صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۱۹ - ۱۱ آذر ۱۳۹۹

تاریخ برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمان عراق مشخص شد

نخست‌وزیر عراق امروز در سخنانی در جریان نشست کابینه این کشور گفت: ما ششم ژوئن آینده را موعد برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی اعلام می‌کنیم.
کد خبر : 545154

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق امروز در سخنانی در جریان نشست کابینه این کشور گفت: ما ششم ژوئن آینده را موعد برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی اعلام می‌کنیم.


وی افزود: ما بر برگزاری انتخابات زودهنگام در این تاریخ اصرار داریم. ما مُصر هستیم تا در راستای موفقیت برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این تاریخ گام برداریم.


نخست‌وزیر عراق با اشاره به تحولات و درگیری‌ها در استان ذیقار در جنوب این کشور، بیان کرد: همه وزیران باید همه امکانات خود را بسیج کنند و تلاش مضاعفی برای خدمت به ساکنان ذیقار و برآورده کردن خواسته‌های آن‌ها در بخش‌های بهداشتی، کشاورزی، صنعتی و دیگر بخش‌ها به کار گیرند.


الکاظمی در ادامه همچنین گفت: کمیساریای عالی انتخابات عراق باید مورد حمایت قرار گیرد و همه موانع پیش روی آن برطرف شود. موانع و بروکراسی پیش روی کمیساریای عالی انتخابات باید برداشته شود.


انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق قرار است ششم ژوئن ۲۰۲۱ (نیمه خرداد ۱۴۰۰) برگزار شود. رئیس‌جمهوری عراق ۱۵ آبان ماه جاری قانون جدید انتخابات این کشور را پس از تصویب در پارلمان، تائید کرد.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر