صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۳ - ۰۴ آذر ۱۳۹۹

«آینده خبر» منتشر شد/ راهنمای آینده‌پژوهی در عرصه خبر و رسانه

کتاب «آینده خبر، مفاهیم و سناریوها» با موضوع آينده‌پژوهی‌خبر و رسانه به قلم اکبر نصراللهی و هادی البرزی در انتشارات «آثار فکر» منتشر شد
کد خبر : 543134

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا کتاب «آینده خبر، مفاهیم و سناریوها»  تألیف دکتر اکبر نصراللهی و دکتر هادی البرزی  در انتشارات «آثار فکر» منتشر شده‌است.


دانش آينده‌پژوهی، اکوسيستم‌جديدخبری، تحليل نظريه‌های‌ارتباطات با توجه به تغيير ماهيت مخاطب‌خبر به کاربر، روندهای‌تاثیرگذار بر آینده‌خبر، آینده‌پژوهی محتوای‌خبر و نمونه پژوهش‌های آينده‌پژوهی‌خبر و رسانه، فصول شش‌گانه این کتاب کاربردی است.


 اکبر نصراللهی رئیس دانشکده علوم‌اجتماعی، ارتباطات و مطالعات رسانه واحد تهران مرکزی است.


در بخشی از پیش‌گفتار کتاب آمده‌است:


 شناخت‌ آينده کمک خواهد کرد تا با آنچه که در حال وقوع است، هماهنگ شويم و يا با بهره‌گيری از فرصت‌ها و دوری از تهديدها بخواهيم مسير خود را تعيين کنيم.


هرچند آينده بسیار وسیع ‎تر از رسانه ‎هاست اما رسانه‌ها هم عامل کوچکی نیستند و یکی از بازیگران تعیین ‎کننده آینده هستند که در ساخت فردای ما نقش دارند،پس به مانند حال، در آینده نیز رسانه ‎ها نقش دارند و به نوعی شناخت آینده بدون شناخت‌نقش‌رسانه‌ها، ممکن نیست.


 دانشجویان رشته‌هایی همچون  علوم ارتباطات  و روزنامه‌نگاری، مطالعات فرهنگی، مدیریت و جامعه‌شناسی و همچنین خبرنگاران و مدیران رسانه مخاطبان بالقوه این اثر هستند که با نشان انتشارات «آثار فکر» در بازار کتاب توزیع شده است.


 انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر