صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۸ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴
در واکنش به‌پیش نویس قطعنامه آژانس؛

نجفی در گفت‌وگو با آنا: شورای حکام از روز اجرای برجام تمام 12 قطعنامه قبلی را فسخ می‌کند

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: شورای حکام طبق بند 11 پیش‌نویس، از روز اجرای برجام، به اعتبار تمام 12 قطعنامه قبلی شورا  ازجمله دو قطعنامه مربوط به پی‌ام دی یعنی قطعنامه‌های نوامبر 2011 و سپتامبر 2012 پایان می‌دهد.
کد خبر : 54558

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا، رضا نجفی، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اولین واکنش به‌پیش نویس قطعنامه مربوط به پرونده موضوعات حال و گذشته هسته‌ای ایران، بیان کرد: همان‌طور که مشاهده می‌شود 1+5 بر اساس بند 14 برجام پیش‌نویس قطعنامه‌ای را با هدف بستن موضوع پی. ام. دی ارائه کرده‌اند.


وی با اشاره به اینکه کلیدی‌ترین بندهای پیش‌نویس قطعنامه بندهای 9 ، 11 و 13 اجرایی هستند، به خبرنگار آنا گفت:طبق بند 9 ، شورای حکام به این امر توجه می‌کند که «تمام فعالیت‌ها در نقشه راه برای حل مسائل باقیمانده گذشته و حال در مورد برنامه هسته‌ای ایران (پی.‌ام.دی) بر اساس زمان‌بندی توافق شده اجراشده‌اند و این امر(یعنی اجرای فعالیت‌ها) بررسی شورا از موضوع(مسائل باقیمانده گذشته و حال) را خاتمه می‌دهد.


نجفی خاطرنشان کرد: در تکمیل خاتمه دادن مسائل باقیمانده گذشته و حال یا همان پی. ام. دی، شورا طبق بند 11، از روز اجرای برجام، به اعتبار تمام 12 قطعنامه قبلی شورای حکام ازجمله دو قطعنامه پی ام دی یعنی نوامبر 2011 و سپتامبر 2012 پایان می دهد.


وی ادامه داد: فسخ قطعنامه‌های پی. ام. دی شورای حکام که در آن‌ها از مدیرکل خواسته بود در مورد پی. ام.دی گزارش بدهد (بند 6 قطعنامه سپتامبر 2012) به این معنی است که مدیرکل دیگر در مورد پی. ام. دی وظیفه‌ای ندارد.


نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد: دربند 13 نیز شورای حکام موضوع «اجرای پادمان قطعنامه‌های(قبلی) شورای امنیت» را از روز اجرای برجام از دستور کار خارج و به‌جای آن اجرای برجام در پرتو قطعنامه 2231 را جایگزین می‌کند.


وی افزود: از این به بعد طبق بند 4 قطعنامه، مدیرکل تنها در خصوص اجرای برجام و یا بروز مشکلی خاص در اجرای برجام گزارش خواهد داد.


نجفی گفت: انتظار می‌رود که این پیش‌نویس سه‌شنبه آینده 24 آذر بدون تغییر تصویب شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر