانش بالای خود برای حل مشکلات و چالش ها و همچنین گسترش یک کسب و کار استفاده کند.



بهترین بیزینس کوچ ایران چه کسی است


ابوالفضل حصارکی که خود در سال 1397 به عنوان کارآفرین برتر در سطح کشور شناخته شد، تجربیات ارزشمندی در زمینه ایجاد یک کسب و کار جدید و همچنین گسترش و ارتقا یک کسب و کار به سطح بالاتر است. گواه این امر، آمر خیره کننده دوره های آموزشی بیزینس کوچینگ ابوالفضل حصارکی است که توسط نهاد های قضایی مورد بررسی قرار گرفته و صلاحیت آن ها تایید شده است. در این دوره های آموزشی بیزینس کوچینگ، با بررسی حساب شرکت کنندگان در بازه های زمانی مختلف و ارزیابی وضعیت کسب و کار آن ها، ثابت شده است که نزدیک به ۸۶ درصد از ٥٥٩٩ نفر شرکت کننده در این دوره ها به موفقیت مطلوب خود رسیده اند و شاهد رشد کسب و کارشان بوده اند. آمار ۸۶ درصد موفقیت برای یک بیزینس کوچ در سطح جهان کم نظیر بوده و به دست آوردن آن برای هر بیزینس کوچی دشوار است. حال وقتی نگاه می کنیم که ابوالفضل حصارکی توانسته در شرایطی مانند شرایط کشور ایران که اقتصاد آن تحت تحریم است به چنین آماری دست یابد، ارزش آن چندین برابر می شود و نشان می دهد که چرا ابوالضل حصارکی یکی از بهترین و معتبرترین بیزینس کوچ های ایران می باشد.


بنابراین اگر می خواهید کسب و کار خود را راه بیندازید و یا می خواهید کسب و کاری که دارید را ارتقا دهید و یا مشکلات آن را برطرف نمایید، هرگز برای استفاده از خدمات بیزینس کوچینگ تردید نکنید. بیزینس کوچینگ نه تنها باعث می شود در زمینه بیزینس خود به موفقیت مطلوب برسید، بلکه از لحاظ شخصیتی و فردی نیز اثرات مهم و مفیدی بر شما خواهد گذاشت. در بیزینس کوچینگ تلاش می شد تا فرد نه فقط به عنوان صاحب یک کسب و کار، بلکه به عنوان یک انسان بتواند تمام توانایی ها و نقاط قوت خود را شناسایی کند و به خود آگاهی برسد. در این صورت نه تنها رسیدن به موفقیت در کسب و کار راحت می شود، بلکه وقتی نسبت به توانایی ها و نقاط ضعف و قوت خود آگاهی بیشتری داشته باشید، به عنوان یک فرد در زندگی شخصی خود نیز موفق تر خواهید بود و انسان شادتر و سالم تری می شوید.


انتهای پیام/ر/4127


انتهای پیام/

ارسال نظر