صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۳ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴

دانشگاه آزاد اسلامی، مسئول برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان همدان

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن‌بازار استان همدان همزمان با هفته پژوهش در محل دایمی شرکت نمایشگاه‌های بین المللی گشایش یافت.
کد خبر : 54485

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، با آغاز هفته پژوهش در سراسر استان‌ها، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان همدان در نمایشگاه بین‌المللی همدان در 38 غرفه از دیروز آغاز به کار کرد و مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور رضا قیاسی معاون مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان، رؤسای دانشگاه‌های استان، مسئولان و پژوهشگران استان همدان برگزار شد.


دبیر اجرایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان همدان در حاشیه برپایی این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: امسال کمیته اجرایی نمایشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی همدان است و مخاطبان آن نیز کسانی هستند که دلشان برای پژوهش می‌سوزد و به فعالیت‌های پژوهشی و فناوری علاقه‌مند هستند.


مهدی عسگری‌کیا با بیان اینکه امسال برای نخستین بار است که نمایشگاه به صورت هدفمند برپا می‌شود، ادامه داد: محصولاتی که در این نمایشگاه ارائه شده‌اند در قالب کارهای پژوهشی نشر شده در حوزه‌های بین‌المللی و یا به عنوان محصولات با قابلیت تجاری‌سازی هستند که نزدیک بودن به بازار مهمترین ویژگی آنهاست.


وی بیان کرد: آشنا کردن واحدها و دستگاه‌های اجرایی با فعالیت پژوهشی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از مهمترین اهداف این نمایشگاه است.


عسگری کیا تصریح کرد: مراکز رشد دانشجویی در پارک علم و فناوری و دانشگاه ها و مراکز رشد دانش آموزی ظرفیت های مطلوبی برای انجام فعالیت‌های پژوهشی مورد نیاز استان هستند که باید با متولیان بخش های اجرایی همسو شوند.



عسگری‌کیا در جمع خبرنگاران


وی خاطرنشان کرد: هماهنگی پژوهش ها با نیازهای سازمان های دولتی و بخش خصوصی می‌تواند با ارتقای سطح فعالیت‌ها و خدمات دهی آنها منجر به افزایش سهم استان در پژوهش های کاربردی کشور شود.


این مسئول با توجه به حضور غرفه‌های مربوط به پژوهش‌های سازمان‌های دولتی در نمایشگاه مزبور افزود: ارائه دستاوردهای پژوهشی نهادها در این نمایشگاه پررنگ است بنابراین به نوآوران و پژوهشگران جوان توصیه می‌شود با بهره گیری از این فرصت با دستگاه‏‌های اداری و اجرایی ارتباط برقرار کرده و دستاوردهای پژوهشی خود را به آنها معرفی کنند.


وی اضافه کرد: اکنون تمام طرح‌هایی که توسط پارک‌ها و مراکز رشد دانشگاه‌ها در نمایشگاه ارائه شده‌اند، بیش از 70 درصد کار اجرایی‌شان به پایان رسیده و در حال تأمین اعتبار برای انبوه‌سازی هستند.


عسگری‌کیا به ارائه دستاوردهای جدید در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: دانشگاه آزاد همدان نیز با ارائه محصولاتی مانند نانوپودر نیکل، نانوپودر مس و پنل کنترلی هوشمند برای برنامه‌ریزی کلاس‌های درس در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان شرکت کرده است.



جامه بزرگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در بازدید از نمایشگاه


در این نمایشگاه دستگاه‌های اجرایی استان، دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری استان دستاوردهای پژوهشی و فناوری خود را در 38 غرفه ارائه کرده‌اند و تا روز 18 آذر در محل نمایشگاه بین‌المللی همدان پذیرای علاقه‌مندان به عرصه پژوهش هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر