صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۴۵ - ۱۱ آذر ۱۳۹۹
یک آسیب‌شناس اجتماعی در گفتگو با آنا:

بلوغ زودرس کودکان حداقل آسیب آموزش مجازی است/ منتظر ترکش‌های روابط دختر و پسر در سنین پایین هستیم

یک آسیب‌شناس اجتماعی در گفتگو با آنا می‌گوید، بلوغ زودرس و برقراری رابطه با جنس مخالف از کمترین آثار منفی و عوارض استفاده غیراصولی دانش‌آموزان از فضای مجازی است.
کد خبر : 544873

مجید ابهری در گفتگو با خبرنگار حوزه خانواده گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، به توضیح آثار و آسیب‌های اجتماعی برقراری ارتباط میان دو جنس مخالف در سن پایین که یکی از آفات آموزش مجازی است، پرداخت و گفت: قبل از پیاده کردن هر طرح و برنامه‌ای باید ابعاد منفی و مثبت آن توسط کارشناسان مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد نه اینکه اجازه دهیم طرح اجرا شود و در حین اجرا نقاط مثبت و منفی آن را پیدا کنیم.


این آسیب‌شناس اجتماعی افزود: طرح آموزش از راه دور یا آموزش مجازی که به دلیل گسترش کرونا، قرنطینه و خانه‌نشین شدن دانش‌آموزان اجرا شده، ابعاد مثبت و منفی متعددی دارد. ابعاد مثبت آن فاصله گرفتن از یکدیگر با هدف قطع زنجیره ابتلا به کووید-19، در خانه ماندن و تحصیل از راه دور است. در مقابل با توجه به اینکه دانش‌آموزان در سنین بلوغ و نوجوانی قرار دارند و آموزش‌های لازم در مورد کاربرد فضای مجازی به طور واقعی و ملموس به آنها داده نشده است، لذا از این منظر نمی‎توان طرح آموزش مجازی را کاملا مثبت در نظر گرفت.


وی مسلط نبودن والدین به فضای مجازی و عدم برخورداری آنها از سواد رسانه‌ای  را یکی دیگر از نقاط منفی طرح آموزش مجازی دانست و تصریح کرد: برقراری ارتباط در فضای مجازی بین دختران و پسران عوارض و آسیب‌هایی خواهد داشت که ممکن است تاکنون این عوارض روشن شده باشد و یا بعد از این شاهد ترکش‌های آن خواهیم بود.


ابهری ادامه داد: به همین جهت خانواده‌های باید با نظارت بر روند تحصیل فرزندان خود ابعاد منفی برقراری ارتباط با جنس مخالف را گوشزد کرده و اجازه ندهند که فرزندان وارد دریا و اقیانوس فضای مجازی شده و با استفاده از فیلترشکن‌ها وارد فضاهایی شوند که با سن و شرایط عقلی آنها تناسبی ندارد.


این رفتارشناس بلوغ زودرس و برقراری رابطه با جنس مخالف را از کمترین آثار منفی و عوارض استفاده غیراصولی دانش‌آموزان از فضای مجازی قلمداد کرد و در پایان یادآور شد: البته همه دانش‌آموزان به فضای مجازی دسترسی ندارند و بسیاری از خانواده‌ها برای تهیه گوشی‌های هوشمند و تبلت دچار مشکل هستند همچنان که در جراید خبر خودکشی دانش‌آموزان به علت نداشتن گوشی هوشمند و یا تبلت مشاهده می‌شود.


انتهای پیام/4076/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر