صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۹
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا در گفتگو با آنا:

منشأ بوی نامطبوع تهران خارج از شهر است/ شرکت کنترل کیفیت هوای تهران دستگاه اندازه‌گیری بو ندارد

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: به دلیل اینکه جهت وزش باد در روز هشتم آذر که بوی نامطبوعی در تهران انتشار یافت، جنوب و جنوب غربی بود به‌نظر می‌رسد این بو از خارج تهران وارد شهر شده و منبع داخلی ندارد.
کد خبر : 544710

حسین شهیدزاده در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با موضوع بوی نامطبوع که روز هشتم آذر در برخی از مناطق تهران منتشر شد، اظهار کرد: ما در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران دستگاه اندازه‌گیری بو نداشته و تنها آلاینده‌های معیار را می‌سنجیم.


وی ادامه داد: از ساعت 07:30 صبح هشتم آذر ماه در منطقه 18 شهرداری تهران (شاد آباد) شاخص SO2 به شدت بالا رفت و پیک بالایی هم داشت، به‌طوری‌که اگر عدد معمول آن را ثابت درنظر بگیریم در آن  زمان این شاخص تا 4 برابر افزایش یافت.


مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: پس از آن با فواصل کم در منطقه 22، پس از آن با فاصله زمانی بیشتر شهرری و به تدریج این افزایش شاخص SO2 به مناطق مرکزی شهر تهران رسید و هرچه این اتفاق در مناطق دیگر رخ داد از غلظت این شاخص نسبت به اولین افزایش کمتر، رقیق‌تر و زمان آن هم تغییر کرد یعنی اگر در شادآباد در ساعت 07:30 صبح این اتفاق افتاد در منطقه 19 ساعت 08:00 آغاز شد.


شهید زاده با بیان این‌که سرعت باد در هشتم آذر پایین بود (کمتر از 2 متر بر ثانیه) و همین عامل در بالا رفتن سرعت شاخص SO2 در سایر مناطق تأثیر داشت، گفت: چون جهت باد در آن ساعات جنوب و جنوب غربی بود، به‌نظر می‌رسد این بو از خارج تهران وارد شهر می‌شود و منبع داخلی ندارد.


وی افزود: زمانی‌که ما در خارج از شهر اختیاراتی نداریم نمی‌توانیم به‌دنبال منبع بو باشیم و برای نمونه‌برداری به کارخانه‌ها و کارگاه‌ها وارد شویم بنابراین این موضوع را همکاران ما در سازمان حفاظت محیط زیست پیگیر بوده و دلایل و منابع آن را اعلام خواهند کرد.


مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: تا حدود ظهر در برخی از مناطق این افزایش شاخص را داشتیم و در بعدازظهر از غلظت آن تا حد زیادی کاسته شد.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر