داستان برند چیست؟
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا ارزیابیها نشان داده بازخورد بسیار خوبی از این کار دریافته شده و به منظور اتصال یک استارت آپ به مشتریان کنونی و حتی جدید، روشی بسیار کارآمد است.
Storytelling را میتوان به نوعی یک پل بین کاربران و یک بیزینس دانست، به طوری که به شرکت اجازه میدهد بر اساس خصیصه مشتریان کنونی خود ارتقا پیدا کنند.
از طریق پستهای وبلاگی تشریحکننده، کمپینهای ایجاد شده در شبکههای اجتماعی و ارسال ایمیل انبوه، میتوانید به بیان داستان برند خود بپردازید.
اهمیت بیان داستان برند برای موفقیت در ارتباط با مشتری
ارائه روایتی قابل درک و صمیمی درباره برند خود به مشتریان، نه تنها به آنها برای خرید محصولات یا سفارش سرویسهای شما دلیل ارائه میکند، بلکه به مشتریان ایدهای کلی پیرامون دلیل و هدف از پیدایش کسب و کارتان خواهد داد. تنها در این صورت به حداکثر نرخ مشارکت از سوی مشتریان خود دست پیدا خواهید کرد. آنها به خاطر پی بردن به ریشه و دلیل پیدایش برند شما و سپس چگونگی رشد آن، ارتباطی بسیار نزدیک با آن پیدا کرده و به مروز زمان به شما وفادار خواهند شد. همانطور که میدانید، کاربران و مشتریان وفادار، با ارزشترین چیزی است که یک کسب و کار میتواند در اختیار داشته باشد.
بر اساس تحقیقات Accenture Strategy، نزدیک به ۶۴ درصد مشتریان، بیشتر به برندهایی که به صورت مستمر درباره اهداف خود صحبت به میان میآورند، جذب میشوند. علاوه بر آن، ۶۵ درصد مشتریان، بر اساس کلمهها، اعمال، ارزشها و عقاید کارمندان یک مجموعه به خرید محصولات یا سفارش خدمات یک مجموعه متقاعد میشوند. در بیان داستان برند باید همه این موارد را در نظر داشت. به عبارتی معرفی کارمندان شرکت، در صورت امکان همه آنها، به مشتریان، روشی کارا برای جلب اعتماد آنها است. اگر مشتری بداند کارمندان مجموعه به هدفی که شرکت بر پایه آن بنا شده اعتقاد راسخ دارند، به آن ایمان پیدا خواهد کرد.
امروز شرکتها دیگر نمیتوانند موجودیتهایی بیصورت و گنگ باقی بمانند، در غیر این صورت، رقبایی که داستان برند خود را به طور شفاف تعریف کردهاند، مشتریان را خواهند ربود. همانطور که در ارتباط عادی بین انسانها موضوع اعتماد، اصلی اساسی و فراموش نشدنی است، برای اعتماد بین مشتری و یک بیزینس نیز نمیتوان قیمتی تعیین کرد.
استفاده از ترفند Storytelling برای کمک به رشد کسب و کار برخلاف تصور، استفاده از راهکار Storytelling تنها محدود به نوشتن متنی درباره کسب و کار خود در صفحه «درباره ما» وب سایت نیست. میبایست داستان برند را به طور کامل، وارد فرآیند دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی خود کنید. به این ترتیب Storytelling تبدیل به بخشی جدانشدنی از وبلاگ، بازاریابی ایمیلی و فعالیت شما در شبکههای اجتماعی خواهد شد.
رپورتاژ آگهی بهترین راهکار برندینگ
حضور در رتبه های یک تا سه جستجوی گوگل قطعا جزو مهمترین و تاثیر گذار ترین راهکار هاست .
تبلیغات در سایتهای پربازدید ، سئو ، ایمیل مارکتینگ و تبلیغات در شبکه های اجتماعی جزو برترین روش های بازاریابی آنلاین هستند .
اما خلاقیت در تولید محتوا و تخصص در بازاریابی آنلاین میتواند مهمترین تمایز برندهای موفق در فضای آنلاین باشد .
تیم تحقیقاتی شرکت ویرلن پس از بررسی میزان تاثیر گذاری و هزینه انواع روش های دیجیتال مارکتینگ رپورتاژ آگهی را به عنوان برترین راهکار برندینگ ، آنلاین مارکتینگ و سئو سایت معرفی کرد .
رپورتاژ آگهی چیست ؟
حتما در سایتهای خبری و آیتی ، اخبار تبلیغاتی برندهای مختلف را دیده اید .
رپورتاژ آگهی در واقع همین اخبار تبلیغاتی است که در خبرگزاری ها و سایتهای خبری تخصصی توسط شرکت ویرلن منتشر میشود .
در کشور های توسعه یافته رپورتاژ آگهی را بیشتر با نام روابط عمومی دیجیتال Digital PR میشناسند .
در برخی موارد از رپورتاژ خبری یا گزارش آگهی نیز برای معرفی این راهکار هوشمندانه استفاده میشود .
در واقع یکی از مهمترین راهکار هایی که باعث موفقیت بالای برندهای آنلاین جدید شده است همکاری با شرکت ویرلن برای انتشار رپورتاژ آگهی است .
چرا رپورتاژ برترین راهکار بازاریابی آنلاین و سئو سایت است ؟
همانطور که میدانید تعداد بنر های تبلیغاتی که در سایتهای پربازدید بصورت تبلیغات کلیکی یا بنر ثابت قرار دارد تا حدی زیاد شده است که همه ما نسبت این بنر ها بی توجه شده ایم و کمتر پیش می آید که روی یک بنر کلیک کنیم .
شخصیت و صدای برند چیست؟
صدای برند (Brand Voice) یکی مفهوم بسیار مهم در حوزه برندینگ است که اگر توجه کافی به آن داشته باشید، میتوانید جایگاه خود را در بازار پرهیاهوی امروز تثبیت کنید. در این مقاله، ۱۵ رویکرد عالی برای ایجاد و توسعه صدای برند قوی را بیان میکنیم.
رویکرد های عالی برای توسعه صدای برند قوی
صدای برند وسیلهای برای ارتباط اولیه هر شرکت با مشتریان بالقوه، چگونگی مراوده با آنها و دیدگاهی است که مشتریان از شما پیدا میکنند. یکی از مهمترین عناصر در ساخت یک برند مشهور، ایجاد صدایی منحصربهفرد و قدرتمند است که بهسرعت شنیده شود و فقط هم مخصوص شما باشد.
چگونه یک صدای برند قوی را ایجاد کنیم؟
تمرکز روی اصول، پیامرسانی و آموزش
در یک پلتفرم قدرتمند، صدا بر پایه سه عنصر اصلی ساخته میشود. در ابتدا باید اصول اولیه را تعریف کرد تا مشخص کنیم در مواجهه با موقعیتهای مختلف، برند ما قرار است چه برخوردی داشته باشد؛ موضوعی که شامل تاکتیکهای نوشتن و بانک واژگان هم میشود. پس از آن، یک چارچوب پیامرسانی مشخص باید ساخت و پیامهای اصلی که نیاز است برای هر مخاطب ارسال شود را در آن تعیین کرد. در نهایت، نسبت به آموزش کارمندان (واقعا همه کارمندان!) با تمرینات آزمایشگاهی متعهد باشید. – جاستین وارتل (Justin Wartell) از آژانس برندینگ Monigle
تصور برند به عنوان یک شخص
صدای برند به شخصیت یا یک خصیصه انسانی مربوط میشود. اگر برند شما واقعا یک شخص بود، چه شخصیتی میتوانست داشته باشد؟ جسورانه؟ محتاطانه؟ بامزه؟ رسمی؟ درونگرا؟ صریح؟ وقتی ما تمرینات کشف شخصیت برند را با مشتریان انجام میدهیم، برخی مواقع به شخصیت مدیر ارشد اجرایی شرکت یا در نقطه آغازین، به موفقترین فروشندهها نگاه کرده و سپس آن را به صدای برند تبدیل میکنیم. – اسکات بارادل (Scott Baradell) از شرکت Idea Grove
ایجاد اعتبار
صدای برند از طریق واحد روابط عمومی و رسانههای در اختیار آن بهتر شنیده میشود. در حقیقت، PR میتواند بهترین زمینه را برای قصه گویی و داستان برند فراهم کند. پیامی که از سمت واحد روابط عمومی یک شرکت شنیده میشود باید با پیام تبلیغاتی و بازاریابی در یک راستا باشد؛ در غیر این صورت، پیام برند اثرگذار نخواهد بود. – کریستین وتزلر (Christine Wetzler)، مدیر روابط عمومی (PR) شرکت Pietryla
آموزش داستان سرایی برند برای توسعه استارت آپ و برندینگ
صاحبان کسب و کارها، اغلب رابط اصلی با ذینفعان داخلی و خارجی هستند. بنابراین، مهم است که علاوه بر محتوای داستانی که قرار است مخاطبان شما بشنوند، به شیوه بیان آن و میزان اثرگذاری آن نیز دقت کنید.
برای اینکه داستان سرایی برند را به درستی انجام دهید، چه چیزهایی را باید بدانید؟
اعضای گروه مشاوره Forbes برای تمام کسانی که قصد دارند تا برای برند خود داستان سرایی کنند، توصیه هایی دارند. این توصیه ها شامل موارد زیر است:
از کل سازمان، داستان های برند را جمع آوری و بازنگری کنید
تمام داستان هایی را که جمع آوری می کنید، بایگانی کنید. آنها را با پرسنل خود به اشتراک بگذارید. سپس، از همه بخواهید تا درباره داستان برند شما و تعاملی که با مشتریان دارند، داستان سرایی کنند. این داستان ها می توانند بسیار مختصر باشند. حالا موبایل خود را بردارید، آن را روی یک سه پایه در یک اتاق روشن بگذارید و میکروفون مناسبی را به آن وصل کنید. حالا یک فیلم کوتاه درباره آنچه اتفاق افتاده است، ضبط کنید و در آن داستان هایی که گفته شده اند را بیان کنید.
لازم نیست که لغت به لغت داستان های گفته شده توسط پرسنل خود را حفظ کنید. فقط کافی است تا محتوای کلی آنها را بیان کنید. پس از این کار، برای ویدئو، زیرنویس بنویسید. حالا شما یک ویدئو و متن دارد که می توانید آن را در وبلاگ، پادکست یا هر شبکه اجتماعی دیگری با توجه به مخاطبان مناسب، منتشر کنید. Sasha Berson از Comrade Web Agency
خودتان باشید، همدلی و کاربردی بودن را فراموش نکنید
بهترین راه برای صاحبان کسب و کارها این است که داستان سرایان بهتری بشوند. برای اینکار، لازم است تا اصالت داشته باشند – خودتان باشید. در زمان به اشتراک گذاری محتوا، این را فراموش نکنید که با دیگران همدلی داشته باشید و راهکاری های کاربردی را که دیگران بتوانند از آنها در مسیر کاری شان استفاده کنند، مطرح کنید. Kris Christian از FAME Enterprises
متن پیام شما باید شفاف باشد
برای اینکه داستان سرایی برند شما تاثیرگذار باشد، برندها و صاحبان کسب و کارها باید به نحوه داستان سرایی نیز توجه کنند. به این معنی که در مورد آنچه که می خواهند بگویند، در یک پیام شفاف، ساده صحبت کنند و اصالت خود را حفظ کنند. اگر می خواهید یک داستان سرای تاثیرگذار باشید، باید از موسیقی نیز استفاده کنید. زمانی که متن پیام آماده شد، موسیقی می تواند به آن احساس و انگیزه بدهد. Anas Ghazi از Kantar
صدای برند خود را بشناسید
داستان برند خود را بگویید. البته حقیقت را بگویید. با صدایی فعال و جذاب با مخاطبان خود در ارتباط باشید. صدای برند خود را با کیفیت بالا و محتوای با ارزش تولید کنید. Andrew Oziemblo از ChicagoSEOGeeks.com
از تیم خود برای داستان سرایی کمک بگیرید
هر کسب و کاری، داستانی دارد. اما صاحبان کسب و کارها، آن قدر در لیست کارهای روزمره خود غرق شده اند که فراموش می کنند چه تعداد داستان هایی در مورد برند آنها وجود دارد که باید به آنها بپردازند.
برای اینکه به یک داستان نویس بهتر تبدیل شوید، باید این سه گام را در پیش بگیرید:
اول، وقت بگذارید تا هم خودتان به تنهایی و هم با کارکنان خود، فکر کنید و در مورد اتفاقات و مشاغل مختلف صحبت کنید.
دوم، روی یک تیم بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کنید تا مقاله ها و فیلم های مربوط به برند شما به طور مرتبط منتشر شوند.
سوم، تیم خود را به سفیران برند تبدیل کنید. چرا که هر نفر می تواند با تعداد زیادی از افراد در ارتباط باشد. Luigi Matrone از eBusiness Institut
توصیه میکنیم در اولین فرصت بهترین سایت ها برای رپورتاژ آگهی را از طریق سایت ویرلن انتخاب کنید.
انتهای پیام/ر/4127
انتهای پیام/