صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۵ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴
در همایش بزرگداشت پروفسور انتظامی مطرح شد:

میرزاده: علم و هنر، تفاوت توانایی انسان زمینی با انسان بهشتی است/ احمدی: مشکلات حوزه پژوهش با استواری و تلاش حل می شود

بزرگداشت پروفسور علی اکبر انتظامی از چهره های برجسته پلیمر ایران، روز گذشته با حضور دکتر وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم،دکتر حمید میرزاده، رئیس عالی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مهدی نکومنش رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی، دکتر واشقانی فراهانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد و جمعی از استادان و فرهیختگان در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی، عصر روز گذشته برگزار شد.
کد خبر : 54970

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر میرزاده در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد پروفسور علی اکبر انتظامی، به قرائت دلنوشته ای در یاد آن دانشمند فرهیخته پرداخت و گفت: «علم و هنر مابه التفاوت توانایی انسان زمینی با انسان بهشتی است. اگر انسان در بهشت می ماند، زمینه بروز آموخته هایی که خداوند به او آموخت، فراهم تر بود.»


وی افزود: «علم و هنر است که می تواند انسان زمینی را همین جا بهشتی کند. هم علم و هم هنر همان اسمائی هستند که خداوند به انسان آموخت و از او خواست که آنها را به ملائک عرضه کند و بدین سان انسان شایستگی سجده ملائک را دریافت کرد.»



دکتر میرزاده ادامه داد: «این بزرگترین نشانی است که خداوند در بهشت به انسان داد و خداوند به خاطر خلقت احسن الخالقین به خود تبریک گفته است. به راستی اگر علم و هنر را از انسان بگیرند، چه چیز برای او می ماند؟»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه علم بستر زمین را بهشتی می کند و هنر مایه تسکین انسان است تا درد دوری از بهشت و غربت در زمین را تحمل کند، اظهار داشت: «هنر جلوه زیبایی های بهشتی را نمایان می کند و علم زندگی بشر را هر روز به چارچوب های بهشت نزدیک و نزدیک تر می کند. همه هستی علم و هنر است.»


وی خاطرنشان کرد: «ما مأمور بروز علم و هنر با کشف استعدادهای خودمان هستیم که خداوند از ازل آنها را در نهاد ما قرار داده است. ما علم و هنر را خلق نمی کنیم، ما علم و هنر را کشف می کنیم. عالم و هنرمند خود نشانه انسانهای بهشتی و علامت انسان متعالی هستند.»


در این مراسم که با حضور معاون پژوهشی وزارت علوم، رئیس شرکت صنایع ملی پتروشیمی ایران و جمعی از اساتید و متخصصان مراکز علمی و صنعتی و خانواده مرحوم پروفسور علی اکبر انتظامی برگزار شد، از سالن مشاهیر پلمیر ایران نیز رونمایی شد.



معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم: مشکلات حوزه پژوهش با استواری و تلاش حل می شود


معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در مراسم بزرگداشت دکتر علی اکبر انتظامی گفت: «مشکلات و موانع پژوهش و این حوزه با استواری و تلاش حل خواهد شد.»


احمدی ضمن تسلیت به خانواده و جامعه علمی ایران به علت فقدان پروفسور انتظامی بیان کرد: «در آستانه هفته پژوهش هستیم، بحثی که انتظامی به آن دلبستگی داشت و برای این حوزه تلاش زیادی کرده بود.»


معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان اینکه از دست دادن این محقق به جامعه علمی آسیب وارد می کند، ادامه داد: «ارزشمندترین چیز برای یک دانشمند علم و اثر او و تربیتی است که در جامعه به جای می گذارد.»


احمدی با اشاره به اثرات انتظامی در جامعه علمی، افزود: «او به عنوان یک پیشکسوت در جامعه علمی پلیمر و پتروشیمی، انجمن این پژوهشگاه، دانشگاه امیرکبیر و تبریز یکی از استادان تاثیرگذار بود.»


او با تاکید براینکه جامعه علمی همیشه قدردان این بزرگواران خواهد بود، تصریح کرد: «قدردانی از این محقق به این معنی است که، آثارش در زندگی روزمره کسانی که با او ارتباط داشتند، دیده شود.»


معاون پژوهش و فناوری خاطر نشان کرد: «قدردانی آثاری است که در مجموعه ابعاد مختلف جامعه به جا مانده است.»


احمدی اظهار کرد: «ما اگر می خواهیم قدردان باشیم باید جامعه علمی را در تمام ابعاد دنبال کنیم و اثرگذار باشیم، کسانی که به این مسیر دلبسته هستند باید با تمام وجود در این مسیر گام بردارند.»


او به مشکلات و موانع پژوهش اشاره و عنوان کرد: «این مشکلات با تلاش ما حل خواهد شد، باید در این مسیر استوار باشیم و دست از تلاش برنداریم.»


معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در پایان گفت: «در هفته پژوهش و فناوری از سه استاد از دست رفته عالی قدر تقدیر خواهد شد که یکی از آنها علی اکبر انتظامی است.»


در ادامه این برنامه یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز به تشریح خصوصیات و آثار انتظامی پرداخت و یاد این مرد بزرگ را گرامی داشت.


هم چنین در پایان مراسم، احمدی، میرزاده ، نکو منش و نماینده اعضای هیئت علمی با لوح تقدیر و تابلو چهره انتظامی از خانواده او تقدیر کردند.




انتهای پیام/

ارسال نظر