صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امیر تاجیک در گفتگو با آنا:

بساط تیتراژفروشی و لابی خوانندگی هنوز هم وجود دارد/ اسمشان ته تیتراژ هم باشد برایشان مهم نیست!

خواننده تیتراژ برنامه‌های پرمخاطب سیما گفت: تیتراژفروشی و عدم آشنایی با موسیقی ازسوی برخی سریال‌سازان، باعث شده کیفیت تیتراژها به دلیل حضور لابی‌های خوانندگی و رد و بدل شدن پول محل انتقاد باشد.
کد خبر : 548268

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، ماجرای تیتراژخوانی برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی همیشه موضوعی جذاب برای اهالی موسیقی و البته گروه‌های برنامه‌ساز است تا هر دو بتوانند در این وادی دست به خودنمایی و تبلیغی برای کارشان بزنند. البته این در شرایطی است که همه ماجرا در مسیری منطقی و حرفه‌ای پیش برود.


از سال‌ها پیش و حتی همین الان نیز هر از گاهی شائبه‌هایی پیش می‌آید که ماجرا به این صراحت و شفافی هم به نظر نمی‌رسد؛ یعنی خوانندگانی هستند که حاضرند پول بدهند و تهیه‌کنندگانی که هر کسی را بخواهند بدون نظارت انتخاب می‌کنند و همچنان دو طیف این ماجرا همچنان دیده می‌شوند!


لابی‌کردن‌ها در شأن و منزلت موسیقی حرفه‌ای نیست


امیر تاجیک که این روزها تیتراژ برنامه عصرگاهی «عطسه» و مسابقه تلویزیونی «دست فرمون» را نیز روی آنتن سیما دارد، دراین‌باره به خبرنگار آنا گفت: متأسفم که بگویم تیتراژفروشی و عدم آشنایی با موسیقی از سوی برخی سریال‌سازان، باعث شده کیفیت تیتراژها محل بحث و انتقاد قرار گیرد، آن هم به دلیل حضور صرفا لابی‌های خوانندگی و رد و بدل شدن پول از خواننده مذکور به تهیه‌کننده سریال‌ها. با این روال حضور  افراد غیرحرفه‌ای موجب می‌شود تا به مرور بازاری شکل بگیرد که در شأن و منزلت موسیقی حرفه‌ای نباشد.



مرکز  موسیقی صداوسیما لااقل لیستی از خواننده‌هایی که کارشان قابل قبول است و گروه‌های برنامه‌ساز و سریال‌ساز مجازند از آنان استفاده کنند را تهیه و به این دوستان پیشنهاد بدهد  تا روال کار هم مشخص شود.



این خواننده پاپ ادامه داد: طی سال‌های اخیر متأسفانه روند نظارت بر تیتراژ سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی شکل ایده‌آلی نداشته؛ همچنان که در بین قطعات باکیفیت، آثار ضعیفی هم دیده می‎شود که ذهن خوانندگان را به سمت «روابط» می‌برد.


این بساط دیگر جواب نمی‌دهد


وی افزود: زمانی بود که تا ایام خاصی مثل ماه رمضان و نوروز می‌شد صداهایی را در برنامه‌ها و سریال‌ها می‌دیدیم که برای خود ما نیز ناشناخته بود به‌نحوی‌که همین سریال‌ها تبدیل به دکانی برای برخی شده بود. متأسفم که بگویم برخی خواننده‌ها حاضر بودند حتی پول هم بدهند تا بلکه تبلیغی برایشان بشود. هرچند فکر می‌کنم و لااقل امیدوارم این بساط جمع شده باشد.


این خواننده تأکید کرد: خواننده‌ای که اسم و رسمی ندارد، حاضر است برای تبلیغ صدایش، مبلغی هم به کارگردان و تهیه‌کننده بدهد. شاید برایش مهم هم نباشد که اسمش ته تیتراژ درج شود.


وی اینگونه نیز گفت: خواننده‌ای که در دنیای موسیقی حرفه‌ای کار می‌کند، وارد این وادی نمی‌شود. قطعا خواننده کاربلد از تیتراژخوانی بدش نمی‌آید اما تا فلان تهیه‌کننده تلویزیونی سراغش نیاید، به کسی رو نمی‌اندازد. قرارداد و دستمزدش هم حرفه‌ای است.



خواننده‌ای که اسم و رسمی ندارد، حاضر است برای تبلیغ صدایش، مبلغی هم به کارگردان و تهیه‌کننده بدهد. شاید برایش مهم هم نباشد که اسمش ته تیتراژ درج شود.



لیستی از خوانندگان کاربلد را تهیه و در اختیار برنامه‌ساز بگذارند


تاجیک با اشاره به وظایف دفتر موسیقی صداوسیما عنوان کرد: جا دارد دفتر موسیقی به عنوان یک مرکز مرتبط با موسیقی پررنگ‌تر عمل کند و این بخش از کلیه سریال‌ها با نظارت این مرکز انجام شود. ضمن اینکه اسامی خوانندگان قابل قبول که توان و قابلیت آن‌ها مورد تأیید را مشخص کنند.


وی اینگونه تأکید داشت: این مرکز لااقل لیستی از خواننده‌هایی که کارشان قابل قبول است و گروه‌های برنامه‌ساز و سریال‌ساز مجازند از آنان استفاده کنند را تهیه و به این دوستان پیشنهاد بدهد  تا روال کار هم مشخص شود.


انتهای پیام /4143/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر