صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۱:۴۹ - ۰۶ آذر ۱۳۹۹

پاکسازی پوست چرب در منزل

متاسفانه مشکلات چربی پوستی هیچ وقت پایانی ندارد. پوست ما روزانه در معرض اشعه ایکس، خورشید و آلودگی قرار دارد و مواد شیمیایی مضر روی پوست می نشیند و به آن آسیب می رساند البته تمامی این مواد را می توان به راحتی پاک کرد.
کد خبر : 543625

متاسفانه مشکلات چربی پوستی هیچ وقت پایانی ندارد. پوست ما روزانه در معرض اشعه ایکس، خورشید و آلودگی قرار دارد و مواد شیمیایی مضر روی پوست می نشیند و به آن آسیب می رساند البته تمامی این مواد را می توان به راحتی پاک کرد.


در اینجا ما به شما کمک می کنیم تا در منزل به راحتی، پوست خود را پاکساری کنید. تا انتهای مطلب با روش های فوق العاده با ما باشید.


پاک کننده های خانگی برای پوست چرب


در اینجا 5 پاک کننده در دسترس را به شما معرفی می کنیم:


روغن زیتون


یکی از بهترین پاک کننده های پوست چرب، روغن زیتون است. این روغن در حفظ pH پوست کاملا موثر است. چند قطره روغن زیتون را در کف دست خود بریزید و به آرامی به صورت خود بمالید و با حرکت دورانی ماساژ دهید. بعد از چند دقیقه با حوله ای گرم آن را پاک کنید.
 


شیر


پودر پوست پرتقال را با شیر مخلوط کنید تا حالتی خمیر مانند پیدا کند سپس آن را به پوست خود بمالید. پوست را به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید و بعد ار ماساژ آن را با آب ولرم بشویید. برای جواب دهی بهتر از این ماسک آن را هر روز انجام دهید.


برای پاکسازی و جوان سازی پوست از شیر استفاده میکنند. شیر حاوی منیزیم ها و اسیدهای طبیعی است که پوست را تمیز و لایه برداری می کند. البته اثر بخشی شیر خام برای پوست دو برابر است.


 عسل و لیمو


ترکیب عسل و لیمو برای پوست چرب موثر است چرا که اسید سیتریک لیمو یک ماده تمیز کننده است و عسل نیز برای آب رسانی پوست کارآمد است.


2  قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری آب لیمو را با هم مخلوط کنید. اگر مخلوط بدست آمده غلیظ شد به آن مقدار کمی آب اضافه کنید.


این مخلوط را به صورتتان بمالید و 3 دقیقه آن را ماساز دهید و بعد از 10 دقیقه، صورت خود را با آب ولرم بشویید. هر شب قبل از خواب این کار را انجام دهید تا در کوتاه مدت نتیجه آن را ببینید.


 


خیار و گوجه فرنگی


خیار و گوجه فرنگی موثرترین پاک کننده برای پوست های چرب است. گوجه فرنگی آلودگی روی پوست را برطرف می کند و خیار طراوت بیشتری به پوست می دهد.


نصف خیار و یک گوجه فرنگی را رنده کنید و با هم مخلوط کنید تا خمیر یک دستی به دست آید. هجازه دهید که این خمیر به مدت 15 دقیقه روی پوست بماند.
 


چای بابونه


بابونه دارای خواص ضد التهابی است و گردش خون را در پوست بهبود می بخشد. برای تهیه ماسک بابونه، چای کیسه ای بابونه را به مدت 14 دقیقه در آب داغ قرار دهید سپس آن را خنک کنید.


یک قاشق روغن بادام را با آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و آن را به مدت چند دقیقه روی پوستتان قرار دهید.  برای جواب دهی بهتر این ماسک را در طول روز دو بار تکرار کنید.




بیشتر بخوانید: چگونه پوست شفاف داشته باشیم؟




سرکه سیب


سرکه سیب حاوی لایه بردارهایی مانند اسید مالیک است که سلول های مرده پوست را از بین می برد. 


1  قاشق غذاخوری سرکه سیب را با 3  قاشق غذاخوری آب رقیق کنید سپس با استفاده از پنبه آن را به صورت خود بمالید. مراقب باشید که آن را به اطراف چشم خود نزنید. بعد از چند دقیقه صورت خود را با آب بشویید.


بعد از شستن صورت از یک مرطوب کننده استفاده کنید. از این پاک کننده در هفته، 3 بار استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید استفاده از سرکه سیب توصیه نمی شود.


گلاب


با استفاده از یک پد پنبه ای، گلاب را به پوست صورت خود بزنید. بعد از چند دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید. این کار را هر شب قبل از خواب انحام دهید. گلاب جدا از پاکسازی پوست به مزطوب سازی ان نیز کمک می کند.


سخن آخر


پاک کننده های خانگی در مقایسه با محصولات بازار ایده خوبی هستند چون این پاک کننده ها طبیعی بوده و هیچ عارضه ای ندارند. در مطلب فوق بهترین پاک کننده های خانگی را به شما معرفی کرده ایم.


 


انتهای پیام/

ارسال نظر