سبک های نوین در طراحی لیبل و بسته بندی
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، اشتباهاتی که اکثر تولیدکنندگان صنایع غذایی در طراحی لیبل خود مرتکب می شوند. طراحی لیبل و طراحی بسته بندی و چیزهایی شبیه آن امروزه یکی از اصلیترین گزارهها در راه فروش بیشتر و جلب مشتری به حساب میآید. چرا که مشتری هنگامی که در فروشگاه چه آنلاین و چه فیزیکی در مقام انتخاب قرار میگیرد و میخواهد از بین چندین برند مختلف کالای مدنظر خود را پیدا کند، یکی از مهمترین فاکتورهایی که او را نسبت به انتخاب کردن یک برند متقاعد میکند نوع بسته بندی و طراحی لیبل و حتی طراحی لوگوی آن برند است.
زیبایی یکی از تکنیکهای مهم در فنون اقناع به شمار میرود و صاحبان کسب و کار از این راه میتوانند نسبت به انتخاب شدن توسط خریداران در رقابت با سایر رقابیشان پیروز شوند. بیان این مقدمه و این شواهد نشان از اهیمت طراحی لیبل محصول و همین طراحی لوگو و طراحی بسته بندی دارد. البته این امری است که امروزه برای بسیاری از صاحبان کسب و کار روشن است اما نکاتی که در یک طراحی حرفهای بایستی رعایت شود و اینکه چه اشتباهاتی در امر طراحی لیبل و طراحی بسته بندی میتواند تمام تلاشهای یک شرکت را هدر دهد امری است که بنا داریم در این مطلب راجع به آن با شما صحبت کنید. پس اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتری در زمینه طراحی لیبل و طراحی بسته بندی هستید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید و خواندن هیچ یک از قسمتهای آن را از دست ندهید.
لیبل شناسنامه محصول شماست!
کارشناسان کسب و کار معتقدند که این روزها لیبل نمادی از هویت و به تعبیری شناسنامه یک محصول به شمار میرود و به این دلیل طراحی یک لیبل مناسب بسیار مهم و البته حائز اهمیت است. لیبل را باید تبلیغی سریع و البته واضح و در دسترس دانست. تصور کنید که محصول شما در یک فروشگاه زنجیرهای در کنار سایر کالاها از برندهای رقیب قرار دارد و سوای از شناخت قبلی و تبلیغات محیطی و امثالهم این طراحی لیبل و طراحی بسته بندی شما است که روی انتخاب مشتری تاثیر مستقیم و صریح دارد.
طراحی مناسب لیبل البته به جز اینکه یک تبلیغ موثری برای شماست در کنار یک طراحی بسته بندی مناسب و همین طور طراحی لوگو مناسب میتواند برند شما را به عنوان نامی ماندگار در ذهن مشتریان تا مدتها ثبت و ضبط کند.
اشتباهات در طراحی لیبل
همانطور که در سطور فوقانی بیان شد یک لیبل مناسب میتواند برای برند شما و محصول تولید شده از سوی شما تا حد زیادی هویت ساز باشد. همچنین متوجه این شدیم که با طراحی لیبل و طراحی بسته بندی مناسب میتوانید راه زیادی از مسیر تبلیغات را پیموده و در این امر هم موفق باشید.
اما در عرصه تبلیغات طراحی لیبل و طراحی بسته بندی گاهی اشتباهات بزرگی از سوی برخی صاحبان سرمایه و ابزار تولید رخ میدهد که توجه به آن و تکرار نکردنشان برای مدیر هر کسب و کاری که میخواهد سراغ طراحی لیبل و بسته بندی برود بسیار مهم است.
نخستین اشتباهی که در امر طراحی لیبل و طراحی بسته بندی ممکن است رخ دهد این است که طراحی لیبل و بسته بندی شما از روی برند دیگری چه در داخل و یا در خارج از کشور کپی پرداری شده باشد. خریداران ایرانی و بلکه جهانی، حساسیت ویژهای روی کارهای کپی شده دارند. طراحی لیبل کپی شده برند شما را به عنوان یک تولید کننده کپی کار معرفی میکند و همین امر ناخواسته به مخاطب القا میکند که صاحبان کسب و کار و تولید کنندگان این محصول برای تولید محصول مناسب زمان نگذاشته و شاید نهایتا یک کپی از محصول اصیلتر باشند.
برای بیان دومین اشتباهی که در امر طراحی لیبل ممکن است رخ دهد، بایستی نکتهای را یادآوری کنیم. یکی از قوانین مهم که باید در طراحی لیبل و بسته بندی رعایت شود، ذکر نام مواد تشکیل دهنده و اطلاعات مهم مربوط به آن محصول است. اگر این اطلاعات مهم و مواد تشکیل دهنده کالا را به صورت اختصاری و یا ناخوانا روی بسته بندی و لیبل درج کنید این دومین اشتباه شما به شمار میرود. به هر حال باید بدانید که مشتریان توجه خاصی به همین نوشتهها برای شناسایی محصول شما دارند و هر چه این عناوین را دور از دسترس قرار دهید قانع شدن مشتری برای خرید کالا هم کم خواهد شد.
اشتباه دیگری که در امر طراحی لیبل ممکن است رخ دهد بی توجهی به محصول است. یعنی اینکه طراح لیبل باید بداند که طراحی لیبل برای یک محصول از گروه کالا و صنایع غذایی با لیبلی که برای یک محصول تمام صنعتی طراحی میشود بسیار متفاوت است و حتی اِلمانها و رنگهای به کار رفته در طراحی لیبل هر یک از این محصولات باید با هم متفاوت باشد. البته که توصیف این تفاوتهای امری است که حقیقتا فراتر از یک یا دو پاراگرف این مطلب است و فی الواقع بیشتر در گرو ذهنی خلاق و تجربه طراح است.
اشتباه دیگری که در امر طراحی چه در طراحی لیبل ، طراحی لوگو و طراحی بسته بندی وجود دارد این است که سراغ مجموعههایی بروید که ابزار و وسایل درست و کاملی ندارند. این روزها طراحی پیشرفتهای گستردهای کرده و از آن روزهایی که با مداد روی کاغذ طراحی لوگو و لیبل و موارد این چنینی طراحی میکردند فاصله گرفته است. مجموعهای که طراحی لیبل و طراحی بسته بندی کالایتان را به آن میسپارید باید تمامی تجهیزات از جمله یک کامپیوتر قوی و مجهز به نرم افزارهای طراحی به روز نظیر کورل و ایلاستریتور داشته باشد و اگر یکی از تجهیزات لازم را هم نداشت بهتر است به همکاری با مجموعهای معتبرتر برای طراحی لیبل و بسته بندی فکر کنید.
یکی دیگر از اشتباهاتی که در امر طراحی لیبل انجام میشود این است که طراحی لیبل بی توجه به طراحی لوگو صورت گیرد. هریک از طراحان میتوانند با خلاقیت فراوان لیبلی جذاب برای هر محصولی طراحی کنند ولی اینکه لیبل طراحی شده با لوگو همخوانی داشته باشد بسیار مهم است.
اما آخرین نکتهای که در امر طراحی لیبل و اشتباهات آن در این مطلب نقل میکنیم این است که اجزای به کار رفته در لیبل از نوشته تا نقش و نگار نباید بیش از حد ریز باشند. حتی اگر طراحی بسته بندی شما هم کوچک است باز این نمیتواند مجوزی برای طراحی لیبل با استفاده از نوشتههای ریز و ناخوانا باشد. به یاد داشته باشید ریز بودن نوشتهها حتی میتواند هویت برند شما را هم زیر سوال ببرد.
چگونه یک طراح خوب پیدا کنیم؟
شاید حالا و پس از اینکه برخی از اشتباهات در امر طراحی لیبل را خواندید برای شما سوال پیش بیاید که چگونه میتوان یک طراح خوب برای لیبل پیدا کنیم و مجموعه مورد اعتماد و معتبری که مرتکب اشتباهات این چنینی را تکرار نکند کجاست. ما در سطور پایانی این مطلب میخواهیم به این دغدغه شما پاسخ دهیم.
آژانس طراحی آتنا میتواند برای طراحی لیبل ، طراحی بسته بندی و طراحی لوگو کمک شایانی کند. شما میتوانید با مراجعه به سایت آژانس طراحی آتنا نمونه کارهای انجام شده از سوی طراحان با تجربه این مجموعه را مشاهده کنید و ضمن مطالعه انواع مقالات مرتبط و فراگیری نکات بیشتر در زمینه طراحی، نسبت به ثبت سفارشی مطمئن و خلاقانه با این مجموعه اقدام نمایید.
انتهای پیام/ر
انتهای پیام/